Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-11, 01:29
  #1
Medlem
Ska klippa mig i morgon, Min ordinarie frisör är på semester, Han är den enda som kan klippa så jag blir nöjd,Alla andra klipper för kort och även om man säger exakt hur man vill ha det så nog blir det fel ändå, Vad göra?
Citera
2018-06-11, 01:32
  #2
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ska klippa mig i morgon, Min ordinarie frisör är på semester, Han är den enda som kan klippa så jag blir nöjd,Alla andra klipper för kort och även om man säger exakt hur man vill ha det så nog blir det fel ändå, Vad göra?

Ta med foto på när du var nyklippt. Eller avboka tiden och boka när din frisör är tillbaka från semestern. Jag chansar aldrig såna gånger, låter bara min frissa klippa mig, hon är bäst.
Citera
2018-06-11, 01:33
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
...och även om man säger exakt hur man vill ha det så nog blir det fel ändå, Vad göra?
Om det verkligen inte fungerar att säga exakt hur du vill ha det, testa då att säga hur du inte vill ha det.

Min lokala pizzeria hade alltid tomatsåsen underst på pizzan, även om jag sa till dem att ha den överst, tills jag en gång sa att de skulle ha den underst. Då hade de den underst.
Citera
2018-06-11, 01:33
  #4
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ska klippa mig i morgon, Min ordinarie frisör är på semester, Han är den enda som kan klippa så jag blir nöjd,Alla andra klipper för kort och även om man säger exakt hur man vill ha det så nog blir det fel ändå, Vad göra?
Referera till någon kändis eller om du har en bild på någon som har den frillan du önskar .
Citera
2018-06-11, 01:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Om det verkligen inte fungerar att säga exakt hur du vill ha det, testa då att säga hur du inte vill ha det.

Min lokala pizzeria hade alltid tomatsåsen underst på pizzan, även om jag sa till dem att ha den överst, tills jag en gång sa att de skulle ha den underst. Då hade de den underst.
Hahaha jag tror dig, Våran pizzeria bagare är Indier och brukade fråga om jag ville ha tomatsåsen i påsen bredvid--Tror han fick pizzerian av nån kärring gratis
Citera
2018-06-11, 01:37
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ta med foto på när du var nyklippt. Eller avboka tiden och boka när din frisör är tillbaka från semestern. Jag chansar aldrig såna gånger, låter bara min frissa klippa mig, hon är bäst.
Precis , Det funkar inte att ta med foto det blir fel iaf..Men kan inte vänta..Fasen ,Jag fasar!
Citera
2018-06-11, 01:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Referera till någon kändis eller om du har en bild på någon som har den frillan du önskar .
Jo jag vet , Svaret brukar bli ok perfekt då vet jag, Sen kaos! Funkar inte!
Citera
2018-06-11, 01:39
  #8
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Hahaha jag tror dig, Våran pizzeria bagare är Indier och brukade fråga om jag ville ha tomatsåsen i påsen bredvid--Tror han fick pizzerian av nån kärring gratis
Oj, där ser man. Min pizzabagare är också indier, men han klipper faktiskt som jag säger att jag vill ha det. Däremot det där med tomatsåsen failar han på.

Kan det vara så att man ska välja en indisk frisör? Och kanske förklara frisyren i pizzatermer som bagaren förstår? Tomatsås överst och så vidare?
Citera
2018-06-11, 01:40
  #9
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Precis , Det funkar inte att ta med foto det blir fel iaf..Men kan inte vänta..Fasen ,Jag fasar!

Ok, förklara då så tydligt som möjligt att du vill ha samma frisyr men 1cm kortare. Att du är jättenöjd med din senaste klippning och verkligen vill att det ska se likadant ut. Då kommer frisören förhoppningsvis att kolla hur förra klippte dig och inte spåra ur i för mycket egen konstnärlighet. Lycka till!
Citera
2018-06-11, 01:40
  #10
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Jo jag vet , Svaret brukar bli ok perfekt då vet jag, Sen kaos! Funkar inte!
Testa med Donald Trump vore ju kul i alla fall om det skulle lyckas.
Citera
2018-06-11, 01:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ok, förklara då så tydligt som möjligt att du vill ha samma frisyr men 1cm kortare. Att du är jättenöjd med din senaste klippning och verkligen vill att det ska se likadant ut. Då kommer frisören förhoppningsvis att kolla hur förra klippte dig och inte spåra ur i för mycket egen konstnärlighet. Lycka till!
Ja jo--sätta lite press på frisörn kan nog funka--Men har inga större förväntningar ärligt talat ,tror detta är ett olösligt all.Tror det!
Citera
2018-06-11, 01:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Oj, där ser man. Min pizzabagare är också indier, men han klipper faktiskt som jag säger att jag vill ha det. Däremot det där med tomatsåsen failar han på.

Kan det vara så att man ska välja en indisk frisör? Och kanske förklara frisyren i pizzatermer som bagaren förstår? Tomatsås överst och så vidare?
Haha jag garavar.. Vi har ett problem här--Indiern pratar inte svenska ,kan bara tomatsås och påse på svenska--Avstår gärna! Men tack ändå!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback