Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-14, 00:08
  #13
Medlem
Demokraturdns avatar
Det är något fake eller lätt parodi över trådstarten. Dessa flottar och fontänbadare i stan, hur ofta händer det? Vad är det som är så jävla kul?

Senast jag var i Köpenhamn var det fullt med raggarbilar vid Rådhuspladsen. Det stod turister från kontinenten och filmade med sina mobiler. Fan vad de körde de bilarna , så man blev nästan lomhörd. Så upptäckte jag att det var u början av hockey-vm och att de flesta bilarna var svenska.

Så åkte jag till Christiania och de flesta man såg var utomeuropeer som försökte sälja saker, plus en massa turister som var väldigt unga.

Vad är det som är så jävla kul med Danmark?
Citera
2018-06-17, 15:30
  #14
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Frågan är om vår alkoholpolitik är ett resultat eller en effekt av vår egna mentalitet?

Hade det bara varit alkoholen så borde vi väl ha utvecklats ganska lika ändå. Det är ganska stora kontraster, det känns som att det nästan bara är välfärdspolitiken som vi har nära gemensamt.
Den köpenhamnska kvarterskrogen är en saga för sig.

Och nu talar jag inte om de mera populära, trendiga krogarna. Som turisterna och den köpenhamnska ungdomen besöker.
Utan jag talar om de nergångna, gistna kvarterskrogarna som ingen besöker förutom de den lokala eliten.

I Sverige sitter de på torgbänkarna, parkbänkarna, busshållplatserna osv - alltid i strategisk anslutning till Systembolaget. Och alltid i allmänhetens omedelbara åsyn.

I Köpenhamn, där finns det dessa kvarterskrogar istället.
Där ska det till Mycket för att bli utslängd på gatan.

Visst sitter danska suputar på torg också, men vad jag sett så är det sällan - om någonsin - samma sorts som i Sverige.
För de som verkligen gått in i det med både själ och hjärta, de gömmer sig på mörka kvarterskrogen i Köpenhamn, istället för att visa upp sig för alla som här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback