Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-11, 00:22
  #1
Medlem
Såg den här videos nyligen: https://youtu.be/ns_DiPEquGM

Det är några ungdomar som springer på Sveriges gator och trycker upp paj i ansiktet på äldre människor. Min första reaktion var att det här kan inte vara sant. Har dagens ungdomar en sån skev verklighetsuppfattning att man inte på förhand kan förstå att detta är fel? Många i kommentarfältet tycks upprörda men ändå är det vissa som vill se mer och att man ska göra det på yngre för att det var "lite" taskigt att man gjorde det på äldre. Det här får man ju fan inte göra på någon människa. Det måste ju vara olagligt bortsett från totalt moraliskt fel att ta sig friheten att göra så här mot en annan människa.

De här ungdomarna kommer fortsätta. Har sett andra "pranks" tidigare som jag tyckt var på gränsen. Annars brukar flera allmänt se obekväma ut som blir prankade. Det var bara en tidsfråga innan några börjar gå över gränsen. Jag ser en dålig utveckling framöver om man inte sätter ner foten. För de här människorna tycks inte följa några moraliska normer och vill ha så mycket reaktioner som möjligt.

Vad tycker ni? finns det någon gräns? eller ska man köpa att man kan få en paj i ansiktet när som och synas på youtube resten av livet? Jag själv har börjat tröttna på hela prankgrejen och tycker det är fel att gå in på människors space.
Citera
2018-06-11, 00:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
Såg den här videos nyligen: https://youtu.be/ns_DiPEquGM

Det är några ungdomar som springer på Sveriges gator och trycker upp paj i ansiktet på äldre människor. Min första reaktion var att det här kan inte vara sant. Har dagens ungdomar en sån skev verklighetsuppfattning att man inte på förhand kan förstå att detta är fel? Många i kommentarfältet tycks upprörda men ändå är det vissa som vill se mer och att man ska göra det på yngre för att det var "lite" taskigt att man gjorde det på äldre. Det här får man ju fan inte göra på någon människa. Det måste ju vara olagligt bortsett från totalt moraliskt fel att ta sig friheten att göra så här mot en annan människa.

De här ungdomarna kommer fortsätta. Har sett andra "pranks" tidigare som jag tyckt var på gränsen. Annars brukar flera allmänt se obekväma ut som blir prankade. Det var bara en tidsfråga innan några börjar gå över gränsen. Jag ser en dålig utveckling framöver om man inte sätter ner foten. För de här människorna tycks inte följa några moraliska normer och vill ha så mycket reaktioner som möjligt.

Vad tycker ni? finns det någon gräns? eller ska man köpa att man kan få en paj i ansiktet när som och synas på youtube resten av livet? Jag själv har börjat tröttna på hela prankgrejen och tycker det är fel att gå in på människors space.
rent krast kan man kallade för prank, juridiskt ser man nog inte det på samma sätt , det är väll på gräns till misshandel eller nåt typ grovt ofredande
Citera
2018-06-11, 00:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
rent krast kan man kallade för prank, juridiskt ser man nog inte det på samma sätt , det är väll på gräns till misshandel eller nåt typ grovt ofredande

Synd att polisen har så mycket annat för sig, skulle nog vara lönlöst att anmäla. Dock borde det anmälas. Ser det farliga i att klara normer bryts.
Citera
2018-06-11, 00:38
  #4
Medlem
Barrjads avatar
Ordet prank används numera bara som en ursäkt att jävla med människor.
Citera
2018-06-11, 00:39
  #5
Medlem
Dagens ungdomar förstår inte rätt och fel eller sociala normer som folkvett och gott uppträdande på offentliga platser.

Det är riktigt konstigt att vi fick en så stor socialt inkompetent generation. Man skulle kunna tro att det rörde sig om funktionsnedsättningar men det är bara på grund av dåligt vuxen ansvar. Antagligen klarade inte människor födda omkring 60-80 särskilt bra av att förstå innebörden av barnuppfostran eller föräldraskap. Bättre lär det inte bli. Dagens ungdomar skaffar barn de med som fostras framför skärmar men inte längre enbart med föräldrar som ska förverkliga dem själva utan som också är riktiga jävla svin när det kommer till socialt uppträdande. Dagens ungdomar är som velourvarianter av gamla tiders värstingar.. fan vad de kommer gå sönder mot verkligheten.

#jagärettskrikandebarnurgenerationensomfuckadeuppa llt
Citera
2018-06-11, 00:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megrabb
Synd att polisen har så mycket annat för sig, skulle nog vara lönlöst att anmäla. Dock borde det anmälas. Ser det farliga i att klara normer bryts.
kiddsen gör som dom vill , ingen bryr sig, asså var faan finns föräldrarna..vore väll enkelt att hämta upp dom på förhör o nita dom för polisen ..bevisen finns ju på tuben, men det kräver ju att det finns en anmälan och målsägare..tror många backar att anmäla pga av rädsla ..men håller med dig, tror inom en snar framtid kommer tuben vara en öppen annonsplats för kiddsen att sälja-köpa droger -vapen på , ingen bryr sig
__________________
Senast redigerad av Monday1 2018-06-11 kl. 00:46.
Citera
2018-06-11, 00:49
  #7
Medlem
Pranks? Heter det inte bus eller rackartyg i Sverige?
Citera
2018-06-11, 00:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Dagens ungdomar förstår inte rätt och fel eller sociala normer som folkvett och gott uppträdande på offentliga platser.

Det är riktigt konstigt att vi fick en så stor socialt inkompetent generation. Man skulle kunna tro att det rörde sig om funktionsnedsättningar men det är bara på grund av dåligt vuxen ansvar. Antagligen klarade inte människor födda omkring 60-80 särskilt bra av att förstå innebörden av barnuppfostran eller föräldraskap. Bättre lär det inte bli. Dagens ungdomar skaffar barn de med som fostras framför skärmar men inte längre enbart med föräldrar som ska förverkliga dem själva utan som också är riktiga jävla svin när det kommer till socialt uppträdande. Dagens ungdomar är som velourvarianter av gamla tiders värstingar.. fan vad de kommer gå sönder mot verkligheten.

#jagärettskrikandebarnurgenerationensomfuckadeuppa llt
man snackar om att det finns stora klassskilnader i dag i Sverige, men det är inget vad mot vad som komma skall
Citera
2018-06-11, 00:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrjad
Ordet prank används numera bara som en ursäkt att jävla med människor.
precis o det är ganska långt över gränsen av vad som är ok, nu handlar det om att skada inte om att skoja med någon,tidsfråga innan det är någon som försvarar sig rejält
Citera
2018-06-11, 00:56
  #10
Medlem
kraftfoders avatar
Varför blir jag inte ett dugg förvånad när jag ser vilka (vilken "grupp") som ligger bakom detta "prankset"?
-Och offren är vad jag kan se "vita medelålders män".. (Förutom en ljus bikinitjej som ligger och solar..)

Rör det sig om Malmö, Sthlm eller Gbg? -Kunde inte riktigt avgöra.
Citera
2018-06-11, 01:00
  #11
Medlem
Barrjads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
tidsfråga innan det är någon som försvarar sig rejält

Det hände med dumbommen i USA som gjorde ett rån-prank. Han fick ett hål i huvudet. Slutade bra men kunde lika gärna dött om det funnits en pistol inblandad.
Citera
2018-06-11, 01:04
  #12
Medlem
Trolltestets avatar
Med lite tur råkar de en dag ut för någon som är dödligt allergisk mot någon av ingredienserna och därmed dörr knall och fall rakt av där på gatan, varpå dessa "pranksters" går från Youtube-blöjstjärnor till samma liga som tjejerna som dödade Kim Jong Un's halvbror spelar i.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback