Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-13, 19:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Det jag ofta funderat är varför han tvingades att "vittna under ed" att han inte haft sex med henne då det bara handlade om sex och inget olagligt? Mycket konstigt!

Ursäkta, DET ÄR EXAKT DETTA SOM JAG EGENTLIGEN UNDRADE ÖVER.

Kan någon bättre vetande förklara detta? Gärna med källor/länkar.
Citera
2018-06-13, 22:33
  #14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, media vet mycket sånt här.
Men sånt hör hemma i skvaller, då jag skiter i vem som har sex med vem.
Det har inget med politik och göra.

Det kan man ju tycka, och det tycker jag också. MEN det viktigaste är egentligen vad valmanskåren anser.
-Och politiker bryr sig bara om valmanskåren när de ska "röstas in"/"väljas om" till sina ämbeten, dvs vid valår..

Jänkarna var ordentligt "efter" när det gällde utomäktenskapliga sexuella förbindelser förr, "var rena döden" för en gift politiker att "knulla runt", pardon my french..

Idag är väl jänkarna lite "modernare"/inte bryr sig så mycket, men så var det under sent 90-tal i alla fall.
När det gällde Bill Clinton var han inne på sin andra (och sista enligt lagen) presidentperiod, och möjligtvis var det detta som fick "myndigheterna/drevet" att så att säga backa. -Han fick ju inte "ställa upp" igen..
Citera
2018-06-13, 22:38
  #15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Ursäkta, DET ÄR EXAKT DETTA SOM JAG EGENTLIGEN UNDRADE ÖVER.

Kan någon bättre vetande förklara detta? Gärna med källor/länkar.

Här är ett ihop-plock på vad som visades på TV när Clinton/Lewinsky-affären var aktuell.
Citera
2018-06-13, 22:41
  #16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det kan man ju tycka, och det tycker jag också. MEN det viktigaste är egentligen vad valmanskåren anser.
-Och politiker bryr sig bara om valmanskåren när de ska "röstas in"/"väljas om" till sina ämbeten, dvs vid valår..

Jänkarna var ordentligt "efter" när det gällde utomäktenskapliga sexuella förbindelser förr, "var rena döden" för en gift politiker att "knulla runt", pardon my french..

Idag är väl jänkarna lite "modernare"/inte bryr sig så mycket, men så var det under sent 90-tal i alla fall.
När det gällde Bill Clinton var han inne på sin andra (och sista enligt lagen) presidentperiod, och möjligtvis var det detta som fick "myndigheterna/drevet" att så att säga backa. -Han fick ju inte "ställa upp" igen..
Jag tycker inte att dom blivit så mycket mer modernare på otrohet och sex.
Vi får se sen vad som händer när denna hypen med Trump släpper, tror faktiskt vi kommer tillbaka till samma tid som innan honom på området.
Men gud vad skönt det vore om du har rätt, för jag finner det som en sak vi inte har med att göra som väljare.

Även så i USA så har man åsidosatt valmannakåren en hel del och med gerrymandering.
Och i gerrymandering så är det politiker som väljer vem som ska få rösta på dom och inte tvärtom.
Hoppas på ett snabbt slut på detta, då det är odemokratiskt oavsett om det är R eller D som gör det.
Även så hade jag varit lika upprörd på den om det BARA var Demokrater som hade gjort den.
Det är ju faan sjukt faktiskt att det ens inte är lagstiftat, för jag förstår den texten som de har inte är bindande.
Citera
2018-06-19, 17:24
  #17
Medlem
Fortfarande så är det ingen i tråden som vet VARFÖR, dvs på vilka laggrunder, Clinton blev utfrågad under ed huruvida han haft snusktime med Lewinsky? Var det olagligt för honom att snuska på praktikanten? Fattar liksom inte...?
Citera
2018-06-19, 17:31
  #18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Fortfarande så är det ingen i tråden som vet VARFÖR, dvs på vilka laggrunder, Clinton blev utfrågad under ed huruvida han haft snusktime med Lewinsky? Var det olagligt för honom att snuska på praktikanten? Fattar liksom inte...?
Svaret har redan kommit, han ljög under förhöret det var det som var olagligt och som han sen blev frikänd för.
Citera
2018-06-21, 09:02
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Svaret har redan kommit, han ljög under förhöret det var det som var olagligt och som han sen blev frikänd för.

Ja men VARFÖR blev han från första början förhörd om sitt kukstopperi (var det förresten ett polisförhör eller vad var det för slags förhör?)?
Citera
2018-06-21, 12:00
  #20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Ja men VARFÖR blev han från första början förhörd om sitt kukstopperi (var det förresten ett polisförhör eller vad var det för slags förhör?)?
Man var väl skitnödig om utomäktenskaplig sex, på den tiden var det mer eller mindre omöjligt och bli resident om man inte hade en stöttande fru jämte en.
Citera
2018-06-21, 12:34
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Ja men VARFÖR blev han från första början förhörd om sitt kukstopperi (var det förresten ett polisförhör eller vad var det för slags förhör?)?

Paula Jones stämde Bill Clinton för sexuella trakasserier. Jones försvar subpoenade personer som de trodde kunde vittna om Clinton sexuella trakasserier av anställda. Lewinsky var en av de som blev subpoenad och då kom historien fram även om ryktena gått innan vilket var anledning till att hon blev subpoenad.

Klyban behöver du inte ta på allvar. Han har aldrig koll på något.
Citera
2018-06-22, 00:50
  #22
Medlem
Dåligt omdöme. JA, Men olagligt. NEJ.
Citera
2018-06-22, 04:11
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Fortfarande så är det ingen i tråden som vet VARFÖR, dvs på vilka laggrunder, Clinton blev utfrågad under ed huruvida han haft snusktime med Lewinsky? Var det olagligt för honom att snuska på praktikanten? Fattar liksom inte...?

Bill Clinton blev stämd för att ha begått sexuella trakasserier mot Paula Jones.
Det var i samband med detta han blev utfrågad om sin relation med Lewinsky.

Han frågades alltså ut i samband med anklagelser för brott mot någon annan och Lewinsky drogs upp eftersom andra olämpliga förhållanden med underordnade ansågs relevant.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback