Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-13, 10:53
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det blir alltid lite handen för pannan när en kändis ska yttra sig politiskt. De har absolut ingen legitimitet av att framstå som "kunniga" bara för att dom är rika.

Du menar exakt det som Trump vann på. Han är väl den kändis som har blivit president och har starka politiska åsikter och menat att just för att han är rik så förstår han så mycket. Så det argumentet faller ju platt. Som en pannkaka.

Sen om det inte är så mycket att bry sig om vad diverse kändisar säger så verkar det ju fattigt av Trump att ödsla tid på honom?
Citera
2018-06-13, 15:30
  #14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Jag uppfattar dig som vänster.


Hur hade det låtit? Och framförallt var nånstans hade det låtit? DNC har ju hela den församlade etablissemangsmedian bakom sig.

Det finns ingenting som tyder på att konservativa intressen hade börjat beskylla Putin för vänsterliberala framgångar. Det fungerar inte så. Däremot är skylla-ifrån-sig-taktiken hårdkodad i alla former av vänsterideologier. Alltid är det någon annans fel. Patriarkatets. "De rikas". Högerns. Putins.


Det gör jag inte alls. Var har jag skrivit det?

Skillnaden mellan oss två verkar vara större än så.

Och så ännu en halmgubbe...

De Niro får hata och hetsa mot Trump allt vad han orkar för det är inte min karriär (en strålande karriär fram tills nu) som får ett sunkigt och fläckigt avslut när en åldrande De Niro helt enkelt inte kan acceptera att den häst han spelade på förlorade. Det är verkligen synd att så många artister och skådespelare så totalt har tappat koncepten i den masshysteri som har lagt sig över USA. Så många karriärer vars eftermäle lämnar en bitter smak i munnen.

Men, på samma sätt som De Niro får fåna sig allt vad han orkar mot Trump har även jag rätten att peka på fånerierna och hyckleriet.


Som sagt, jag har alltid uppfattat dig som vänster och där bevisade du det. Ingen normal människa med insikt i svensk massmedia kan på allvar hävda att gammelmedia är "höger". Det finns inte en enda etablerad tidning, radiokanal, TV-kanal eller annan media som står för konservativa eller familjevänliga värden idag. Till och med kristna kanaler som tidningen Dagen propagerar för homofili, asylintag och böneutrop.

Svensk massmedia är likriktad á la Sovjetunionen.
Jag tillåter dig inte sätta en felaktig etikett på mig, men du får göra göra men helt betydelselöst.

När man anser det är okey att främmande makt tillåts beblanda sig i USA val och tycker detta är okey.
Då arbetar man ur tesen party before country, så du behöver inte säga nått, det räcker du agerar.

Du förstår inte vad halmgubbe är inser jag nu.
Du verkar inte ens förstår vad "Freedom of speach" är, kanske du ska läsa upp dig först och återkomma?

Det är faktum att Svensk media är höger, sist jag såg siffran så var det över 80%, kanske det är annat idag upplys mig gärna, men endast av fakta tack!

Du verkar var en i raden som tror bara dina åsikter är de enda rätta, sånt kallas för hybris.
Och tillåter man andras åsikter och deras argumentation, så kommer du mycket snabbt inse att det finns mer än en sida på ett mynt.
Men det är man sällan intresserad av att veta, utan det är bara egna idéer som är de tillåtna.

Nej jag är bitne vänster, men förstår du vill stämpla alla som avviker ifrån vad du tror och tycker.
Sen använder du det som en ad hominem, är du medveten om detta?
Det är jag!
Citera
2018-06-13, 18:06
  #15
Medlem
Konstig frågeställning minsann. Kontraproduktivt Trumphat vad är det för något?
Om man avser politiskt och förlöjligande kritiserande av Trump så är det ju bättre att säga det än att använda Trumps egna barnsliga språkbruk.
Men vilket som, det är ju produktivt att kritisera Trump annars vore vi illa ute.
Och en president som anser USA;s fria media är ett värre hot mot landet än massmördaren Kims kärnvapen är förtjänar ju att bli förlöjliga och utpekat som något sinnesförvirrad. Sjukt är ju däremot att hålla med Trump i hans parallella påhittade universum.
Men dom konsekvenser republikanerna som parti lär få känna på med Trump vid rodret är ju att demokraterna sakta vinner mark igen. Så Trump erkänt dåliga rykte och oförmåga som ledare går nog inte att reparera över huvud taget misstänker jag. Det låga förtroendet hos väljarna är nog det enda stabila med Trump just nu.
"Nu är kärnvapenhotet från Nordkorea avvärjt och världen har blivit säkrare tack vare mig" säger Trump. Inte undra på att han har så lågt förtroendekapital med sådana pinsamma förskoleuttryck och bisarra slutsatser.
Citera
2018-06-13, 22:29
  #16
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag tillåter dig inte sätta en felaktig etikett på mig, men du får göra göra men helt betydelselöst.

När man anser det är okey att främmande makt tillåts beblanda sig i USA val och tycker detta är okey.
Då arbetar man ur tesen party before country, så du behöver inte säga nått, det räcker du agerar.

Du förstår inte vad halmgubbe är inser jag nu.
Du verkar inte ens förstår vad "Freedom of speach" är, kanske du ska läsa upp dig först och återkomma?

Det är faktum att Svensk media är höger, sist jag såg siffran så var det över 80%, kanske det är annat idag upplys mig gärna, men endast av fakta tack!

Du verkar var en i raden som tror bara dina åsikter är de enda rätta, sånt kallas för hybris.
Och tillåter man andras åsikter och deras argumentation, så kommer du mycket snabbt inse att det finns mer än en sida på ett mynt.
Men det är man sällan intresserad av att veta, utan det är bara egna idéer som är de tillåtna.

Nej jag är bitne vänster, men förstår du vill stämpla alla som avviker ifrån vad du tror och tycker.
Sen använder du det som en ad hominem, är du medveten om detta?
Det är jag!
Du är en fåntratt så jag kommer inte att spilla något krut på att bemöta dina svårläsliga och felstavade inlägg. Däremot tänker jag bemöta ditt vansinniga påstående att svensk media är höger.

Jag misstänker på förhand att du räknar antalet ledarsidor, vilket är det gängse narrativet som vänstern brukar komma dragande med när sådana här saker diskuteras. Som om en ynka folkpartist som sitter och skriver en kolumn på sidan två i tidningen väger upp för en hel redaktion av blåhåriga näsringshens som gillar AFA på Facebook.

Men visst, låt oss se efter hur det ser ut i verkligheten:

Kent Asp är professor i journalistik vars forskningsområden är politisk kommunikation, medielogik och mediekvalitet. År 2013 skrev han en rapport om den svenska journalistikens snedvridna representation.
https://politikdelen.com/2014/12/11/...-ifragasattas/

Om vi däremot nöjer oss med att titta på partisympatierna på SVT så ser det ut såhär, återigen från 2013.
http://politikfakta.se/2013/03/svts-...tiskt-problem/

Siffrorna är inte helt purfärska men jag har svårt att tro att särskilt många svenska journalister röstar SD eller AfS, exempelvis. Sannolikare är att de senaste fem åren av åsiktskorridor har strömlinjeformat närvaron av identitetsvänster på redaktionerna och skalat bort sådana som inte följer Värdegrunden™. Några av de journalister jag tänker på skriver idag för alternativmedia, andra har helt tystnat.

Avslutningsvis vill jag undervisa dig i vad halmgubberetorik verkligen betyder då du bevisligen inte verkar förstå det själv:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Vad du sedan kallar "Freedom of speach" (återigen felstavat, det stavas "speech") har en svensk benämning. Det heter "yttrandefrihet".

Vi kollar efter vad det betyder:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Vänligen replikera inte på det här inlägget. Jag ser ingen orsak att fortsätta diskussionen med dig.
Citera
2018-06-13, 22:35
  #17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Du är en fåntratt så jag kommer inte att spilla något krut på att bemöta dina svårläsliga och felstavade inlägg. Däremot tänker jag bemöta ditt vansinniga påstående att svensk media är höger.

Jag misstänker på förhand att du räknar antalet ledarsidor, vilket är det gängse narrativet som vänstern brukar komma dragande med när sådana här saker diskuteras. Som om en ynka folkpartist som sitter och skriver en kolumn på sidan två i tidningen väger upp för en hel redaktion av blåhåriga näsringshens som gillar AFA på Facebook.

Men visst, låt oss se efter hur det ser ut i verkligheten:

Kent Asp är professor i journalistik vars forskningsområden är politisk kommunikation, medielogik och mediekvalitet. År 2013 skrev han en rapport om den svenska journalistikens snedvridna representation.
https://politikdelen.com/2014/12/11/...-ifragasattas/

Om vi däremot nöjer oss med att titta på partisympatierna på SVT så ser det ut såhär, återigen från 2013.
http://politikfakta.se/2013/03/svts-...tiskt-problem/

Siffrorna är inte helt purfärska men jag har svårt att tro att särskilt många svenska journalister röstar SD eller AfS, exempelvis. Sannolikare är att de senaste fem åren av åsiktskorridor har strömlinjeformat närvaron av identitetsvänster på redaktionerna och skalat bort sådana som inte följer Värdegrunden™. Några av de journalister jag tänker på skriver idag för alternativmedia, andra har helt tystnat.

Avslutningsvis vill jag undervisa dig i vad halmgubberetorik verkligen betyder då du bevisligen inte verkar förstå det själv:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Vad du sedan kallar "Freedom of speach" (återigen felstavat, det stavas "speech") har en svensk benämning. Det heter "yttrandefrihet".

Vi kollar efter vad det betyder:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Vänligen replikera inte på det här inlägget. Jag ser ingen orsak att fortsätta diskussionen med dig.
Vad spelar det för roll om jag stavar fel om du uppenbart vet precis vad jag menar?
Saken är man har freedom of speach i USA, varför ska inte detta gälla Hollywood.
Dina idoler får väl säga vad faan dom vill?
Då ska det gälla även andra.

Och jag har en teori varför man i Hollywooood eller andra ställen där man rör sig mycket och bland olika platser och folk.
Det är att de kommer fram till detta rasseskiten är bara skitsnack, och även är mer toleranta pga de har större erfarenhet av världen i sin helhet än du har.
Och är inte rädda för det okända, utan försöker ta reda på hur verkligheten ser ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback