Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-14, 00:12
  #25
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Ja men det är ju inte han som ska äta maten från deras tallrikar. Är han rädd för att gäster skall bli magsjuka och sedan skylla det på honom?

Jag tror han har en skruv lös.

Handsprit är bara obehagligt. Hur gott smakar maten med desinfektionsdunster från händerna?
https://unv.is/expressen.se/halsoliv...-med-handsprit

Edit:
Citat:
– För övrigt har handsprit ingen effekt mot virusinfektioner och infektioner som sprids via aerosol, alltså när man hostar eller nyser. Så på förkylningar biter det inte alls, eftersom det är just virus och luftsmitta – och INTE bakterier och handsmitta, säger hon till Hälsoliv.

Hypotetiskt skulle användandet av handsprit till och med kunna göra oss sämre skyddade mot sjukdom.

– När det gäller tarmen så vet de flesta att en normalflora är ett stort skydd mot nya bakterier. Om du inte har någon tarmflora med bakterier så behövs det bara tio salmonellabakterier för att bli sjuk, men om du har en tarmflora så behövs det en miljon.

– Nu saknas forskning här, men hela huden har ju också en normalflora. Om man då slabbar på handsprit så dödar man ju bakterierna som redan finns där – och då skulle man rent teoretiskt kunna vara sämre skyddad mot infektioner under den halvtimme som de växer till igen.
__________________
Senast redigerad av Passepartout 2018-06-14 kl. 00:18.
Citera
2018-06-14, 19:05
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Jag tror han har en skruv lös.

Handsprit är bara obehagligt. Hur gott smakar maten med desinfektionsdunster från händerna?
https://unv.is/expressen.se/halsoliv...-med-handsprit

Edit:

Handsprit är inte en medicin utan det används till att få rena händer.
Det kommer inte bota din HIV infektion eller brist på pengar.
Citera
2018-06-16, 20:48
  #27
Medlem
Av intervjun att döma så gillar jag den här gubben skarpt. Ordning och reda, obligatorisk handsprit och slödder som avvisas redan vid första anblicken. Ben är inte någon naiv socialkärring som lever i tron att någon smutsig djävel med loppangripna dreads är en fin människa innerst inne. Med rutinerad blick så identifierar han patrasket och tackar vänligt men bestämt nej..

Ska ta mig dit någon gång nästa vecka. Är kebaben bra ( vilket jag förutsätter från en sån hedersknyffel ) så kan det bli ett stamhak. Hoppas att någon icke rumsren individ blir utkastad när jag är där..
Citera
2018-06-16, 20:53
  #28
Medlem
Kul med original men hade aldrig gått dit.
Citera
2018-07-17, 11:31
  #29
Medlem
Mackan52s avatar
Tycker Sverige behöver fler krögare som läxar upp sina kunder och inte tar skit från nån. Bara för att du kan betala betyder inte att du har rätt till någonting eller att folk ska behöva slava och fjäska för dig. Följ reglerna eller stick, önskar fler hak hade stake att hålla på sina ordningsregler så folk lärde sig lite allmänt folkvett igen. Passar det inte, ge fan i att äta där.
Citera
2018-07-17, 11:43
  #30
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Hans krog
Hans regler.

Passar det inte, får man gå någon annanstans, vad är problemet ?

Låter nästan som att jag ta mig dit någon gång, även om Falafel inte är någon favorit.
Citera
2018-08-16, 23:29
  #31
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Handsprit är inte en medicin utan det används till att få rena händer.
Det kommer inte bota din HIV infektion eller brist på pengar.

Eftersom du inte förstått skillnaden mellan medicin och immunförsvar är det ingen som bryr sig om ditt svammel. Imponerande däremot att du kan diagnosticera över internet utan minsta information om symptom (din egen förvirring räknas inte).
Citera
2018-10-02, 21:00
  #32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderstarlight
Så det är vanligt förekommande att gäster inte har pengar på kortet, så att de kan betala för sig? Gäller det i så fall endast på Falafelhaket, eller är det vanligt inom restaurangvärlden överlag? Om det visar sig att gästerna inte kan betala med kortet (täckning saknas), är det okej om de betalar kontant?

Det är oerhört vanligt att fåntrattar pratar i telefon eller med en kompis i kön, knappt hälsar på personalen, stoppar in kortet och ska betala och sen säger personalen "det går inte igenom". Då kan det vara kö bakom, och idioten börjar överföra pengar mellan konto på sin telefon, vilket tar tid och skapar irritation. Så jag förstår precis vad han menar!
Citera
2018-10-03, 08:23
  #33
Avstängd
Mitch-Moons avatar
Verkar vara ett rekorderligt ställe. Fritt från mentalsjukt ouppfostrat slödder, perfekt!
Citera
2018-10-03, 09:15
  #34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag tycker gästerna bör ta med sig sin egen alcogel. Har alltid en liten flaska med i handväskan.

I övrigt helt naturliga regler och egentligen inget som ens behöver sägas. Blir nog ett besök!

Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Av intervjun att döma så gillar jag den här gubben skarpt. Ordning och reda, obligatorisk handsprit och slödder som avvisas redan vid första anblicken. Ben är inte någon naiv socialkärring som lever i tron att någon smutsig djävel med loppangripna dreads är en fin människa innerst inne. Med rutinerad blick så identifierar han patrasket och tackar vänligt men bestämt nej..

Ska ta mig dit någon gång nästa vecka. Är kebaben bra ( vilket jag förutsätter från en sån hedersknyffel ) så kan det bli ett stamhak. Hoppas att någon icke rumsren individ blir utkastad när jag är där..
Det vore ganska skönt att se någon loppig gatuparvel bli utkastad med huvet före...
Citera
2018-10-03, 10:23
  #35
Medlem
tjockballes avatar
Den här snubben får hatten av!

Folk tar på räcken och torkar sig i arslet och missar (lite), sen går de och äter. När de då drabbas av något magproblem skyller dom på falafeln.

Bara för att man betalar för sig betyder inte att man är befriad ifrån att bete sig som en civiliserad varelse. Avskyr fyllon som tror dom är kungar för att dom köper något.

Fler restauranger borde följa upp.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback