Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-11, 09:36
  #1
Awaiting Email Confirmation
Smartingen har visst missat debatten om nyanländas sexuella trakasserier på badhusen?

Citat:
"Besöket på kallbadshusets queerdag blev inte som Jeanette Larsson tänkt sig, skriver Sydsvenskan. Enligt henne har de öppna dörrarna till kvinnornas område lockat till sig män – som bara är där för att stirra på dem.
Bakom initiativet ligger en politisk motion skriven av Hanna Thomé (V) och Linda Hiltmann (Fi)

Men vissa menar att idén inte gett den effekt man önskat. Enligt Jeanette Larsson, som är föreläsare i mångfaldsfrågor, missbrukas öppenheten av män som kommer dit för att glo på kvinnor som annars är fredade.
– De var i duscharna, på toaletterna, i omklädningsrummen, och på badbryggorn. Stället var invaderat av män, inte av transpersoner vad jag kunde se. Det kändes otroligt obehagligt allting.
– Det kom några transpersoner och då började gubbarna att stirra ut och håna dem. "
" – Fel grupp straffas om vi stänger ner för att vissa män inte kan sköta sig."

Vilka "vissa män" var detta?

Vad hade hon trott skulle ske i MALMÖ när man öppnade upp kvinnornas omklädningsrum, hur naiva/blinda kan feminister vara?

Nån som var på plats?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...blir-uttittade
__________________
Senast redigerad av R291 2018-06-11 kl. 09:39.
Citera
2018-06-11, 11:19
  #2
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Smartingen har visst missat debatten om nyanländas sexuella trakasserier på badhusen?



Vilka "vissa män" var detta?

Vad hade hon trott skulle ske i MALMÖ när man öppnade upp kvinnornas omklädningsrum, hur naiva/blinda kan feminister vara?

Nån som var på plats?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...blir-uttittade

Ja herregud!

Man skäms faktiskt över hur naiva alla dessa känslosvallande o hysteriska tjejer är.
Men dom får väl skylla på sina dumma föräldrar.

Och btw alla feminister är inte vänster.

Vi vet ju vilka dom där "vissa män" är.
U-landsimport är nog mest skräp.😑
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2018-06-11 kl. 11:42.
Citera
2018-06-11, 12:23
  #3
Medlem
Men jösses.. Vad är nästa steg? "Öppen parkering" där man lämnar bilarns olåsta med nycklarna i - och sen skriva en förvånad artikel om att bilen inte fanns kvar dagen efter?
Citera
2018-06-11, 13:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Ja herregud!

Man skäms faktiskt över hur naiva alla dessa känslosvallande o hysteriska tjejer är.
Men dom får väl skylla på sina dumma föräldrar.

Och btw alla feminister är inte vänster.

Vi vet ju vilka dom där "vissa män" är.
U-landsimport är nog mest skräp.😑


ja jösses! Hur "naivt" och "känslosvallande" är det inte att tro att män som mänskliga tänkande varelser ska klara bete sig? så som kvinnor i regel klarar detta?

Jag menar hur DUMMA får kvinnor vara?
Män är ju självklart alla idioter, och vi ska självklart ha ett samhälle där kvinnor ständigt ska tvingas ta hänsyn till att män inte kan sköta sig.
Citera
2018-06-11, 13:23
  #5
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja jösses! Hur "naivt" och "känslosvallande" är det inte att tro att män som mänskliga tänkande varelser ska klara bete sig? så som kvinnor i regel klarar detta?

Jag menar hur DUMMA får kvinnor vara?
Män är ju självklart alla idioter, och vi ska självklart ha ett samhälle där kvinnor ständigt ska tvingas ta hänsyn till att män inte kan sköta sig.
Det ska vi såklart inte, men vi har även en verklighet här och nu att hålla oss till. Och då anser jag att det är väldigt naivt att tro att detta skulle leda till något bra.
Citera
2018-06-11, 15:19
  #6
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja jösses! Hur "naivt" och "känslosvallande" är det inte att tro att män som mänskliga tänkande varelser ska klara bete sig? så som kvinnor i regel klarar detta?

Jag menar hur DUMMA får kvinnor vara?
Män är ju självklart alla idioter, och vi ska självklart ha ett samhälle där kvinnor ständigt ska tvingas ta hänsyn till att män inte kan sköta sig.


Nu är det ju så att det är "lite" skillnad på män och män. Dom som var där i omklädningsrummen var nog säkerligen inte svenska män, utan alla hade nog utländskt påbrå.

Har du provad å sola på någon indisk strand så får du lära dig vad ordet påträngande betyder.

Dom har en stenåldersyn på hur kvinnor är.
Citera
2018-06-11, 15:25
  #7
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Ja herregud!

Man skäms faktiskt över hur naiva alla dessa känslosvallande o hysteriska tjejer är.
Men dom får väl skylla på sina dumma föräldrar.

Och btw alla feminister är inte vänster.

Vi vet ju vilka dom där "vissa män" är.
U-landsimport är nog mest skräp.😑

Vi tar bara in u-landsimport.
Fast vart skrev jag att feminister alltid är vänster? (fast det är dom ju oftast, nu när du ändå nämner det..)

Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Men jösses.. Vad är nästa steg? "Öppen parkering" där man lämnar bilarns olåsta med nycklarna i - och sen skriva en förvånad artikel om att bilen inte fanns kvar dagen efter?

presis
Citera
2018-06-11, 15:31
  #8
Medlem
Gubbskems avatar
Synd att det förmodligen drabbar unga flickor som inte alls vill visa upp sig, varken för män, transor eller ens andra kvinnor.

Ta mig tusan att det alltid är psyksjuka politiker från v, mp eller fi som sedan står där med sina dumstrutar när deras ideologi för tusende gången inte stämde med verkligheten. Förhoppningsvis blir de inte omvalda.
Citera
2018-06-11, 15:38
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
"Besöket på kallbadshusets queerdag blev inte som Jeanette Larsson tänkt sig, skriver Sydsvenskan. Enligt henne har de öppna dörrarna till kvinnornas område lockat till sig män – som bara är där för att stirra på dem.
Bakom initiativet ligger en politisk motion skriven av Hanna Thomé (V) och Linda Hiltmann (Fi)

Queerdag på på badhuset, blattar strömmar till för att titta på "svennehoror" & dra en handtralla. Vänsteridioter blir förvånade.

You Can't Make This Shit Up.
Citera
2018-06-11, 15:57
  #10
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Skrämmande likt scenariot med kvinnan som blev anfallen i London i en het tråd här på forumet.

Muslimer kan inte bete sig som folk-en kvinna råkar illa ut- feministerna skyller på "alla män"-Vilket leder till fler muslimer som inte kan bete sig som folk- o.s.v

Kvinnors största fiender i Sverige idag är feministmuppar från Fi, V, Mp och S.
Citera
2018-06-11, 17:56
  #11
Medlem
HelsingborgDagblads avatar
Facebook är en guldgruva

Jeanette Larsson Fruktansvärd dag här!

Så trist att äckliga gubbslem får sitta i lugn och ro, skreva och glo, så illa att flera kvinnor gick hem och några andra kände sig nödgade att ta på sig bikini för att undgå deras blickar.

Vi var många på den norra bryggan som mådde dåligt idag.

Skäms på er gubbar som inte respekterar reglerna och saknar självrespekt!

Aldrig, aldrig mer att jag går hit en sådan måndag. Den verkar ha vikts åt heterosexuella fluktande män.

Undrar vad som händer om vi alla börjar trotsa reglerna?

Varför inte ta mig sig mat, alkohol
eller annat som är emot reglerna?

Tänk så fel det kan bli!


Svar

Ribersborgs Kallbadhus Otroligt sorgligt vilket förakt och hat som kan spridas kring en dag som handlar om att skapa ett öppnare och mer tolerant samhälle...

En av männen som av dig anklagas för att vara ”äckligt gubbslem” samt ”sitta och flukta” är öppet homosexuell sedan många många år tillbaka....

Det kommer genomföras queer-kallis 1:a måndagen varje månad. Det handlar alltså om 12 dagar per år.
Alla andra dagar fungerar kallbadhuset som tidigare med en avdelning för kvinnor och en avdelning för män.


Tobbe Andersson (som är en hen)Jag ÄLSKADE QUEER KALLIS! OCH TYCKER DET ÄR ETT FANTASTISKT INITIATIV. Både för queer människor och människor som vill gå och sola och bada med sina respektive. Avskum finns där alltid. Men nu föder ni hatet som finns ännu mer. Tycker ni kan hålla er hemma TOLV DAGAR om året. Fantastiskt jobb av volentärenrna! Jag och mina kände oss otroligt fint bemötta och väldigt trygga.

Blir oerhört förolämpad av alla hatiska kommentarer som postats. TOLV DAGAR OM ÅRET!!!

Skärpning. Var är vårt samhälle på påväg? Och jag tror nog redan du valt vilket parti du ska rösta på, det känns som det i dina uttalanden iallafall.


Ännu en kommentar från någon annan hen
Jenny Elin Karlsson Vad du beskriver Jeanette Larsson är vardagen på ett badhus för den som inte har normkropp, vilket alla med ett uns empati förstår. Och att du lyckas få en hel artikel i aftonbladet att lipa i är själva definitionen på cis-privilegier.

En som gick in till männens omklädningsrum istället:

Alexandra Persson Håller med Jesper, det var en otroligt härlig dag! Besökte herrarnas sida, gott om plats och trevligt folk!
__________________
Senast redigerad av HelsingborgDagblad 2018-06-11 kl. 18:09.
Citera
2018-06-11, 18:17
  #12
Medlem
HelsingborgDagblads avatar
Tydligen har Jeanette Larsson betett sig som en mongolid

Lars-Gunnar Bengtsson En underbar dag på ett jämställt kallbadhus, präglad av glädje, gemenskap, samhörighet och trivsel, där alla var lika välkomna till hela badhuset. Personalen gjorde en enastående insats för att skapa trivsel och trygghet för alla badgäster. Vi var många nöjda och glada badare som gick hemåt i solnedgången efter en fin dag på badet.

Jeanette Larsson Ja, ni män fick ju plötsligt fri möjlighet att studera våra kvinnokroppar som objekt. Jag förstår att ni är nöjda.

Men vi var många som inte var intresserade av att titta på era könsorgan.


Lars-Gunnar Bengtsson Synden sitter i betraktarens öga. Om du upplever ett gränslöst, gemensamt och inkluderande kallbadhus som så motbjudande är det kanske inte rätt för dej att medvetet uppsöka badhuset just denna enda dag i månaden då det öppet för alla utan könsuppdelning. Den skriftliga och muntliga information du fick innan du löste inträde var väldigt tydlig, nämligen att hela badet var inkludernade och öppet för alla denna speciella dag. Alla vi andra hade förstått och hade en bra dag tillsammans.

Jeanette Larsson Lars-Gunnar Bengtsson Nej, det hade inte "alla vi andra".

Det stod ingenting om att det var ok för tjocka gamla gubbar att sitta och dregla över unga kvinnokroppar.

Däremot stod det att det var "nolltolerans mot trakasserier och ovälkomna blickar".

Reglerna följdes inte.


Lars-Gunnar Bengtsson Nu sätter jag streck i debatten. Det går inte att föra en meningsfull diskussion med en person som hatar halva mänskligheten. Du påpekar att det var "nolltolerans mot trakasserier och ovälkomna blickar".
Ändå gick du runt på badet och angrep, trakasserade och förolämpade alla personer som du i din snäva inskränkta begreppsvärld själv och i flera fall felaktigt, definierade som heteronormativa män, trots att du tre gånger blev tillsagd av badvärdarna att sluta trakassera oskyldiga besökare som var i sin fulla rätt att vistas på badet. Ditt beteende var helt oacceptabelt och det låg nära till hands att du hade blivit ombedd att lämna badet på grund av ditt aggresiva uppträdande. Men frånsett detta hade vi andra som sagt en härlig dag på badet och njöt av en dag då ingen som följde uppförandekoden var exkluderad. Personalen gjorde ett fint jobb, men kvinnor som hatar män rår väl ingen på. Nu behöver du inte uppsöka badet den enda dag i månaden då vi har ett könsneutralt badhus, om det berör dig så illa. Du är säkert välkommen nån annan av de 352 dagar om året då badet är strikt könsseparerat enligt traditioner sedan 1867. Men jag sätter som sagt punkt här.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback