Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-11, 08:49
  #1
Medlem
Vilken tycker ni är bästa baren att ragga på i Göteborg? Det ska vara en behagligt avslappnad stämning där folk lätt kommer i kontakt med varann och börjar prata.

Mitt bästa ställe just nu är Jerntorgets Brygghus. Vet ni något bättre?
Citera
2018-06-11, 09:12
  #2
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnyjonsson
Vilken tycker ni är bästa baren att ragga på i Göteborg? Det ska vara en behagligt avslappnad stämning där folk lätt kommer i kontakt med varann och börjar prata.

Mitt bästa ställe just nu är Jerntorgets Brygghus. Vet ni något bättre?

Tror det beror väldigt mycket på hur man är som person. Men ja Järntogets Brygghus är väldigt bra. Samt Hopps på 3e lång. Men jag skulle nog säga att det är vädligt avslappnat folk och relativt lätt att ragga på nästan varje bar på 2e och 3e lång.
Citera
2018-06-11, 09:17
  #3
Medlem
paras0nics avatar
Storköket/Stora Teatern så klart! Alltid en massa skönheter där och brukar få med mig ragg därifrån.
Citera
2018-06-11, 09:27
  #4
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnyjonsson
Vilken tycker ni är bästa baren att ragga på i Göteborg? Det ska vara en behagligt avslappnad stämning där folk lätt kommer i kontakt med varann och börjar prata.

Mitt bästa ställe just nu är Jerntorgets Brygghus. Vet ni något bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
Tror det beror väldigt mycket på hur man är som person. Men ja Järntogets Brygghus är väldigt bra. Samt Hopps på 3e lång. Men jag skulle nog säga att det är vädligt avslappnat folk och relativt lätt att ragga på nästan varje bar på 2e och 3e lång.

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Storköket/Stora Teatern så klart! Alltid en massa skönheter där och brukar få med mig ragg därifrån.
Glöm inte John Scotts vid Avenyn! Där hängde jag ut den redan i trappan ner till toaletterna
Citera
2018-06-11, 09:49
  #5
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Glöm inte John Scotts vid Avenyn! Där hängde jag ut den redan i trappan ner till toaletterna

Det finns alltid några smultronställen om man prompt vill ha ett ragg med sig hem eller dylikt. Listar några nedan:

Dubliners Kungsportsplatsen
*Bar Himmel Götaplatsen
*Stora Teatern Kungsportsplatsen
John Scotts Avenyn/Valand
Hops Masthuggstorget
Henriksberg Stigbergstorget
Viva Vasaplatsen

Sen finns det fjortisställen kring Vasaplatsen/Vasa Viktoria och även gamla Berså, är osäker på vad det heter nu. Min lillebror drog med mig in där nyligen på fyllan, man kunde iallafall röka på deras uteservering och det spelades bra musik, varierande klientel dock, såg allt mellan 18-40 åringar.

De två stjärnmärkta är dock inte så bra en dag som denna (grått och mulet), utan lämpar sig bäst när det är soligt och gött, då flockas det honor.
Citera
2018-06-11, 12:45
  #6
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Det finns alltid några smultronställen om man prompt vill ha ett ragg med sig hem eller dylikt. Listar några nedan:

Dubliners Kungsportsplatsen
*Bar Himmel Götaplatsen
*Stora Teatern Kungsportsplatsen
John Scotts Avenyn/Valand
Hops Masthuggstorget
Henriksberg Stigbergstorget
Viva Vasaplatsen

Sen finns det fjortisställen kring Vasaplatsen/Vasa Viktoria och även gamla Berså, är osäker på vad det heter nu. Min lillebror drog med mig in där nyligen på fyllan, man kunde iallafall röka på deras uteservering och det spelades bra musik, varierande klientel dock, såg allt mellan 18-40 åringar.

De två stjärnmärkta är dock inte så bra en dag som denna (grått och mulet), utan lämpar sig bäst när det är soligt och gött, då flockas det honor.

Kan även tillägga att det är jävligt bra kvalité på de stjärnmarkerades honor. Har fått med mig ragg därifrån flera gånger. När man väl går in där så ser man att vid varje bord så sitter det i princip någon potentiell tös.
Citera
2018-06-25, 01:39
  #7
Medlem
Jag gillar Bar Himmel, avslappnad stämning som leder till konversationer och bra uteplats.
Citera
2018-06-25, 19:26
  #8
Medlem
Gubbens avatar
Port Arthur och Whopsi Daisy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback