Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 23:10
  #1
Medlem
Jag har letat runt lite här men inte hittat någon tråd som passar så därför startar jag denna tråd.

Jag undrar om det finns någon här som minns en tårta som fanns i början på 80-talet någon gång. Vill minnas att fyllningen bestod av grädde med cocktailbär samt att det var en platta av choklad överst omgiven av grädde och röda cocktailbär. Någon som minns vad denna tårta hette?
Citera
2018-06-12, 23:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag har letat runt lite här men inte hittat någon tråd som passar så därför startar jag denna tråd.

Jag undrar om det finns någon här som minns en tårta som fanns i början på 80-talet någon gång. Vill minnas att fyllningen bestod av grädde med cocktailbär samt att det var en platta av choklad överst omgiven av grädde och röda cocktailbär. Någon som minns vad denna tårta hette?


http://faktoider.blogspot.com/2012/0...waldtarta.html

Andra bilden..
Citera
2018-06-13, 09:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag har letat runt lite här men inte hittat någon tråd som passar så därför startar jag denna tråd.

Jag undrar om det finns någon här som minns en tårta som fanns i början på 80-talet någon gång. Vill minnas att fyllningen bestod av grädde med cocktailbär samt att det var en platta av choklad överst omgiven av grädde och röda cocktailbär. Någon som minns vad denna tårta hette?
Hej, du är ute efter Swarchwaldstårta. finns sällan på kondis/bageri sommartid då den smälter. men... beställ i vilken bageri som helst o hämta dagen efter. Riktigt god tårta
Citera
2018-06-13, 11:07
  #4
Medlem
Snor denna tråd lite. Käkade en tårta på 80-talet. Hela yttre lagret runt om var täckt med smält ljus mjölkchoklad. Förbannat god. Har aldrig sett den efter det. Ngn som vet vilken tårta det är?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback