Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 17:42
  #1
Medlem
Hur tänker dom som begår olika brott? Visst, har hört talas om tex personer som är desperat efter pengar av olika anledningar tex till droger osv. Men tex, hur tänker man om man som vuxen ( ofta men inte alltid man) som tex överfallet ett främmande barn och gör ett sexuellt övergrepp? Eller om någon misshandlar någon helt oprovocerat, mördrar någon man inte känner osv?
Helt ärligt skulle jag vara livrädd bara av tanken på att jag skulle göra något sånt. Tänk tex om man har mördat någon sent en kväll/natt och flyr genom skogen. Skulle inte våga gå ut i skogen ens själv på kvällen/natten
Citera
2018-06-13, 17:46
  #2
Medlem
Låg impulskontroll, dålig på att analysera risker, inget konsekvenstänk?
Citera
2018-06-13, 17:48
  #3
Medlem
Chics avatar
Utöver det VivreSaVie skriver så tror jag bestämt det handlar mycket om makt.
Citera
2018-06-13, 17:48
  #4
Medlem
Livstilen, adrenalinen , pengaran , pundare , folk i skuld ,
Citera
2018-06-13, 17:49
  #5
Medlem
många romantiserar brott, kanske för att vissa skrupellösa individer med ond hjärna inte kan skilja mellan rätt och fel?

många ser på film och tycker att det är häftigt sedan efterapar man brott.
sjuka personer med sjuk hjärna är dom som begår brott.
vad vet jag?

skötsamma samhällmedborgare vill ju inte ha skit på sitt eget namn och rykte, kriminella bryr sig inte om detta.
kriminella vill bara vara förskräckliga med farligt rykte.
då känner man sig manlig om man är fruktad.
såhär tänker knarklangande mena-folk, är samhället rädd för mig är jag kung på gatan och alla kommer att respektera mig.

respekt ger status i en sjuk individs hjärna!
Citera
2018-06-13, 18:36
  #6
Medlem
blodigdiarres avatar
Om nån har jävlats med mig tillräckligt länge så är det så otroligt befriande att gå gå loss på den jäveln med slag och sparkar. Jag begår inte våldsbrott för sakens skull, utan brottsligheten blir en konsekvens av att någon gått för långt. Att se en idiots förvånande min när han fattar att det är kört gå från förvåning till skräck och panik är obetalbar. När första slaget mot näsbenet träåffar. Jävlar, vilken känsla. Titta på idioten och ta på sig knogjärnet...se när han fattar att nu jävlar blir det ännu värre. Sen jävlar bara mata på, då blir det eufori på riktigt. Blodet som bara finns överallt. Ljuden. Det som hörs när tänder lossnar från tandbenet. Kraset när tandbenet går sönder när tanden bänder isär. För att inte tala om de konstiga vrålen och skriken som först nästan krossar ens trumhinnor och som blir svagare tills det blir tyst från dumjäveln.
Det är ju inte så att jag vill begå brott, men det blir en konsekvens av att jag måste avstyra ett betéende hos någon som inte är önskvärt.

Samma sak med narkotikabrott. Inte fan vill jag vara brottsling, men om jag ska bli påtänd så måste jag ju begå narkotikabrott eftersom det är förbjudet. Och med vapenbrott etc. etc
__________________
Senast redigerad av blodigdiarre 2018-06-13 kl. 19:17.
Citera
2018-06-13, 18:54
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Finns flera dimensioner. Du har liksom de som inte är nödvändigtvis sjuka psykiskt utan styrs av impulser. Där handlar det väl mest om att ha makten om än tillfälligt över en annans människas liv. Man kan väl kalla dessa människor de onda. Sådana som vill bringa smärta och tom död till andra. Man brukar tala om de saknar medkänsla och för någon som har det är det givet helt omöjligt att förstå hur dessa tänker.

Sedan finns det givet sådana som tvingas in att vara våldsamma. Ofta pga saker som missbruk blir skyldiga mer sådana som i första exemplet pengar och som kanske inte bara hotar att ha illa dig utan dina nära och kära. Sådana som i mer desperation utför rån där det också kan gå inte som de egentligen ville och personen kanske "råkade" få en kniven i sig. Just för att få pengar för att betala skulden för någon bank kommer liksom inte låna ut till dom.

Utöver det sådana som är riktigt psykisk sjuka och faktiskt inte vet exakt vad de gör. De lever under press och oftast förföljelsemani mot andra där det kan bli riktigt sjukt som de liksom tror att en person som går där på gatan är en varulv som är ute för att döda dom och det är bara självförsvar det de gör sedan.
Citera
2018-06-13, 19:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Om nån har jävlats med den tillräckligt länge så är det så otroligt befriande att gå gå loss på den jäveln med slag och sparkar. Jag begår inte våldsbrott för sakens skull, utan brottsligheten blir en konsekvens av att någon gått för långt. Att se en idiots förvånande min när han fattar att det är kört gå från förvåning till skräck och panik är obetalbar. När första slaget mot näsbenet träåffar. Jävlar, vilken känsla. Titta på idioten och ta på sig knogjärnet...se när han fattar att nu jävlar blir det ännu värre. Sen jävlar bara mata på, då blir det eufori på riktigt. Blodet som bara finns överallt. Ljuden. Det som hörs när tänder lossnar från tandbenet. Kraset när tandbenet går sönder när tanden bänder isär. För att inte tala om de konstiga vrålen och skriken som först nästan krossar ens trumhinnor och som blir svagare tills det blir tyst från dumjäveln.
Det är ju inte så att jag vill begå brott, men det blir en konsekvens av att jag måste avstyra ett betéende hos någon som inte är önskvärt.

Samma sak med narkotikabrott. Inte fan vill jag vara brottsling, men om jag ska bli påtänd så måste jag ju begå narkotikabrott eftersom det är förbjudet. Och med vapenbrott etc. etc
Sen vakna du upp på pojkrummet och rullade dig en liten joint. Sen kom mamma upp med varma mackor och oboy till dig. Toppenkväll!
Citera
2018-06-13, 19:25
  #9
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Sen vakna du upp på pojkrummet och rullade dig en liten joint. Sen kom mamma upp med varma mackor och oboy till dig. Toppenkväll!

Å jag som tyckte min berättelse var så bra, dramaturgi av bara fan och allt. Helvete också, jag får gå ut och göra research tills nästa gång. Eller nåt jag vet inte, jag tycker jag fick till det bra i alla fall. Det kunde ju ha varit sant i alla fall.
Citera
2018-06-14, 01:45
  #10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Hur tänker dom som begår olika brott? Visst, har hört talas om tex personer som är desperat efter pengar av olika anledningar tex till droger osv. Men tex, hur tänker man om man som vuxen ( ofta men inte alltid man) som tex överfallet ett främmande barn och gör ett sexuellt övergrepp? Eller om någon misshandlar någon helt oprovocerat, mördrar någon man inte känner osv?
Helt ärligt skulle jag vara livrädd bara av tanken på att jag skulle göra något sånt. Tänk tex om man har mördat någon sent en kväll/natt och flyr genom skogen. Skulle inte våga gå ut i skogen ens själv på kvällen/natten
För att man är hungrig så klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback