Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 20:48
  #1
Medlem
Sonen ska börja på dagis om ett par månader. Nu fick vi höra av någon som påstår sig ha jobbat på detta dagiset att de inte har bra hand om barnen och nära nog fått stänga igen tidigare. Fick dock inte veta exakt vad som hänt. Alla andra dagis utom det vi fått plats på sa hon. Hur kan man få reda på vad som hänt? Finns det någon instans man kan vända sig till? Har satt sonen i kö till andra dagis nu, men inte säkert att han hinner få plats. Jag hittar inga tidningsartiklar om dagiset så det verkar inte vara något av den kalibern, men jag vill inte ta chansen att han ska må dåligt eller bli dåligt behandlad på dagis.
Citera
2018-06-12, 20:51
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Sonen ska börja på dagis om ett par månader. Nu fick vi höra av någon som påstår sig ha jobbat på detta dagiset att de inte har bra hand om barnen och nära nog fått stänga igen tidigare. Fick dock inte veta exakt vad som hänt. Alla andra dagis utom det vi fått plats på sa hon. Hur kan man få reda på vad som hänt? Finns det någon instans man kan vända sig till? Har satt sonen i kö till andra dagis nu, men inte säkert att han hinner få plats. Jag hittar inga tidningsartiklar om dagiset så det verkar inte vara något av den kalibern, men jag vill inte ta chansen att han ska må dåligt eller bli dåligt behandlad på dagis.
Finns ju dagmamma som alternativ som ni kan kolla upp.
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-06-12 kl. 20:54.
Citera
2018-06-12, 20:58
  #3
Medlem
Passepartouts avatar
Kolla här https://www.skolinspektionen.se/sv/A...lningsarenden/

Om du ej finner förskolan ifråga, kontakta Skolverket, den kanske finns i något arkiv (vet ej hur långt tillbaka det går att söka på nätet).
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2018-06-12 kl. 21:01.
Citera
2018-06-12, 21:14
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Finns ju dagmamma som alternativ som ni kan kolla upp.

Det har jag själv riktigt dåliga erfarenheter från som barn.
Citera
2018-06-12, 21:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Det har jag själv riktigt dåliga erfarenheter från som barn.
Inget ställe är dock perfekt. Jag anser att dem flesta förskolor är bra men kanske lite underbemannat. Till svaret på din topic så tror jag det blir svårt att få tag i tidigare incidenter på en förskola. Det du kan göra är att ringa förskolans chef och fråga vilka incidenter som har skett.

Sen kanske den personen som sa detta till dig överdriver att det så inte är i verkligheten alla har sin egen uppfattning. Jag förstår däremot din försiktighet efter uttalandet
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2018-06-12 kl. 21:36.
Citera
2018-06-13, 12:59
  #6
Medlem
PaulPaljetts avatar
När vi valde förskola gjorde vi som alla andra och besökte de vi hade intresse av. Baserat på hur vi blev bemötta av personalen gjorde vi vårat val. Vi har inte ångrat oss. Det är som natt och dag hur personalen är på olika förskolor dessvärre. Har du varit där och fått ett eget intryck?
Citera
2018-06-13, 15:37
  #7
Medlem
Ja vi var där, fick väl ett sådär intryck. Kändes ok då barnen lekte och utforskade, men ingen direkt glädje hos personalen, men vi var oroliga att inte få annan plats när vi blev erbjudna denna. Men det vi fick höra tillsammans med det gör att det inte längre känns ok.
Citera
2018-06-13, 15:39
  #8
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Ja vi var där, fick väl ett sådär intryck. Kändes ok då barnen lekte och utforskade, men ingen direkt glädje hos personalen, men vi var oroliga att inte få annan plats när vi blev erbjudna denna. Men det vi fick höra tillsammans med det gör att det inte längre känns ok.

Det är alltid någon grinig kränkt förälder som pratar skit om absolut allt. Det borde inte vara någon större fara om det inte finns någonting på google kring det dagiset. Jag hade kört ändå, det är 2018. Alltid någon som tycker att det är dåligt om deras barn inte får specialutbildning etc.
Citera
2018-06-13, 15:40
  #9
Medlem
Antar att det inte är en kommunal förskola vi pratar om? Vad mer exakt är det som du hört? Är det bara "lösa" rykten och inte finns något anmält/skrivit om kanske man ska ta det med en nypa salt.
Citera
2018-06-13, 15:51
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Det är alltid någon grinig kränkt förälder som pratar skit om absolut allt. Det borde inte vara någon större fara om det inte finns någonting på google kring det dagiset. Jag hade kört ändå, det är 2018. Alltid någon som tycker att det är dåligt om deras barn inte får specialutbildning etc.

Det var en kvinna som min fru snackade med på gymmet. Hon hade undervisat förskolebarn i modersmål och arbetat på de flesta förskolor i området. Ja det är ju bara som hon sagt, men tillsammans med lite halvtvivlel innan så känns det inte ok.
Citera
2018-06-13, 15:53
  #11
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Det var en kvinna som min fru snackade med på gymmet. Hon hade undervisat förskolebarn i modersmål och arbetat på de flesta förskolor i området. Ja det är ju bara som hon sagt, men tillsammans med lite halvtvivlel innan så känns det inte ok.

Nä det är väl sant. Gör som ni behagar. Ni kan ju alltid vänta på en plats någon annan stans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback