Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-12, 18:27
  #1
Avstängd
https://biluppgifter.se/fordon/WKJ588

Som exempel ovanstående!

Finns ingen merinfo.se hänvisning.

Prova vilken som helst, er egen exempelvis. Sannolikt är det då att du som ägare visas, detta genom merinfo uppgifter. Dvs extern länk som leder till merinfo.se och där visas dina uppgifter.

Otroligt tacksam om ni kan leda mig rätt här, och får man helt enkelt acceptera att det ser ut så här på sidan så är jag även tacksam om ni kan hänvisa mig till vart jag kan få tag på bilens ägare om det nu inte visas på biluppgifter.se. Finns möjligtvis andra sidor där jag kan ta reda på det genom att söka på reg.nr exempelvis. Optimalt om det rör sig om någon gratissida! Tack på förhand!
Citera
2018-06-12, 18:35
  #2
Medlem
reFluxls avatar
Fick fram fullständigt namn och alla uppgifter via Transportstyrelsen. Bilen i mening leasas, och det är kanske därför inte namn finns?
Citera
2018-06-12, 18:43
  #3
Medlem
Jarrros avatar
Tror det handlar mer om staten inte får slänga runt folks person uppgifter till vem som helst
Citera
2018-06-12, 18:45
  #4
Medlem
Vissa bilar syns inte ägaren på, vissa uppdateras inte med besiktningar osv. Gissar det beror på ofullständiga datahämtningar när dessa körs.
Citera
2018-06-12, 19:16
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Vissa bilar syns inte ägaren på, vissa uppdateras inte med besiktningar osv. Gissar det beror på ofullständiga datahämtningar när dessa körs.


Då förstår jag läget. Nu undrar jag mot bakgrund av era svar, finns andra externa länkar där jag kan knappa in samma reg.nr men då kunna få uppgifter om bilens ägare? Eller måste jag använda alternativet betal-sms för att få fram uppgifter? Nu har jag dessvärre glömt den sidans namn men fanns en där man via betalsms fick fram div. uppgifter.
Citera
2018-06-12, 19:18
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av reFluxl
Fick fram fullständigt namn och alla uppgifter via Transportstyrelsen. Bilen i mening leasas, och det är kanske därför inte namn finns?


Tänker att du syftar på denna då? https://www.transportstyrelsen.se/Sm...ager-fordonet/

Så finns inga gratisalternativ att ta reda på ägaren om detta inte står klart och tydligt via biluppgifter.se utan detta (betalsms via Transportstyrelsen) gäller enbart som jag förstår det?
Citera
2018-06-12, 19:47
  #7
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Tänker att du syftar på denna då? https://www.transportstyrelsen.se/Sm...ager-fordonet/

Så finns inga gratisalternativ att ta reda på ägaren om detta inte står klart och tydligt via biluppgifter.se utan detta (betalsms via Transportstyrelsen) gäller enbart som jag förstår det?
(FB) Transportstyrelsen kan maila ut ägaruppgifter (efter inloggning med Bank-ID)
Citera
2018-06-12, 20:52
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
(FB) Transportstyrelsen kan maila ut ägaruppgifter (efter inloggning med Bank-ID)


Tack då vet jag! Men angående den info jag efterlyste från början, då drar jag slutsatsen att de som har leasingbil, där står inte ägaren med på biluppgifter.se , annars så står alltid ägarens namn med (via merinfo.se) på biluppgifter.se?
Citera
2018-06-12, 20:53
  #9
Medlem
YP4XQs avatar
Kolla in car.info där står ju allt?
Citera
2018-06-12, 20:57
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kolla in car.info där står ju allt?


Stod precis allt i minsta detalj (Som sickan brukade uttrycka det) dock saknades just ägarnamnet
Citera
2018-06-12, 20:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxodus
Tänker att du syftar på denna då? https://www.transportstyrelsen.se/Sm...ager-fordonet/

Så finns inga gratisalternativ att ta reda på ägaren om detta inte står klart och tydligt via biluppgifter.se utan detta (betalsms via Transportstyrelsen) gäller enbart som jag förstår det?


Du är helt fri att ringa transportstyrelsen och begära ut uppgifterna. Det kostar inget så länge som akten inte är över 10 sidor.
Citera
2018-06-12, 21:21
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du är helt fri att ringa transportstyrelsen och begära ut uppgifterna. Det kostar inget så länge som akten inte är över 10 sidor.


Javisst, problemet är om man vill använda sig av detta ofta, då kan det vara någorlunda omständigt och sitta i telefonkö och begära ut info jämt och ständigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback