Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 22:05
  #1
Medlem
Tja! Tips tas gärna emot. Jag ska åka till Durres (Golem) i Albanien om 2 veckor. Jag har ännu inte fått några bra tips på fina stränder där och folk verkar oerhört negativa till både Albanien som land men ännu mera åt Durres. Vill veta av någon som har erfarenhet om det finns några fina stränder att besöka runt området, och om vattnet vid resorten är bra? Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av Sun Ruler 2018-06-13 kl. 08:51.
Citera
2018-06-11, 22:23
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoldfeher94
Tja! Tips tas gärna emot. Jag ska åka till Durres (Golem) i Albanien om 2 veckor. Jag har ännu inte fått några bra tips på fina stränder där och folk verkar oerhört negativa till både Albanien som land men ännu mera åt Durres. Vill veta av någon som har erfarenhet om det finns några fina stränder att besöka runt området, och om vattnet vid resorten är bra? Tack på förhand.

Tjenare. Albanien är ett land som jag gillar, dels för deras miljö men också för de trevliga människorna. Det finns en del fina stränder, kommer inte ihåg namnet på områderna men promenera runt så lär du se vilka stränder som är fina etc.
Citera
2018-06-11, 23:09
  #3
Medlem
Imo ganska dumt att dra till Durres. Varför göra det när du kan ta dig längre ner i Albanien där det är mycket finare och renare.
Albanien som land är dock bra val men tycker absolut att du ska ändra planerna och dra till Saranda om du kan.
Citera
2018-06-11, 23:13
  #4
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabii
Imo ganska dumt att dra till Durres. Varför göra det när du kan ta dig längre ner i Albanien där det är mycket finare och renare.
Albanien som land är dock bra val men tycker absolut att du ska ändra planerna och dra till Saranda om du kan.

Berat är intressant också.
Citera
2018-06-23, 13:26
  #5
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag har varit där förra året det är inte många turister på durres stranden , många kosovo albaner
Se upp för hundar vid stranden, se up me maten kan vara dyr , växla dina pengar till albanska LeK . Vädret brukar vara toppen mellan 30-35 grader. Vattnet är bra .
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2949529

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback