Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 22:20
  #1
Medlem
rymdteleskops avatar
Far min satt i soffan och läste nyheter och sa att en restaurang i "norra" borgholms kommun på öland har förlorat serveringstillståndet - någon som vet vilken? Jag har mina förhoppningar men ingen info.

Ölandsbladet "pay wallad":
http://www.olandsbladet.se/oland/har...s-av-kommunen/

24 kalmar:
https://24oland.se/alkoholtillstand-...urang_5f47e3f5
Citat:
Det var när ekonomiavdelningen uppmärksammade att tillsynsavgiften för 2016 inte var betald som man beslutade att göra en inre tillsyn av verksamheten. Väl då uppdagades 14 stycken betalningsuppmaningar och tre stycken restförda skatteskulder.
Under hösten 2017 drogs företagets F-skattesedel in, då det visade sig att ägaren hade privata ekonomiska bekymmer med 19 punkter av betalningsuppmaningar samt tre stycken restförda skatteskulder.

Men de ger ju ingen info, och jag vill veta om det är just min hat restaurang, som mycket väl skulle kunna ha skatte skuld och förmodligen borde bli av med sitt tillstånd av andra anledningar ändå
Citera
2018-06-11, 22:43
  #2
Avstängd
JagBlirVansinnigs avatar
Det är Pizzeria Smedjan.

Citera
2018-06-12, 07:33
  #3
Medlem
En chef på socialen berättade för mig att man ligger lågt med utlämningar av namn, ofta så ringer de som fått tillståndet upp och ber om den tjänstemannens personuppgifter som utförde indragningen och sedan följer trakasserier och hot. Det är svårt att få tjänstemännen skyddade eftersom socialen måste lämna ut alla uppgifter om den som ringer begär det. Först försöker man bara lämna ut allmänna uppgifter vilket följs av mer påträngande frågor och då måste alla uppgifter lämnas ut. Inspektörer jobbar aldrig ensamma pga hotbild.
Det är bättre att inte skriva om dessa ämnen eftersom det kan leda till mer hot mot tjänstemännen, det blir ju tjänstemännens fel att rörelsen får dålig pr.
Citera
2018-06-18, 06:35
  #4
Medlem
rymdteleskops avatar
Okay, tack hörrni, synd att det inte var "mitt ställe", och illa att det måste mörkas av dessa anledningar som du nämnt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback