Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 08:23
  #1
Medlem
Jag kommer i jobbet att börja åka runt i Europa med tåg och ibland buss, och tänkte passa på att var 4-5 månad när jag är ute och reser runt med tågluffarkort (i jobbet, flänger till höger och vänster och upp och ned i Europa) i 1-2 månader, att då se om man kan i vissa länder (i Europa, eller i angränsande länder till Europa), i mindre nogräknade butiker, eller på marknader (dvs ute på gator/torg) osv, köpa falska märkesklockor, dvs Rolex, Tag Heuer och allt vad dom nu heter. Gärna 10-20 st åt gången.

Någon som vet mera?

OBS Det ska i alla fall vara halvbra kopior. Inget skit.

Tips på var, hur, priser, vad man ska tänka på osv?

Tacksam för all information.
Citera
2018-06-12, 08:45
  #2
Medlem
Jag kan säga att södra delen av Italien och Frankrike är där jag brukar hitta en del. Du råkar inte ha planer att åka igenom Genova(It)?
Citera
2018-06-12, 11:05
  #3
Medlem
Du kommer antagligen få mer klocka för pengarna om du handlar på nätet istället, kolla in /r/RepTime(reddit) så lär du finna en del.
Citera
2018-06-19, 17:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chroma
Du kommer antagligen få mer klocka för pengarna om du handlar på nätet istället, kolla in /r/RepTime(reddit) så lär du finna en del.

Kan du länka?
Citera
2018-06-19, 17:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djobben
Jag kan säga att södra delen av Italien och Frankrike är där jag brukar hitta en del. Du råkar inte ha planer att åka igenom Genova(It)?

Jag åker runt i Europa med tågluffarkort, så jag kan ta mig var som helst på 3 dygn.

Var i Frankrike och Italien bör jag åka till? Väl där, hur hittar man grejorna? På torgmarknader, eller ska man stega in i privatägda klockbutiker och fråga lite försiktigt om de har något under bordet så att säga?

En annan fråga, som säkert finns besvarad i oändliga trådar som man i så fall måste läsa igenom: vad är det på Rolex-kopior man ska kolla på, för att veta att man får hyfsade/bra kopior, och inte värsta skiten? Och vad ska man betala för en hyfsad/bra rolex-kopia? Respektive en skitkopia?
Citera
2018-06-19, 17:37
  #6
Avstängd
I vilken spansk stad some helst, det gar alltid runt ett gang afrikaner som saljer allt fran klader till solglasogon och klockor, priser vet ja inte men borde inte va allt for dyrt.
Klader brukar vara av god kvalite.
Dom gar runt och in pa pubar, resturanger och erbjuder sina tjanster.
Citera
2018-06-21, 20:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Var i Frankrike och Italien bör jag åka till? Väl där, hur hittar man grejorna? På torgmarknader, eller ska man stega in i privatägda klockbutiker och fråga lite försiktigt om de har något under bordet så att säga?

En annan fråga, som säkert finns besvarad i oändliga trådar som man i så fall måste läsa igenom: vad är det på Rolex-kopior man ska kolla på, för att veta att man får hyfsade/bra kopior, och inte värsta skiten? Och vad ska man betala för en hyfsad/bra rolex-kopia? Respektive en skitkopia?

I Frankrike, helst de stora städerna i söder(Marseille, Nice). I Italien så är det mer söderut som t.ex Genova, Rom. Kolla runt på torgmarknader och små butiker som säljer accessoarer. Det är ingen speciell konst att försöka fixa kopior, fråga bara efter billiga och snygga klockor.

Vad som gäller just rolex-kopior törs jag ej svara men generellt är att kolla på materialet och lyssna ifall klockan tickar högt. Har hört av vissa att riktigt billiga klockor låter högre än de dyrare varianterna.
Citera
2020-01-03, 16:34
  #8
Medlem
Några andra användare som har erfarenhet och tips?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback