Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-11, 21:09
  #13
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
I mitt inlägg så skriver jag "patriarkat; alltså att den primära makten i samhället domineras utav män". Med detta så åsyftas alla män och rådande större samhällsstrukturer, inte enbart de individuella "män" som just tagit studenten. Inte någonstans i mitt inlägg så skriver jag att '19-åriga dudes' "har skaffat sig någon hemlig fördel". Du talar om en eventuell intellektuell resa, men är i samma vända inte ens intellektuellt ärlig. Vill du att jag ska svara på frågor som berör mina tankar kring biologiska skillnader mellan könen så får du först och främst förklara på vilket sätt dessa frågor återkopplar till trådens ursprungliga frågeställning.
Men ändå är det att sparka uppåt när media, till och med gymnasie- och kunskapslyftsminister Anna Ekström, kritiserar 19-åriga dudes för en viss typ av budskap men inte 19-åriga tjejer för exakt samma typ av budskap? Ganska trubbigt att bunta ihop män och kvinnor av alla åldrar för att utröna vem det är mest synd om och vem som därmed ska kritiseras.

Du behöver inte besvara några frågor om biologiska skillnader mellan män och kvinnor, det var retoriska frågor som i sin tur kan leda in dig på en intressant intellektuell resa bortom det rådande narrativet. Det är väl fullkomligt uppenbart för alla att det finns betydande skillnader på ett psykologiskt plan mellan grupperna män och kvinnor (därmed inte sagt att individuell variation inte spelar roll) men trots det så är det rådande narrativet inom politik, media och i princip varenda samhällsinstitution att psykologiska könsskillnader är socialt konstruerade till 100%. Konstigt, eller hur?

Du får ett tips, googla på "Yvonne Hirdman" och läs lite om hennes politiska bakgrund och hur hon passar in i den svenska statsfeminismen. Därefter kan du läsa på lite om Frankfurtskolan och hur den påverkar svensk journalistik.
Citera
2018-06-11, 21:17
  #14
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Men ändå är det att sparka uppåt när media, till och med gymnasie- och kunskapslyftsminister Anna Ekström, kritiserar 19-åriga dudes för en viss typ av budskap men inte 19-åriga tjejer för exakt samma typ av budskap? Ganska trubbigt att bunta ihop män och kvinnor av alla åldrar för att utröna vem det är mest synd om och vem som därmed ska kritiseras.

Du behöver inte besvara några frågor om biologiska skillnader mellan män och kvinnor, det var retoriska frågor som i sin tur kan leda in dig på en intressant intellektuell resa bortom det rådande narrativet. Det är väl fullkomligt uppenbart för alla att det finns betydande skillnader på ett psykologiskt plan mellan grupperna män och kvinnor (därmed inte sagt att individuell variation inte spelar roll) men trots det så är det rådande narrativet inom politik, media och i princip varenda samhällsinstitution att psykologiska könsskillnader är socialt konstruerade till 100%. Konstigt, eller hur?

Du får ett tips, googla på "Yvonne Hirdman" och läs lite om hennes politiska bakgrund och hur hon passar in i den svenska statsfeminismen. Därefter kan du läsa på lite om Frankfurtskolan och hur den påverkar svensk journalistik.

https://www.youtube.com/watch?v=dtVHnZX8E50

Den här videon säger mer än tillräckligt om skillnaden vilket kön som får mer uppmärksamhet när något händer När mannen är våldsam blir han nerslagen och påhoppad, när kvinnan slår mannen skrattar folk även andra män.
__________________
Senast redigerad av DontWantWar 2018-06-11 kl. 21:20.
Citera
2018-06-11, 21:34
  #15
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
https://www.youtube.com/watch?v=dtVHnZX8E50

Den här videon säger mer än tillräckligt om skillnaden vilket kön som får mer uppmärksamhet när något händer När mannen är våldsam blir han nerslagen och påhoppad, när kvinnan slår mannen skrattar folk även andra män.
Hehe du har en poäng i att videon vänder lite upp och ner på hela narrativet, men jag som ibland blir kallad någonting i stil med antifeminist menar ju på att biologiska könsskillnader i rent våldskapital gör att det är värre när en man slår en kvinna än tvärtom. Vilket också gör friare vapenlagar till den kanske mest feministiska politiken som man kan tänka sig, män har en helt annan medfödd kapacitet till fysiskt våld än vad kvinnor har men teknologisk utveckling har omintetgjort det. Vad är ett knytnävsslag mot en revolver liksom?

"God Created Men and Sam Colt Made Them Equal"
Citera
2018-06-11, 21:40
  #16
Medlem
DontWantWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Hehe du har en poäng i att videon vänder lite upp och ner på hela narrativet, men jag som ibland blir kallad någonting i stil med antifeminist menar ju på att biologiska könsskillnader i rent våldskapital gör att det är värre när en man slår en kvinna än tvärtom. Vilket också gör friare vapenlagar till den kanske mest feministiska politiken som man kan tänka sig, män har en helt annan medfödd kapacitet till fysiskt våld än vad kvinnor har men teknologisk utveckling har omintetgjort det. Vad är ett knytnävsslag mot en revolver liksom?

"God Created Men and Sam Colt Made Them Equal"

Ja exakt så är det, både fysiska och psykiska skillnader mellan män och kvinnor. Alla som inte håller med feministers snedvridna världsbild är antifeminister. Jag vill personligen att alla ska vara lika rika som Jeff Bezos, men tyvärr fungerar världen inte så. Alla människor är inte jämlika pga X antal olika faktorer. Jag vill givetvis att alla människor ska ha samma chans i livet, men så är det inte och det har inte varit och kommer inte att vara så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback