Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 21:40
  #37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det vet jag ju inte. Jag tog mig friheten att skoja kring hennes inledning "DELA! DELA! DELA! Så kanske de åker fast!" Jag kan inte veta om brottet har inträffat eller inte. Hennes facebookpost luktar lite för mycket "Yes! Äntligen min tur att bli kulturberikad!" för min smak och innehåller en del besynnerliga detaljer.

Jaha, så du gissade alltså bara lite och gissade fel. Så kan det gå ibland när man är lite för ivrig i sina förhoppningar.

Händelsen är alltså polisanmäld och vi får väl se vad som framkommer. Om jag dock ska följa ditt exempel och gissa så tror jag tyvärr att det här endast kommer att leda till en nedlagd förundersökning och så kan vissa personer, utan insyn i något alls, i all framtid påstå att det var en lögn medan andra lika tvärsäkert kan påstå att det var ett brott.

Det är trots allt så det brukar sluta när det handlar om händelser med någon slags politisk koppling. Alla "vet" vad som hänt trots att inget blivit grundligt utrett.
Citera
2018-06-13, 22:02
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det vet jag ju inte. Jag tog mig friheten att skoja kring hennes inledning "DELA! DELA! DELA! Så kanske de åker fast!" Jag kan inte veta om brottet har inträffat eller inte. Hennes facebookpost luktar lite för mycket "Yes! Äntligen min tur att bli kulturberikad!" för min smak och innehåller en del besynnerliga detaljer.
Vad är besynnerligt med att kunna beskriva en händelse som man har varit rädd för ska hända? Hur tänker du själv kring att bli utsatt för ett rån? Har du inte förberett dig alls på hotfulla situationer i livet?

Det är inget konstigt alls med att hon klarar att skriva ett halvt A4 om det som hände. Dessutom är det ju tydligt att hon skriver i affekt. Både av rånförsöket och hennes redan ingjutna rädslor och åsikter. Inledningen på hennes inlägg förstärker just det.
Citera
2018-06-14, 11:57
  #39
Medlem
Sjukt att folk tar för givet att det är fejk bara för det är SD och blir utsatta av invandrare. När stastiken kryllar med kriminella invandrare på gatorna som attackera både invandrare och svenskar.

Är dessa människor endast boende hemma och aldrig ute på stan något?
Citera
2018-06-14, 13:42
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sjukt att folk tar för givet att det är fejk bara för det är SD och blir utsatta av invandrare. När stastiken kryllar med kriminella invandrare på gatorna som attackera både invandrare och svenskar.

Är dessa människor endast boende hemma och aldrig ute på stan något?
Och den utsatta är inte heller etniskt svensk. Men det verkar glömmas nu. Undrar varför?
Citera
2018-06-14, 14:37
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

"De rivstartar iväg i en vit sedan av äldre modell, typ tidigt 90-tal. Ej Volvo eller Saab. Möjligen WV eller Toyota"


Det här förstår jag inte. Hade de tänkt sig att "byta" sin egen ?


Dom var ju minst två st, en tar nya flådiga bilen och en den ruffiga gamla vita sedanen.
Du har väl märkt som alla andra att gäng offrar fordon i kedjor efter rån, skjutningar, mord m.m.
Första, och inte sällan andra bilen dumpas/bränns och dom färdas iväg i nån diskret, helt laglig bil som sista grej.
Skaffa en snabb lyxbil till rån/mord eller bara för att sälja ur landet är en liten operation, en extrabil till och från rånplats är väl standard?
__________________
Senast redigerad av doktorwestring 2018-06-14 kl. 14:40.
Citera
2018-06-14, 15:54
  #42
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag tog mig friheten att skoja kring hennes inledning "DELA! DELA! DELA! Så kanske de åker fast!" Jag kan inte veta om brottet har inträffat eller inte.
Håller med. Svårt att gissa vad som verkligen har hänt. Så i brist på annat får man raljera över den bild som Ghazal målar upp.

1. Rånarna är maskerade och planerar att stjäla Ghazals bil.
2. De är obeväpnade, trots att de kommer från ”Tensta, Rinkeby, Hjulsta, Akalla, Kista, Husby …”
3. De förföljer Ghazal på natten i ett villakvarter utan att hon märker något.
4. Rånarna är snabba som blixten att obemärkt parkera sin bil och överraska Ghazal precis när hon parkerat.
5. De vrålar ”Ge hit nycklarna!” trots att de är somalier (och inte filmmanusförfattare).
6. Rånarna saknar handlingsplan för att bemästra en skrikande Ghazal.
7. Rånarna är dåligt förberedda på att en smart key normalt förvaras i byxfickan.
8. Ghazal lyckas springa ifrån rånarna trots att hon ligger på marken.
Citera
2018-06-14, 16:40
  #43
Medlem
volvo 240s avatar
"Skulle de byta sin bil mot hennes" Nej TS... de skulle naturligtvbis dragit med båda.

Sorgligt att ni misstror henne så bara för att hon inte är av svenskt ursprung.
Citera
2018-06-15, 07:37
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Håller med. Svårt att gissa vad som verkligen har hänt. Så i brist på annat får man raljera över den bild som Ghazal målar upp.

1. Rånarna är maskerade och planerar att stjäla Ghazals bil.
2. De är obeväpnade, trots att de kommer från ”Tensta, Rinkeby, Hjulsta, Akalla, Kista, Husby …”
3. De förföljer Ghazal på natten i ett villakvarter utan att hon märker något.
4. Rånarna är snabba som blixten att obemärkt parkera sin bil och överraska Ghazal precis när hon parkerat.
5. De vrålar ”Ge hit nycklarna!” trots att de är somalier (och inte filmmanusförfattare).
6. Rånarna saknar handlingsplan för att bemästra en skrikande Ghazal.
7. Rånarna är dåligt förberedda på att en smart key normalt förvaras i byxfickan.
8. Ghazal lyckas springa ifrån rånarna trots att hon ligger på marken.

Bra sammanställning. Jag brukar ha stort nöje av diverse vänstergalningars fantastiska storys om elaka nazister i vardagslivet som oavsett hur uppseendeväckande situationerna är aldrig kan bekräftas av några andra än hjälten själv och den här storyn luktar lika illa. Betyder inte att den med absolut säkerhet är falsk men den luktar som sagt illa...

Skrattade cyniskt åt att hon sitt SD-medlemskap till trots lyckas bekräfta fördomarna om exiliraniers extrema ytlighet redan innan hon kommer till att beskriva brottet. Flashig båttur i stan. Partikollegor. Mammas lyxbil. Här har vi minsann en iransk brutta som det går bra för..

Även kul att hon i sin beskrivning av av brottet lyckas bocka av flera röda skynken hos den tänkta publiken. Somalier. Möjlig våldtäkt under uppsegling. Tar sin tillflykt mot hemska förorter på blå linjen. SD-väljarna kokar av ilska..
Citera
2018-06-15, 13:18
  #45
Medlem
Det fattar väl vem som helst att hon fått dabb av sina kära partikollegor och sedan blivit hotad med uteslutning om hon inte genast åker hem och fabulerar en invandrarna did it historia. Löjligt genomskinlig.....
Citera
2018-06-15, 14:58
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Även kul att hon i sin beskrivning av av brottet lyckas bocka av flera röda skynken hos den tänkta publiken. Somalier. Möjlig våldtäkt under uppsegling. Tar sin tillflykt mot hemska förorter på blå linjen.

Grattis till rekryteringen, drängstugeKarlsson och svenskar-är-inte-önskvärda Jimmy.

Inget uttalande från de styrande om detta brottet eller är det största möjliga skämskudde som gäller?
Citera
2018-09-02, 21:02
  #47
Medlem
volvo 240s avatar
Här är hon som Sidekick till Jimmie på torgmöte i Karlstad. https://www.youtube.com/watch?v=80Bp-puj3Nk Hoppas hon sticker i ögonen både på etablissemang och AFSugningspartister
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2018-09-02 kl. 21:06.
Citera
2018-09-02, 22:32
  #48
Medlem
Marmosets avatar
Nu ska vi inte vara småaktiga här, den här incidenten glädjer hela landet; SD:arna för att de återigen får trä på sig offerkoftan (har de verkligen inget annat i garderoben?!) och alla andra för att en hobbynasse har fått lite spö
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback