Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 08:35
  #1
Medlem
Andy90s avatar
Jag har senaste tiden haft en riktigt skumt problem med min iPhone 6s (uppd. med senaste os).

Batteriet har varit riktigt slött det senaste halvåret, inte så konstigt med tanke på att telefonen snart är tre år gammal och mycket välanvänd. När jag låg och sov, hade "stör ej" på och inga appar igång så kunde den ändå tappa från 100% till mellan 1-10% när jag vakande morgonen därpå. Ibland var den till och med helt död och det är bara tur att man ändå vaknar så man inte försov sig till jobbet.
Även dagtid så tappade mobilen mycket procent.

Jag bestämde mig dock för 2-3 veckor sedan att byta batteri eftersom jag vill lyckas hålla denna vid liv tills Apple släpper nästa telefon.
Det är superstor skillnad på dagarna, batteriet är som i en ny telefon, inga problem alls. Men, på nätterna är det fortsatt så att mobilen nästintill eller dör helt. Vad kan detta bero på? Tycker det är väldigt märkligt..
Citera
2018-06-12, 08:56
  #2
Medlem
Kolla om du har appar som jobbar i bakgrunden?
Citera
2018-06-12, 08:57
  #3
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Kolla om du har appar som jobbar i bakgrunden?

Alla appar är avstängda och har även testat med strömsparläge.
Citera
2018-06-12, 09:09
  #4
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Alla appar är avstängda och har även testat med strömsparläge.

Låter märkligt. Testa med flygplansläge på. Det kan ha något med roamingen att göra att den ligger och försöker uppdatera dina inkommande mail, sms osvosv hela tiden.
Citera
2018-06-12, 09:33
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Alla appar är avstängda och har även testat med strömsparläge.

Du kan ju enkelt se vad som använt kraft. Det är ju bara att kika. Så, vad ligger på topplistan?
Citera
2018-06-12, 09:51
  #6
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du kan ju enkelt se vad som använt kraft. Det är ju bara att kika. Så, vad ligger på topplistan?

Instagram, Facebook och Spotify. Jag har provat stänga av bakgrundsuppdatering på dessa och några till. Ska även testa flygplansläge inatt här som någon nämnde.

Ändå skumt att den inte suger mer batteri på dagen, när jag faktiskt använder den. En normal arbetsdag så brukar jag ladda upp den fullt på morgonen, runt 09 är den fulladdad. När jag sedan är hemma runt 18-19 så brukar jag ha runt 60-70% kvar. Jaja, vi får testa så får vi se!
Citera
2018-06-12, 10:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy90
Jag har senaste tiden haft en riktigt skumt problem med min iPhone 6s (uppd. med senaste os).

Batteriet har varit riktigt slött det senaste halvåret, inte så konstigt med tanke på att telefonen snart är tre år gammal och mycket välanvänd. När jag låg och sov, hade "stör ej" på och inga appar igång så kunde den ändå tappa från 100% till mellan 1-10% när jag vakande morgonen därpå. Ibland var den till och med helt död och det är bara tur att man ändå vaknar så man inte försov sig till jobbet.
Även dagtid så tappade mobilen mycket procent.

Jag bestämde mig dock för 2-3 veckor sedan att byta batteri eftersom jag vill lyckas hålla denna vid liv tills Apple släpper nästa telefon.
Det är superstor skillnad på dagarna, batteriet är som i en ny telefon, inga problem alls. Men, på nätterna är det fortsatt så att mobilen nästintill eller dör helt. Vad kan detta bero på? Tycker det är väldigt märkligt..
Samma hände på iphone7 efter förra uppdateringen. Lustigt nog försvann problemen efter en-två veckor. Det kryllar av kommentarer om detta på nätet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback