Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 13:41
  #1
Medlem
JayGatsbys avatar
Igår den 12 juni lottades den preliminära rundan i kvalet till Europa League för säsongen 2018/2019.
Matcherna spelas 28e juni och 5e juli.

Europa (Gib) - Prishtina (Kos)
Sant Julià (And) - Gżira United (Mal)
Engordany (And) - Folgore (SanMar)
B36 Tórshavn (Fär) - St Joseph's (Gib)
Birkirkara (Mal) - KÍ Klaksvík (Fär)
Tre Fiori (SanMar) Bala Town (Wal)
Cefn Druids (Wal) - Trakai (Lit)

Blåbärsnationer såklart. Även om jag alltid tyckt det är märkligt hur San Marino är så dåliga när de är mitt i fotbollsgiganten Italien. De kanske borde göra en Monaco och ge upp egna ligan och satsa allt på ett San Marino FC i Serie A?
Även lustigt att landet som anordnade Champions League-finalen häromåret har en sån usel liga att de är med i preliminära omgången (Wales).

Svenska lag
AIK och BK Häcken går in i första omgången som lottas den 20e juni och spelas 12 och 19 juli.
DIF (i egenskap av Svenska Cupen-vinnare) går in i nästkommande omgång. Även denna lottas 20e juni men spelas 26e juli och 2a augusti.

Klara för gruppspel
Arsenal
Chelsea
Bayer Leverkusen
Villarreal
Anderlecht
SS Lazio
Sporting Lisabon
Marseille
AS Milan
Krasnodar
Real Betis
Eintracht Frankfurt
Zürich
Rennes
Vorskla Poltava
Akhisar Belediyespor
Jablonec

Grupperna lottas den 31 augusti i Forum Grimaldi, Monaco och gruppspelet börjar 20e september.
Finalen spelas på Olympiastadion i Baku, Azerbajdzjan Onsdag 29 maj 2019 (för första gången samma vecka som Champions League-finalen som spelas Lördag 1a juni på Wanda metropolitano i Madrid).

Mer detaljer och kontinuerlig uppdaterad information: https://en.wikipedia.org/wiki/2018–1..._Europa_League
Citera
2018-06-18, 17:57
  #2
Medlem
Readyfreddies avatar
Då var vi ett steg närmare. De övre lagen ska lottas mot de undre i respektive grupp.
De finska lagen känns väl som nitlotterna på förhand, fast skönt att slippa resa så långt.

Group 5
Hafnarfjördur (ISL)
Nordsjælland (DEN)
AIK (SWE)
Ventspils (LVA)
Shakhtyor Soligorsk (BLR)

Cliftonville (NIR)
Lahti (FIN)
Luftëtari (ALB)
Connah's Quay (WAL)
Shamrock Rovers (IRL)

Group 9
Rudar Velenje (SVN)
Dundalk (IRL)
Hibernian (SCO)
Sarpsborg (NOR)
Häcken (SWE)
København (DEN)

Levadia Tallinn (EST)
ÍBV (ISL)
KuPS Kuopio (FIN)
Liepāja (LVA)
Tre Fiori (SMR) / Bala Town (WAL)
NSÍ Runavík (FRO)

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague...round=2000986/
__________________
Senast redigerad av Readyfreddie 2018-06-18 kl. 18:05.
Citera
2018-06-20, 11:36
  #3
Medlem
Hunden007s avatar
lottning snart.

tror inga av svenska lagen kommer ta sig till gruppspelet.

är värsta nålsögat att sig ditt med 13 platser till gruppspelet.
Citera
2018-06-20, 11:46
  #4
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
lottning snart.

tror inga av svenska lagen kommer ta sig till gruppspelet.

är värsta nålsögat att sig ditt med 13 platser till gruppspelet.
Nej, det blir svårt men kan ÖFK så kan andra också. Det kanske kan bli en rolig motståndare på vägen i alla fall. Med maximal tur är man till och med favoriter i andrarundan.
Citera
2018-06-20, 11:53
  #5
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nej, det blir svårt men kan ÖFK så kan andra också. Det kanske kan bli en rolig motståndare på vägen i alla fall. Med maximal tur är man till och med favoriter i andrarundan.

dock har de ändras. så ni kämpar om mindre platsen mot mer lag.

tack vare den där förlorar rundan ifrån CL.
Citera
2018-06-20, 15:17
  #6
Medlem
Hunden007s avatar
första omgången:

Häcken - Liepaja (Lettland)
AIK - Shamrock (Irland)

Andra omgången:

Häcken - RB Leipzig (Om häcken går vidare)
AIK - Nordsjälland (om AIK går vidare)
Djurgården - Nåt Random lag från Ukraina.

Tror AIK & Djurgården kan ta sig vidare till andra.
Citera
2018-06-20, 15:59
  #7
Medlem
Har dom ändrat kvalet? Motståndet var ovanligt svårt för att vara runda 1 och 2, känns som lag man i vanliga fall möter i 2 & 3.
Citera
2018-06-20, 16:40
  #8
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Fy fan inte alls avundsjuk på gnaget publikmässigt sett... Vi får en bombarderad stad vars flygplats är stängd och den närmast förutom den är sönderbombad Aja bara vi går vidare så.
Citera
2018-06-20, 17:29
  #9
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fy fan inte alls avundsjuk på gnaget publikmässigt sett... Vi får en bombarderad stad vars flygplats är stängd och den närmast förutom den är sönderbombad Aja bara vi går vidare så.
Vi fick ju ett av de enklaste lagen så här på förhand. Men hade gärna sett att vi fick ett lag som var enklare att resa till. Dock lite coolt med ett öststatslag kan jag tycka
Citera
2018-06-20, 18:08
  #10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Vi fick ju ett av de enklaste lagen så här på förhand. Men hade gärna sett att vi fick ett lag som var enklare att resa till. Dock lite coolt med ett öststatslag kan jag tycka
Ja det är ju coolt för de som drar dit. Väldigt annorlunda resa. Ville åka till Ukraina förut när jag träffade en tjej därifrån, men i samband med när jag funderade på det kom oroligheterna och gick ju knappt att ta sig in i landet. Den här staden (mtp. det jag skriver nedanför vill jag inte ens kolla upp vad den heter igen för jag är bitter) verkar ha drabbats väldigt hårt av konflikten.

Jag vill typ dö för jag kommer missa med största sannolikhet då jag inte kommer hinna för har ett giftermål (inte mitt) inbokat sen typ 10mån tillbaka då utomlands. Hade hunnit med typ hälften av lagen om jag stressat till ett flyg men i Ukraina var inte ett av dom

Kanske kan ta ett stort jävla lån och köpa ett eget plan typ, annars verkar det kört

Aja sportsligt ska vi ju bara vinna så får fler chanser förhoppningsvis. Jag var för ung och fattig när vi senast var i Europa så hoppas hela Flashback håller tummarna för att jag åtminstone får uppleva omgång 3
Citera
2018-06-20, 18:15
  #11
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja det är ju coolt för de som drar dit. Väldigt annorlunda resa. Ville åka till Ukraina förut när jag träffade en tjej därifrån, men i samband med när jag funderade på det kom oroligheterna och gick ju knappt att ta sig in i landet. Den här staden (mtp. det jag skriver nedanför vill jag inte ens kolla upp vad den heter igen för jag är bitter) verkar ha drabbats väldigt hårt av konflikten.

Jag vill typ dö för jag kommer missa med största sannolikhet då jag inte kommer hinna för har ett giftermål (inte mitt) inbokat sen typ 10mån tillbaka då utomlands. Hade hunnit med typ hälften av lagen om jag stressat till ett flyg men i Ukraina var inte ett av dom

Kanske kan ta ett stort jävla lån och köpa ett eget plan typ, annars verkar det kört

Aja sportsligt ska vi ju bara vinna så får fler chanser förhoppningsvis. Jag var för ung och fattig när vi senast var i Europa så hoppas hela Flashback håller tummarna för att jag åtminstone får uppleva omgång 3
Hehe kommer missa jag med pga inbokad resa. Kommer bli sjukt krångligt att ta sig dit dessutom. Hoppas vi får något skönt lag i omgång 3 ifall vi går vidare hur som jävligt kul att vi är ute i Europa igen!
Citera
2018-06-20, 18:18
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ja det är ju coolt för de som drar dit. Väldigt annorlunda resa. Ville åka till Ukraina förut när jag träffade en tjej därifrån, men i samband med när jag funderade på det kom oroligheterna och gick ju knappt att ta sig in i landet. Den här staden (mtp. det jag skriver nedanför vill jag inte ens kolla upp vad den heter igen för jag är bitter) verkar ha drabbats väldigt hårt av konflikten.

Jag vill typ dö för jag kommer missa med största sannolikhet då jag inte kommer hinna för har en grej inbokad sen typ 10mån tillbaka då utomlands. Hade hunnit med typ hälften av lagen om jag stressat till ett flyg men i Ukraina var inte ett av dom

Kanske kan ta ett stort jävla lån och köpa ett eget plan typ, annars verkar det kört

Aja sportsligt ska vi ju bara vinna så får fler chanser förhoppningsvis. Jag var för ung och fattig när vi senast var i Europa så hoppas hela Flashback håller tummarna för att jag åtminstone får uppleva omgång 3

FC Mariupol kom på femte plats i den åttonde bästa ligan i Europa. Elva spelare i a-laget är utlånade från Shakthar Donetsk. De gick även till semifinal i ukrainska cupen. Verkar vara ett ungt lag med många lovande spelare. Jag tror att ni har goda chanser att gå vidare. Men man ska inte underskatta sämre lag från större ligor än AS. De är ofta mycket bättre än vad man tror på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback