Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 20:26
  #1
Medlem
Någon som vet något djupare om korttids kontrakt? Vissa har en sluttid utskriven men tänkte mer på dom med ”ej fastställt”. Om man t ex endast letar boende för max ett år, då känns dom rätt klockrena men om det sen är 3 månader senare då står man ju där?

Finns det lite generellt hur länge det brukar vara minst? Eller förstår ni vad jag är ute efter... vågar man chansa och flytta en hel familj för ett korttids i kommunen man sen vill bo i men behöver ett år på sig innan man kan köpa?
Citera
2018-06-11, 23:14
  #2
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonNemo
Någon som vet något djupare om korttids kontrakt? Vissa har en sluttid utskriven men tänkte mer på dom med ”ej fastställt”. Om man t ex endast letar boende för max ett år, då känns dom rätt klockrena men om det sen är 3 månader senare då står man ju där?

Finns det lite generellt hur länge det brukar vara minst? Eller förstår ni vad jag är ute efter... vågar man chansa och flytta en hel familj för ett korttids i kommunen man sen vill bo i men behöver ett år på sig innan man kan köpa?

Om du måste chansa, chansa. Har haft ett korttidskontrakt en gång, de sa ingen tid officiellt men jag pratade med uthyrare och fick lite information om att 3-4 år var rätt stor chans för Det nyttjades dock aldrig fullt ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback