Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-12, 22:07
  #1
Medlem
JiseOnes avatar
Hej! Fick för ett bra tag sen helt nya vita "unbroken" seals i två nya huawei-telefoner i rad. Testade för ett tag sen, och det fungerade utmärkt! (Betalade givetvis med kontanter, tillbaka fick dom en tyngd i förpackningen)

Min fråga är om ni vet vilka fler än Huawei, om några, som har likadana sådana vita klistermärken på sina mobiler? Samt om ni vet andra saker det sitter två såna på. Laptop hade ju suttit fint haha.
Citera
2018-06-13, 00:07
  #2
Medlem
Om du har betalat med kontanter och klätt ut dig till en oigenkännlig joppe så är det ju en lyckad stöld. Annars blir du nog lätt att spåra. Iden är enkel smart och smidig... Men att dom inte tittar i butiken förbryllar
Citera
2018-06-13, 00:40
  #3
Medlem
Är det bara jag som har svårt att förstå exakt vad ts menar?
Citera
2018-06-13, 00:44
  #4
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Om du har betalat med kontanter och klätt ut dig till en oigenkännlig joppe så är det ju en lyckad stöld. Annars blir du nog lätt att spåra. Iden är enkel smart och smidig... Men att dom inte tittar i butiken förbryllar

Jepp, såklart betalade jag med kontanter. Klätt ut mig har jag inte gjort men befunnit mig i ett polisdistrikt långt ifrån mitt eget, även om jag tvivlar på att 10% av poliserna ens i aktuell stad ser den så är det dumt att chansa.. :P

Inte jättemycket faktiskt, tvivlar på att ens butiken har tillgång till sådan seals för utbyte, så varför mixtra med något som ser (och är) helt obrutet? =)
Citera
2018-06-13, 01:16
  #5
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Är det bara jag som har svårt att förstå exakt vad ts menar?
Antagligen är det bara du ja.
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Hej! Fick för ett bra tag sen helt nya vita "unbroken" seals i två nya huawei-telefoner i rad. Testade för ett tag sen, och det fungerade utmärkt! (Betalade givetvis med kontanter, tillbaka fick dom en tyngd i förpackningen)
Han har lyckats få telefoner gratis.
Citera
2018-06-13, 01:41
  #6
Medlem
JiseOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Antagligen är det bara du ja.
Han har lyckats få telefoner gratis.

Precis! =) Eller, en iallafall - har ju bara till en "omgång" till. Ingen som jobbar på typ elgiganten eller köpt annan telefon/produkt nyligen och vet vilka som har sådana förutom Huawei-telefoner?
Citera
2018-06-14, 00:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Antagligen är det bara du ja.
Han har lyckats få telefoner gratis.

Haha ja uppenbarligen, kan ingenting om det här, vad är "unbroken seal"?, testade vad?, betala kontanter å fick tillbaka va?
Citera
2018-06-14, 06:30
  #8
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
vad är "unbroken seal"?, testade vad?, betala kontanter å fick tillbaka va?

På mobilkartonger så sitter det ju en sådan där plombering över kanten så att man ska kunna se om den är öppnad. Det brukar stå en text ibland står det "Do not accept if this seal is broken" eller så står det "No returns if this seal is broken" etc.

Vad TS menar är att man i kartongen skickat med oanvända plomberingar. Dvs plomberingar som sitter på sådan där klisterbaksida som man kan ta loss och använda.

Så vad TS gjort är att han köpt en telefon kontant, brutit plomberingen, öppnat kartongen och tagit ur telefonen + tillbehören. Sedan lagt i en tyngd i som väger ungefär lika mycket som telefonen+tillbehören.

Sedan tagit de oanvända plomberingarna, förslutit kartongen och tejpat på plomberingarna. Sedan lämnat tillbaka telefonen i butiken.
De i butiken kollar att plomberingen är hel - "javisst den är oöppnad" och tar emot den.
Citera
2018-06-14, 08:10
  #9
Medlem
Sainsburyss avatar
TS, det där innebär att affärerna kommer att höra av sig till varandra för att varna om dig.

Och sedan vill jag säga att visst, du får en telefon utan att betala för det. Men det betyder att någon stackare kommer att köpa den telefonen du lämnade tillbaka, öppna upp paketet och förstöra "sealen", se att det ligger en sten där i istället för en telefon, gå tillbaka helt rosenrasande till affären som kommer tro att personen ljuger och att denne själv lagt dit stenen. Då är det en person som är fattigare och antingen betalar för ett abonnemang varje månad utan en telefon, eller så har denne betalat en ett antal tusen rakt av för telefonen och inte får någon telefon.
Citera
2018-06-14, 17:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
TS, det där innebär att affärerna kommer att höra av sig till varandra för att varna om dig.

Och sedan vill jag säga att visst, du får en telefon utan att betala för det. Men det betyder att någon stackare kommer att köpa den telefonen du lämnade tillbaka, öppna upp paketet och förstöra "sealen", se att det ligger en sten där i istället för en telefon, gå tillbaka helt rosenrasande till affären som kommer tro att personen ljuger och att denne själv lagt dit stenen. Då är det en person som är fattigare och antingen betalar för ett abonnemang varje månad utan en telefon, eller så har denne betalat en ett antal tusen rakt av för telefonen och inte får någon telefon.

Butiken har med största sannolikhet också ett IMEI-nummer till den aktuella telefonen. När det hela uppdagas så kommer telefonen att låsas (säkert spåras lite först) och bli värdelös och TS kommer att bli anmäld.
Idiotisk plan.
Citera
2018-06-14, 18:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JiseOne
Hej! Fick för ett bra tag sen helt nya vita "unbroken" seals i två nya huawei-telefoner i rad. Testade för ett tag sen, och det fungerade utmärkt! (Betalade givetvis med kontanter, tillbaka fick dom en tyngd i förpackningen)

Min fråga är om ni vet vilka fler än Huawei, om några, som har likadana sådana vita klistermärken på sina mobiler? Samt om ni vet andra saker det sitter två såna på. Laptop hade ju suttit fint haha.

har du inget bättre för dig å gört på dagarna än å smid ränker mot elektronikkedjor?
skulle du gilla att bli lurad på grejer när du handlar i god tro?
jag tror inte det!

skäms på dig om du sätter detta i system att luras!
Citera
2018-06-14, 20:38
  #12
Medlem
Det är mycket roligare att vara ärlig. Och det konstiga är att ekonomin blir bättre. Du kanske är en av de medborgare som vi kan byta ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback