Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-11, 02:27
  #1
Medlem
Tog precis en spliff brunt och blev lite nyfiken på er som röker mycket! Hur många gram går det åt på en dag? Vad kan det kosta i månaden?

Är mest nyfiken på att veta rekord på tex en dag, helg, 420 Har ni rökt otroligt mycket någon gång som ni inte annars gör?

Jag själv tror jag rökte en 5a på 4/20 en gång (12h) men det är säkert ingenting i jämförelse med vissa andra?
Citera
2018-06-11, 02:43
  #2
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Tog precis en spliff brunt och blev lite nyfiken på er som röker mycket! Hur många gram går det åt på en dag? Vad kan det kosta i månaden?

Är mest nyfiken på att veta rekord på tex en dag, helg, 420 Har ni rökt otroligt mycket någon gång som ni inte annars gör?

Jag själv tror jag rökte en 5a på 4/20 en gång (12h) men det är säkert ingenting i jämförelse med vissa andra?

Kanske ett gram om dagen. Vet inte om man kan räkna det som mycket direkt, men det fungerar. Bara jäkligt onödigt att röka sjukt mycket då du får en jäkla tolerans.

Det blir väl typ mellan 2-3000 I månaden man lägger ut ändå. Förjäkligt mycket pengar..

Rekordet är nog 10 gram på en dag, dock bjöds det till några polare också då, så fullt 10 gram var det nog inte. Vetefan om det ens är möjligt att röka mer än det? Möjligen om man är riktigt inrökt på en särskild sort att det går. Men då blir man ju inte bränd på samma sätt heller, hur mkt man än röker

Nä, det bästa är att röka lagom. Något gram per dag eller så
Citera
2018-06-11, 09:02
  #3
Avstängd
Plaguetongues avatar
rökte upp 15 gram på en helg, lagom trög på måndagen dock. det är dock inte värt att röka så ofta då man bygger upp en tolerans för det. Sista röken jag tog var 0,3 gram ungefär och den kändes knappt ingenting medans samma mängd när man inte röker så ofta ger ett väldigt bra rus.
Citera
2018-06-11, 09:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Kanske ett gram om dagen. Vet inte om man kan räkna det som mycket direkt, men det fungerar. Bara jäkligt onödigt att röka sjukt mycket då du får en jäkla tolerans.

Det blir väl typ mellan 2-3000 I månaden man lägger ut ändå. Förjäkligt mycket pengar..

Rekordet är nog 10 gram på en dag, dock bjöds det till några polare också då, så fullt 10 gram var det nog inte. Vetefan om det ens är möjligt att röka mer än det? Möjligen om man är riktigt inrökt på en särskild sort att det går. Men då blir man ju inte bränd på samma sätt heller, hur mkt man än röker

Nä, det bästa är att röka lagom. Något gram per dag eller så
Ja jag håller helt klart med dig! Hade en period när jag rökte halva om dagen. Men jag tänker vissa är ju galna bara att kolla vissa rappare som röker minst 20g om dagen xD
Citera
2018-06-11, 09:22
  #5
Medlem
Qusimotos avatar
80g på ca 5dagar, då hade jag och 3 polare till hyrt en stuga så 80g va inga problem alls att röka upp på 5 dagar.
Citera
2018-06-11, 09:26
  #6
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Förstår inte vitsen eller charmen med att röka osedliga mängder, 1gram eller 2.5 gör liksom ingen skillnad, efter någon joint är du ju så 'hög' du kan bli, bara fylla på med några bloss då och då under kvällen. Att pressa en joint var 20e minut gör inget bättre, bara slösaktigt och jobbigt för lungorna.
Citera
2018-06-11, 12:57
  #7
Medlem
oytens avatar
När jag var deprimerad så rökte jag omkring ett gram om dagen, då slapp jag benzo. Annars är det inte så mycket.

En gång för länge sedan antog jag och några andra en utmaning att röka ett ounce, dvs 28,14 gram, men ingen av oss klarade det. Tanken var alltså att röka det så fort som möjligt och jag tror att alla sov innan någon hade fått i sig mycket mer än fem eller kanske tio gram. Vi använde diverse olika metoder och rökte så fort lungorna orkade. Ganska kul på sitt sätt men om man inte råkar ha fri tillgång till röka så skulle jag inte göra om det.
Citera
2018-06-11, 13:33
  #8
Medlem
angelamerkels avatar
5g på ungefär 2/3 dagar när jag har en rökperiod. kontinuerligt, varje dag.
Citera
2018-06-11, 17:22
  #9
Medlem
Treantprotectors avatar
Jag röker nog 1g om dagen i snitt, 2 halvgrams holkar under kvällen. Röker en hel sån åt gången och blir mest halvbäng/seg. Försöker att inte röka hela helgerna... Det märks ju på söndagen att man knappt känner något även om man röker ett halvt g i bongen. Sagt i ett halvår att jag borde ta ett uppehåll så man slipper röka såpass mycket, men vem orkar tänka på sånt efter jobbet?
__________________
Senast redigerad av Treantprotector 2018-06-11 kl. 17:30.
Citera
2018-06-11, 18:18
  #10
Medlem
Thubbes avatar
Jag röker dagligen, men endast sent på kvällen när dagens sysslor är klara och på vardagar sällan mer än en spliff. På det sättet räcker en femma i en dryg månad.

Men visst har det funnits tider då man rökt mycket också. Drar man ut på landet några polare ett par dagar under sommaren går det ju lätt åt några gram per dag. När jag och flickvännen drog på Fusion-festivalen för två år sedan rökte vi tillsammans 15 gram på fem dagar, men vi delade naturligtvis med oss en massa också. Vi ska på Fusion i år igen om bara några veckor, får se om man slår rekordet då...
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Förstår inte vitsen eller charmen med att röka osedliga mängder, 1gram eller 2.5 gör liksom ingen skillnad, efter någon joint är du ju så 'hög' du kan bli, bara fylla på med några bloss då och då under kvällen. Att pressa en joint var 20e minut gör inget bättre, bara slösaktigt och jobbigt för lungorna.
Detta håller jag med om. Men att rulla en spliff och dela den med sina polare är så jävla najs. Hela den grejen kan nästan vara bättre än själva bängan ibland.
__________________
Senast redigerad av Thubbe 2018-06-11 kl. 18:21.
Citera
2018-06-11, 20:03
  #11
Medlem
SVHDDs avatar
Vid perioder då jag röker dagligen går det åt 0.8-1g per dag, och då är jag stenad hela tiden.
Citera
2018-06-11, 20:53
  #12
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Förstår inte vitsen eller charmen med att röka osedliga mängder, 1gram eller 2.5 gör liksom ingen skillnad, efter någon joint är du ju så 'hög' du kan bli, bara fylla på med några bloss då och då under kvällen. Att pressa en joint var 20e minut gör inget bättre, bara slösaktigt och jobbigt för lungorna.

det finns väl ingen gräns på hur hög du kan bli av cannabis? testa kapslar, släng i dig några så ska du se

Citat:
Ursprungligen postat av SVHDD
Vid perioder då jag röker dagligen går det åt 0.8-1g per dag, och då är jag stenad hela tiden.

va röker du för super röka som räcker med 0,8g för att vara "stenad" en hel dag? ruset är ju borta efter en timme så du kan ju inte röka mer än 0,1g eller mindre om det skja räcka hela dagen stenad
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-06-11 kl. 20:56.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback