Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 22:15
  #1
Medlem
sonicyouthzs avatar
Tja
Som rubriken lyder. Kan en få privata brev till adress en inte är folkbokförd på?
Citera
2018-06-12, 22:16
  #2
Medlem
Självklart, det är inga problem. Om ditt namn står på dörren då. Men det gäller även om du är folkbokförd där.
Citera
2018-06-12, 22:24
  #3
Moderator
evilhoneys avatar
Absolut men det blir en c/o adress, då behöver du inte ha ditt namn på dörren. Be den du skickar skriva:

sonicyouthz
c/o namn namnsson
vägen 1
12345 staden

Alternativet är annars eftersändning om du för en viss period vill flytta all din post till en annan adress och då måste du ha ditt namn på dörren.
Citera
2018-06-12, 22:27
  #4
Medlem
Dimpens avatar
Du kan även på Skatteverkets hemsida begära "Särskild postadress".
Då slipper du ev kostnader för eftersändning och slipper skriva dig på den nya adressen.
Lycka till
Citera
2018-06-12, 22:29
  #5
Medlem
sonicyouthzs avatar
Då mitt namn inte står på brevlådan/boxen. Kan det stå c/o min hyresvärd ändå? Det är väl typ bara myndigheter som checkar av
Citera
2018-06-12, 22:29
  #6
Medlem
Zer0Shits avatar
Inga som helst problem så länge namnet finns på brevlådan/brevinkastet.

z
Citera
2018-06-12, 22:43
  #7
Medlem
borrizs avatar
Sätt upp en lapp med ditt namn på dörren/brevlådan så löser sig saken.
Citera
2018-06-12, 22:45
  #8
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Inga problem. Jag har mitt namn på dörren till kontoret & får post & paket dit. (jag är ändå väldigt sällan hemma).
Citera
2018-06-12, 22:51
  #9
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Då mitt namn inte står på brevlådan/boxen. Kan det stå c/o min hyresvärd ändå? Det är väl typ bara myndigheter som checkar av
Att du får ett brev dit betyder ju inte att du är skriven där? Det kan ju finnas flera orsaker till att man vill ha exempelvis ett brev skickat till sig men till en annan adress.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback