Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 23:46
  #1
Medlem
NativeTongues avatar
Hej! Jag slog nyss till på en slips på suitsupply som jag tycker är snygg. När jag fick hem den konstaterade jag dock att slipsen är något bredare än slagen på kavajen som jag tänkte bära den till. Slipsens bredd är 8cm och kavajens slag är ca 7,2cm på det bredaste stället. Är detta en big no no eller funkar differensen på en cm?
Citera
2018-06-13, 07:17
  #2
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Hej! Jag slog nyss till på en slips på suitsupply som jag tycker är snygg. När jag fick hem den konstaterade jag dock att slipsen är något bredare än slagen på kavajen som jag tänkte bära den till. Slipsens bredd är 8cm och kavajens slag är ca 7,2cm på det bredaste stället. Är detta en big no no eller funkar differensen på en cm?
Så länge du inte bär slipsen utanpå kavajen så fungerar det bra.
Citera
2018-06-13, 07:24
  #3
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Så länge du inte bär slipsen utanpå kavajen så fungerar det bra.

Tack för svaret! Låter vettigt! Är lite av en novis inom området, men man vill ju inte göra alla nybörjarmisstag bara för det.

Har upptäckt att väldigt få slipsar har 7cm som bredd, utan 6 eller 8cm är helt klart vanligare.
Citera
2018-08-01, 15:29
  #4
Medlem
Cameltotems avatar
Någon centimer här och där spelar ingen roll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback