Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 17:30
  #1
Medlem
Finns det något sätt att kopiera en inspelad film från en TiVo-box till ett externt medium om man bestämmer sig för att sluta använda TiVo? Har några program nämligen som jag gärna skulle vilja ha kvar.
Citera
2018-07-03, 11:59
  #2
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claxx
Finns det något sätt att kopiera en inspelad film från en TiVo-box till ett externt medium om man bestämmer sig för att sluta använda TiVo? Har några program nämligen som jag gärna skulle vilja ha kvar.

Du skulle kunna ta ut hårddisken (3,5" SATA) och koppla in den i datorn och kopiera över filerna. Dessvärre kör Tivo ett filsystem som inte känns ingen av Windows, kan vara Linux men jag är osäker. Enklast är köra en Linux emulator och se om datorn kan mounta den, i så fall skulle du kunna kopiera över videofilerna.

Första problemet är dock att få ut hårddisken ur boxen. Det sitter specialskruvar (torx med pigg) som håller ihop lådan så du behöver en passande mejsel. Om boxen ska lämnas tillbaka får ingen åverkan göras på boxen. Är boxen din kan du så klart utöva våld för att få ut hårddisken .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback