Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-06-18, 11:32
  #85
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker du det är humor på nått sätt att sitta och anklaga en, förmodad, kvinna för att inte uttrycka sig hånfullt om män, eller generalisera, på ett forum som nu till 100% består av trådar/ ämnen som: Kvinnor är horor/ Kvinnor ljuger/ när kvinnor har sex så är de prostituerade/ Kvinnor ska hålla käften/ Feminismen är död etc etc?

Jag menar hur jävla blind får man egentligen tillåta sig själv vara?
Och av vilken demokratisk anledning är dessa åsikter förbjudna?

Så om män uttrycker sig hånfullt om kvinnor så är det OK att Moment22x22 gör det om män?

På vilket sätt är jag "blind" och kan inte se andras inlägg?

På en höft, hur många inlägg tror du att du skrivit där du förklarar om och om igen vad du egentligen menar, förklarar att vi andra missuppfattat allt, vad du är för slags person, vilken läggning du har, vad vi andra borde ha för synpunkter? Utan att fatta att allt är OT och inte tillför tråden särskilt mycket?

Varför är du här om du vantrivs med ämnena?

Små OT-undringar mitt på måndagen.
__________________
Senast redigerad av Paris24 2018-06-18 kl. 11:38.
Citera
2018-06-18, 12:20
  #86
Medlem
o
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Och av vilken demokratisk anledning är dessa åsikter förbjudna?

Så om män uttrycker sig hånfullt om kvinnor så är det OK att Moment22x22 gör det om män?

På vilket sätt är jag "blind" och kan inte se andras inlägg?

På en höft, hur många inlägg tror du att du skrivit där du förklarar om och om igen vad du egentligen menar, förklarar att vi andra missuppfattat allt, vad du är för slags person, vilken läggning du har, vad vi andra borde ha för synpunkter? Utan att fatta att allt är OT och inte tillför tråden särskilt mycket?

Varför är du här om du vantrivs med ämnena?

Små OT-undringar mitt på måndagen.
Var skrev jag att det var förbjudet? det jag skrev betydde att jag anser det vara tragiskt. Ungefär som att ligga i havet och plaska och bli sur över lite regn att man blir blöt. Allright?

De fula orden, hätskheten, hatet, förnedringslusten, idiotin, åsikter fån helvetet etc etc står snubbarna och antifeminismen på detta forum för. Moment 22....är inte ens där och snuddar.
men klart hon är ju kvinna och då ska hon ju plattas till eller hur Paris?
Hon skrev att män tänker med kuken....och ehh ja! det gör ni ju uppenbart till stor del, inte alla men tillräckligt många...Detta "kuktänk" har ju tom format hela samhällen på detta klot.
Det ä alltså en sanning....till skillnad från ex. alla kvinnor är horor (kuktänk för övrigt) , eller denna tråds trams kring att feminismen skulle vara sluträknad...

Vänligen använd skallen som sagt.

Feminsim är toic på detta forum, eller borde vara det, inte antifeminism eller kvinnohat. Ni borde få egna forum ni kan sitta och skita.
Citera
2018-06-18, 14:24
  #87
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
o
Var skrev jag att det var förbjudet? det jag skrev betydde att jag anser det vara tragiskt. Ungefär som att ligga i havet och plaska och bli sur över lite regn att man blir blöt. Allright?

De fula orden, hätskheten, hatet, förnedringslusten, idiotin, åsikter fån helvetet etc etc står snubbarna och antifeminismen på detta forum för. Moment 22....är inte ens där och snuddar.
men klart hon är ju kvinna och då ska hon ju plattas till eller hur Paris?
Hon skrev att män tänker med kuken....och ehh ja! det gör ni ju uppenbart till stor del, inte alla men tillräckligt många...Detta "kuktänk" har ju tom format hela samhällen på detta klot.
Det ä alltså en sanning....till skillnad från ex. alla kvinnor är horor (kuktänk för övrigt) , eller denna tråds trams kring att feminismen skulle vara sluträknad...

Vänligen använd skallen som sagt.

Feminsim är toic på detta forum, eller borde vara det, inte antifeminism eller kvinnohat. Ni borde få egna forum ni kan sitta och skita.
Ledsen att behöva regna på din parad här, men säger du en massa dumheter som "tänker med kuken" måste jag ju vara så grov i munnen att jag talar om för dig att feminism och antifeminism är två sidor av samma sak.

Förlåt igen om du blev kränkt över detta.
Citera
2018-06-18, 17:59
  #88
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
o
Var skrev jag att det var förbjudet? det jag skrev betydde att jag anser det vara tragiskt. Ungefär som att ligga i havet och plaska och bli sur över lite regn att man blir blöt. Allright?

De fula orden, hätskheten, hatet, förnedringslusten, idiotin, åsikter fån helvetet etc etc står snubbarna och antifeminismen på detta forum för. Moment 22....är inte ens där och snuddar.
men klart hon är ju kvinna och då ska hon ju plattas till eller hur Paris?
Hon skrev att män tänker med kuken....och ehh ja! det gör ni ju uppenbart till stor del, inte alla men tillräckligt många...Detta "kuktänk" har ju tom format hela samhällen på detta klot.
Det ä alltså en sanning....till skillnad från ex. alla kvinnor är horor (kuktänk för övrigt) , eller denna tråds trams kring att feminismen skulle vara sluträknad...

Vänligen använd skallen som sagt.

Feminsim är toic på detta forum, eller borde vara det, inte antifeminism eller kvinnohat. Ni borde få egna forum ni kan sitta och skita.

Jag lägger ner att diskutera med vissa här, de är ändå inte ett dugg intresserade av nånting annat än att kasta skit på varenda kvinna de kommer i kontakt med. Blev rätt tydligt efter en vecka här.

Däremot tycker jag att jämställdhet är intressant att diskutera i allmänhet. Undrar lite över var du står i feminismdebatten. Ser ju att du debatterar friskt, mycket bra att du har uthålligheten till det, som du märker orkade jag inte mobilisera den. Kändes meningslöst.

Vad betyder feminism för dig?
Vore intressant att höra dina ord och inte all skit männen här skriver bara.
Citera
2018-06-18, 19:28
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag lägger ner att diskutera med vissa här, de är ändå inte ett dugg intresserade av nånting annat än att kasta skit på varenda kvinna de kommer i kontakt med. Blev rätt tydligt efter en vecka här.

Däremot tycker jag att jämställdhet är intressant att diskutera i allmänhet. Undrar lite över var du står i feminismdebatten. Ser ju att du debatterar friskt, mycket bra att du har uthålligheten till det, som du märker orkade jag inte mobilisera den. Kändes meningslöst.

Vad betyder feminism för dig?
Vore intressant att höra dina ord och inte all skit männen här skriver bara.

Lite för brett ämne beskriva vad feminism betyder för mig och även kanske ot?
men jag är feminist, helt uppenbart och jag har mina två fötter i varsin feministriktning, liberal- samt radikalfeminism.
Du får nog mer precisera din fråga om du sen undrar var jag står gällande någon speciell fråga, för är så många.
Men du kan vara säker på att jag i vart fall anser att feministens dagar i detta landet inte är slut än på ett tag.
Citera
2018-06-18, 20:24
  #90
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lite för brett ämne beskriva vad feminism betyder för mig och även kanske ot?
men jag är feminist, helt uppenbart och jag har mina två fötter i varsin feministriktning, liberal- samt radikalfeminism.
Du får nog mer precisera din fråga om du sen undrar var jag står gällande någon speciell fråga, för är så många.
Men du kan vara säker på att jag i vart fall anser att feministens dagar i detta landet inte är slut än på ett tag.

Japp jag får väl skärpa mig gällande att hålla mig till ämnet, tycker dock att det är svårt ibland i dessa trådar eftersom att ämnena dels är rätt luddiga samt att det blir tjäbbel och då är man ju redan utanför ämnet.

Tar det i nån annan tråd nån annan gång då!
Citera
2018-06-18, 20:49
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag lägger ner att diskutera med vissa här, de är ändå inte ett dugg intresserade av nånting annat än att kasta skit på varenda kvinna de kommer i kontakt med. Blev rätt tydligt efter en vecka här.

Däremot tycker jag att jämställdhet är intressant att diskutera i allmänhet. Undrar lite över var du står i feminismdebatten. Ser ju att du debatterar friskt, mycket bra att du har uthålligheten till det, som du märker orkade jag inte mobilisera den. Kändes meningslöst.

Vad betyder feminism för dig?
Vore intressant att höra dina ord och inte all skit männen här skriver bara.
om ni tänker efter lite grann så är alla feminister ute hackar på män tycker ni att det är så konstigt att ni får en massa skit emot er
Citera
2018-06-18, 20:54
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja naturligtvis, allting beror på att jag är indoktrinerad, vänster och feminist. Blir det bra så, om du får höra det? Så att du har rätt?
Det är precis just detta som gör att det överhuvudtaget inte går att föra en diskussion här, så fort man inte håller med om en åsikt som drivs fram av en man här, då är man indoktrinerad, vänster och feminist. Jag varken vill eller orkar lägga ner tid på att förklara saker här mer. De män jag "diskuterat" med här är de absolut mest trångsynta och enkelspåriga jag utbytt meningar med nånsin.

Och, vulgärt språk? Kom igen. De orden jag skrev är direkt hämtade från detta sjuka demoraliserande forum. Aldrig hört liknande dumheter innan jag satte min fot här.

Och nej, jag kommer inte att argumentera tillbaka mer i detta inlägg därför att det är lönlöst. Det är ingen här som överhuvudtaget är ett skit intresserad av andras åsikter, så länge de inte går hand i hand med vad man själv tycker, och därför blir diskussionerna helt meningslösa.
Ja, det är något märkligt detta så man undrar om folk ens kan läsa.

Man kan säga att alla som inte håller med dem som diskuterar här är:
feminister, vänster, kulturmarxister, hjärntvättade, kan inte tänka tänka själva, indoktrinerade, ser världen i svartvitt, hatar vita män, tycker vita män är onda, älskar muslimer.

Vad jag kan komma på kort.
Citera
2018-06-19, 11:13
  #93
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
om ni tänker efter lite grann så är alla feminister ute hackar på män tycker ni att det är så konstigt att ni får en massa skit emot er

Det roliga med statsfeminismen är att det rättfärdigar detta. Jag trodde alltid att rasism och sexism osv. helt enkelt var när man rättfärdigar att nedvärdera en annan människa utifrån vilken grupp den tillhör.

Men helt plötsligt får alla hata män och vita. I'm confus.
Citera
2018-06-20, 08:05
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Det roliga med statsfeminismen är att det rättfärdigar detta. Jag trodde alltid att rasism och sexism osv. helt enkelt var när man rättfärdigar att nedvärdera en annan människa utifrån vilken grupp den tillhör.

Men helt plötsligt får alla hata män och vita. I'm confus.

Rasism och sexism är när man betraktar en annan grupp baserat på kön, ålder, läggning, etnicitet etc etc. som sämre, inte ska ges samma rättigheter, möjligheter, frihet etc etc.

Det feminister säger till män som grupp i världen är inte att dessa inte ska ha samma rättigheter eller är sämre som biologiska varelser. Det säger att samhället/ män måste sluta nedvärdera kvinnor (sexism)
de måste sluta betrakta kvinnor eller kvinnors underliv som ägodelar (sexism) och män måste ändra sina normer för att vara man om detta ska bli möjligt.

Att säga detta till någon individ eller grupp är varken hat eller sexism/ rasism.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2018-06-20 kl. 08:13.
Citera
2018-06-20, 10:01
  #95
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Rasism och sexism är när man betraktar en annan grupp baserat på kön, ålder, läggning, etnicitet etc etc. som sämre, inte ska ges samma rättigheter, möjligheter, frihet etc etc.

Det feminister säger till män som grupp i världen är inte att dessa inte ska ha samma rättigheter eller är sämre som biologiska varelser. Det säger att samhället/ män måste sluta nedvärdera kvinnor (sexism)
de måste sluta betrakta kvinnor eller kvinnors underliv som ägodelar (sexism) och män måste ändra sina normer för att vara man om detta ska bli möjligt.

Att säga detta till någon individ eller grupp är varken hat eller sexism/ rasism.
Hah!
Om du påstår att kvinnan är förtryckt och kräver fördelar för att jämna ut skillnaderna så gör du exakt det du påstår dig inte göra.
Eller så bevisar du ATT kvinnan är förtryckt och inte bara är ett offer för sina egna livsval.
Citera
2018-07-03, 12:28
  #96
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Med SD i regeringen är feminismen rökt på lång sikt.
Får vi in MED eller AFS, kommer det att bli kört direkt från start.

Både MED och AFS positionerar sig tydligt emot galenskaperna. De tar strid.
Tar man bara strid och ej räds den fula feministernas hatmediapåhopp, så är feminismen tvärkörd.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback