Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 20:41
  #1
Medlem
Jag undrar om det är någon av er (eller någon nära till er) som genomgått plastik/skönhetsoperationer på era ansikten på någon klinik, framförallt i Sverige? Exempel på ingrepp t.ex. s.k. facial contouring på haka / kinder, eller någon form av facelifts. Ej enklare behandlingar som laser / botox och liknande.
Jag undrar ifall ni var nöjda med resultaten, och hur ni bad er åt för att välja klinik. Jag har sökt omkring och det finns väldigt dåligt med information och feedback på diverse kliniker i Sverige. Det finns forum för just sådant, men även där får man knappt något svar. Har läst så mycket hemska historier om ingrepp utförda i Sverige som förstört folks ansikten och kroppar.
Söker man exempelvis på kliniker i USA får man hur mycket information som helst med jättemycket feedbacks och recensioner osv. Funderar på om det är bättre att göra ett eventuellt ingrepp där, istället för i Sverige. Det är billigare där samt att man kanske har lättare att hitta en bra klinik.
Har ni några bra konkreta tips? Ni som är emot denna typ av ingrepp behöver inte svara.
Citera
2018-06-12, 22:50
  #2
Medlem
Uberfuhrers avatar
Jag har gjort flera.


Dermakliniken Göteborg. Två operationer. Gratis konsultation före och efter, en läkare jag fick fullt förtroende för redan första mötet vilket avgjorde det.

Jag vet inte om de är billigast men jag gick inte alla på pris. Jag vill kunna lita på den som skär och syr i mitt ansikte.

Efteråt? Perfekt. Inga stygn ingenting.

Tyvärr väldigt beroendeframkallande 😬
Citera
2018-06-13, 03:15
  #3
Medlem
Strychnos avatar
Medicin och hälsa --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2018-06-13, 09:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Jag har gjort flera.


Dermakliniken Göteborg. Två operationer. Gratis konsultation före och efter, en läkare jag fick fullt förtroende för redan första mötet vilket avgjorde det.

Jag vet inte om de är billigast men jag gick inte alla på pris. Jag vill kunna lita på den som skär och syr i mitt ansikte.

Efteråt? Perfekt. Inga stygn ingenting.

Tyvärr väldigt beroendeframkallande 😬

Tack för svaret. Hur bar du dig åt när du valde klinik? Chansade du bara eller var det någon annan som rekommenderade dem för dig?
Självklart är resultatet absolut viktigast och inte priset. Men det vore skönt om det fanns någon specifik klinik som är ökänd för bra resultat och nöjda kunder, annars vet jag inte om jag vågar. Kräver de flesta ingrepp som facelifts att man går i flera omgångar eller är det oftast en gång? Tänker på om jag ska göra ingreppen utomlands och hur lång tid man måste vara där i så fall. Jag funderar på en plastikoperation på min haka och kinder, samt eventuellt facelift.
Citera
2018-06-20, 16:10
  #5
Medlem
Uberfuhrers avatar
de flesta ingrepp i ansiktet går på en timma, du är vaken under tiden, mest för att kliniken inte får söva. Går in annan lagstiftning då som narkossköterska och sånt.

Jag valde endast och bara för jag klickade perfekt med läkaren på Derma. Jag fick förtroende för honom på en halvtimmas konsultation.

Sen ligger han mitt i stan vid Götaplatsen, där ligger man inte om man är kass.. då är man i förorten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback