Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 23:46
  #1
Medlem
Min dator fick idag en Blue Screen of Death. Då den startat upp igen så klickade ja på Chrome, som då återställde den tidigare sessionen, inklusive min inloggning på Gmail. Jag valde dock att logga ut från Gmail och starta om Chrome då denna återställda session var seg.

När jag loggar in på Gmail igen så står det att mitt konto även är öppet på en annan plats. När jag klickar på IP-historiken så står det att den andra platsen är min IP-adress, och när jag kollar de senaste använda IP-adresserna så är det endast min IP-adress listad.

Vad beror detta på? Är det något att oroa sig över? Misslyckades utloggningen på något sätt? Varför visade Gmail min IP-adress som även tillhörande en annan plats?

Jag har för övrigt tvåstegsverifiering, så ingen hackare borde kunna komma in på kontot utan tillgång till min telefon.
Citera
2018-06-12, 23:57
  #2
Medlem
constants avatar
Att du har Gmail öppet även på din mobil eller liknande, under samma router?
Citera
2018-06-13, 11:33
  #3
Avstängd
Plaguetongues avatar
samma IP olika hårdvara, du använder antagligen ditt google konto på din android
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback