Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 20:27
  #1
Medlem
jag har blivit lurad av en tjej på Facebook på pengar, överförde till hennes konto inte med swish.
finns det något man kan göra? är väl ingen ide att anmäla? jag vill också varna andra för henne.
Citera
2018-06-12, 20:32
  #2
Medlem
Jarrros avatar
Beror väl på hur hon "Lura dig" på pengar
Citera
2018-06-12, 20:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrro
Beror väl på hur hon "Lura dig" på pengar

Precis, det beror helt enkelt på hur det gick till.
Citera
2018-06-12, 20:42
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nessah
jag har blivit lurad av en tjej på Facebook på pengar, överförde till hennes konto inte med swish.
finns det något man kan göra? är väl ingen ide att anmäla? jag vill också varna andra för henne.
Varför överförde du pengar till henne?
Citera
2018-06-12, 20:56
  #5
Medlem
jag skulle köpa en sak av henne. hon skickade aldrig den och svarar inte längre på mina meddelanden. frågade runt hennes vänner på fb och ingen känner henne i verkligheten och hon hade försökt låna pengar av dom.
Citera
2018-06-12, 21:25
  #6
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nessah
jag skulle köpa en sak av henne. hon skickade aldrig den och svarar inte längre på mina meddelanden. frågade runt hennes vänner på fb och ingen känner henne i verkligheten och hon hade försökt låna pengar av dom.

Anmäl. Polisen betar av fallen och de kommer till henne om några månader. Då får de ut hennes info genom bankkontot. Säkert fejkprofil. Finns det en målvakt blir det värre.
Citera
2018-06-13, 00:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nessah
jag har blivit lurad av en tjej på Facebook på pengar, överförde till hennes konto inte med swish.
finns det något man kan göra? är väl ingen ide att anmäla? jag vill också varna andra för henne.

Hur stor summa pengar handlar det om?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback