Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 18:45
  #1
Medlem
Hej.

Imorgon skall jag på polisstationen och ansöka om mitt pass. Har läst att det tar ca 5 arbetsdagar att få passet. Kan det även dröja flera veckor? Jag hade tänkt köpa en resa 1 månad framåt.
Citera
2018-06-13, 18:50
  #2
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cziffrapino
Hej.

Imorgon skall jag på polisstationen och ansöka om mitt pass. Har läst att det tar ca 5 arbetsdagar att få passet. Kan det även dröja flera veckor? Jag hade tänkt köpa en resa 1 månad framåt.
Fyller man inte passnummer när man bokar resa?
Citera
2018-06-13, 19:45
  #3
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cziffrapino
Hej.

Imorgon skall jag på polisstationen och ansöka om mitt pass. Har läst att det tar ca 5 arbetsdagar att få passet. Kan det även dröja flera veckor? Jag hade tänkt köpa en resa 1 månad framåt.
Det brukar gå på en vecka normalt sett om det inte är några konstigheter.
Citera
2018-06-13, 19:48
  #4
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Fyller man inte passnummer när man bokar resa?

Nej det krävs inte.

Har för mig att man gjorde det förut på diverse resesidor, har dock inte stött på det på många år.
Citera
2018-06-13, 21:04
  #5
Medlem
Passnr krävs för vissa resor, dock inte till alla länder. Är det däremot länder som kräver visum måste du fylla i ditt passnr. Inom EU/Schengen behövs det inte. Kortfattat: ska du resa inom Europa kan du absolut boka resan nu, men ska du till tex USA bör du vänta tills du har fått passet.
Citera
2018-06-19, 04:04
  #6
Medlem
Vissa flygbolag kräver att du fyller i sådant direkt, det beror helt enkelt på. Bokar du med exempelvis SAS kan du fylla i det senare.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2950067

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback