Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-06-13, 09:51
  #73
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker själv att det var synd att UK hamnade i debatten om EU. Det stora problemet är inte EU utan det finns redan inom landets gränser. Landet har en stor andel utomeuropeiska invandrare och är väldigt mångkulturellt. Det finns ingen stark rörelse som försöker stoppa eländet.

London som har varit världens huvudstad sjunker allt djupare ner i det moras som mångkulturen har skapat. Staden indelas i olika territorier som kontrolleras av kriminella ligor och religiösa fanatiker (så kallade shariazoner).

Att engelsmännen inte har reagerat på detta tidigare är sinnessjukt. Sverige är inte riktigt där ännu, men vi är på väg åt samma håll. Jag hoppas verkligen att svenska folket har stake nog att säga stopp. Detta får helt enkelt inte ske.

Fast vad menar du nu? Det finns en stark rörelse som försöker stoppa eländet, dom kallas för EDL (English Defence Leauge). Och vill man vara mer politisk så finns ju UKIP men dom vill ju till en början bara få UK ut ur EU.

London i sig har inga shariazoner som kontrolleras av religiösa fanatiker, däremot har Luton det. Eller ja, dom har inga Shariazoner men dom har sjuuukt många extremister där.
Luton är en liten förort kan man väl säga, norr om London. Där skulle jag aldrig sätta min fot. Där finns de riktiga extremisterna, blandat med rumäner.

Och Engelsmännen har reagerat på detta tidigare, väldigt länge sen, jag vet inte varför du tror att dom inte har reagerat på det.

Fick jag bestämma så skulle jag spränga Luton i luften.
Citera
2018-06-13, 10:01
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Fast vad menar du nu? Det finns en stark rörelse som försöker stoppa eländet, dom kallas för EDL (English Defence Leauge). Och vill man vara mer politisk så finns ju UKIP men dom vill ju till en början bara få UK ut ur EU.

London i sig har inga shariazoner som kontrolleras av religiösa fanatiker, däremot har Luton det. Eller ja, dom har inga Shariazoner men dom har sjuuukt många extremister där.
Luton är en liten förort kan man väl säga, norr om London. Där skulle jag aldrig sätta min fot. Där finns de riktiga extremisterna, blandat med rumäner.

Och Engelsmännen har reagerat på detta tidigare, väldigt länge sen, jag vet inte varför du tror att dom inte har reagerat på det.

Fick jag bestämma så skulle jag spränga Luton i luften.

Det är ingenting man hör om i Sverige i alla fall. När det gäller andra länder som Frankrike och Tyskland vet man att det finns en motståndsrörelse, men denna EDL har jag aldrig hört talas om.

Luton är känt för islamisering, men den kan väl sägas tillhöra stor-London. Det riktiga city of London är ju bara en stadsdel. Men problemet med mångkultur, kriminalitet och religiös fanatism kan inte bara vara begränsat till Luton. Det finns även i helt andra städer.

Jag tror kanske att engelsmännens tolerans mot mot andra kulturer har sitt ursprung i att England är en gammal kolonialmakt. De har väldigt länge haft kontakt med andra kulturer och de har länge haft ett inslag av mångkultur i London. Landet har förändrats i små, små steg som knappt märks förrän det är för sent. Jag skulle nog våga påstå att det redan är för sent. Ska man få bukt med problemet så är det våld som gäller.
Citera
2018-06-13, 10:05
  #75
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ingenting man hör om i Sverige i alla fall. När det gäller andra länder som Frankrike och Tyskland vet man att det finns en motståndsrörelse, men denna EDL har jag aldrig hört talas om.

Luton är känt för islamisering, men den kan väl sägas tillhöra stor-London. Det riktiga city of London är ju bara en stadsdel. Men problemet med mångkultur, kriminalitet och religiös fanatism kan inte bara vara begränsat till Luton. Det finns även i helt andra städer.

Jag tror kanske att engelsmännens tolerans mot mot andra kulturer har sitt ursprung i att England är en gammal kolonialmakt. De har väldigt länge haft kontakt med andra kulturer och de har länge haft ett inslag av mångkultur i London. Landet har förändrats i små, små steg som knappt märks förrän det är för sent. Jag skulle nog våga påstå att det redan är för sent. Ska man få bukt med problemet så är det våld som gäller.

Ja, EDL kämpar sig fram.
Luton tillhör stor-London.

Det riktiga City of London är otroligt litet finansdistrikt, och har en egen borgmästare och egen poliskår jämfört med "London". Det finns alltså två London. London och City of London. Londons borgmästare Sadiq Khan är alltså inte borgmästare för City of London, som finns i London. Haha.

Det finns problem i övriga London samt stor-London, och det är hemliga sharia-domstolar där muslimer kan gå till för att bli dömda enligt sharialagar, något som dailymail har skrivit om i hopp om att dom försvinner.

Och ja, du har rätt i det med att engelsmännen har en tolerans mot andra kulturer just pga att dom erövrade en massa länder med mera.

Däremot kan jag gärna påpeka en sak....
När jag var nyinflyttad i London så hade jag aldrig i hela mitt liv sett så många muslimska män som har sina speciella kläder på sig. I Sverige så klär sig oftast muslimerna som du och jag gör. Men i London så såg jag väldigt många i sina religiösa kläder vilket fick mig att öppna ögonen.
__________________
Senast redigerad av Sainsburys 2018-06-13 kl. 10:10.
Citera
2018-06-13, 11:08
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Fast vad menar du nu? Det finns en stark rörelse som försöker stoppa eländet, dom kallas för EDL (English Defence Leauge). Och vill man vara mer politisk så finns ju UKIP men dom vill ju till en början bara få UK ut ur EU.

London i sig har inga shariazoner som kontrolleras av religiösa fanatiker, däremot har Luton det. Eller ja, dom har inga Shariazoner men dom har sjuuukt många extremister där.
Luton är en liten förort kan man väl säga, norr om London. Där skulle jag aldrig sätta min fot. Där finns de riktiga extremisterna, blandat med rumäner.

Och Engelsmännen har reagerat på detta tidigare, väldigt länge sen, jag vet inte varför du tror att dom inte har reagerat på det.

Fick jag bestämma så skulle jag spränga Luton i luften.

Jag tror du har fel, som beskriver EDL som "stark". Tommy Robinson hoppade av rörelsen redan 2013, då han ansåg att denna typ av gatuproteströrelse i längden inte alls var effektiv. Och vad har EDL uppnått? Kom med fakta, istället för svepande generaliseringar!
Citera
2018-06-13, 12:06
  #77
Medlem
Hej ! En snabb fråga , det finns väldigt mycket negrar i London och generellt i hela Storbritanien.
Räknar ni in dessa som muslimer ?
För det finns otroligt många negrar i UK , känns som det är bara negrar överallt när man kollar youtube etc , UK är ett land som kommer få stora "större" problem än dom har idag ! Och redan idag har dom enorma problem...
Citera
2018-06-13, 13:37
  #78
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Hej ! En snabb fråga , det finns väldigt mycket negrar i London och generellt i hela Storbritanien.
Räknar ni in dessa som muslimer ?
För det finns otroligt många negrar i UK , känns som det är bara negrar överallt när man kollar youtube etc , UK är ett land som kommer få stora "större" problem än dom har idag ! Och redan idag har dom enorma problem...

Konstig fråga.

Man är enbart muslim om man tror att Allah är sin egen och världens skapare samt om man erkänner profeten Muhammed som den första, sista och mest viktiga av Allahs profeter. Vidare så accepterar du också då att följa Muhammeds vilja, lagar och regler som du kan läsa om i Koranen.

Hudfärg har inget med saken att göra.

Det finns gott om negrer som är muslimer men även gott om negrer som är kristna, vilka som är i majoritet i London har jag ingen aning om. Men jag skulle gissa på att som i de flesta andra europeiska länder så är det den muslimska delen av befolkning som växer snabbast.
Citera
2018-06-13, 20:09
  #79
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag tror du har fel, som beskriver EDL som "stark". Tommy Robinson hoppade av rörelsen redan 2013, då han ansåg att denna typ av gatuproteströrelse i längden inte alls var effektiv. Och vad har EDL uppnått? Kom med fakta, istället för svepande generaliseringar!

Ja, EDL är inte effektiva alls. För att vara effektiv så måste man in i politiken, annars funkar det inte. Men starka är dom fortfarande, då så fort dom protesterar så drar dom sig inte för att slåss.

Men kommer dom att komma någonvart? Nej.
__________________
Senast redigerad av Sainsburys 2018-06-13 kl. 20:17.
Citera
2018-06-14, 02:34
  #80
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
- Med fler än 70 mord hittills iår har nu London gått om New York i statistiken.
- Antalet knivhuggningar är på den högsta nivån på sex år.
- Antalet motorcykelrån är 22 025 st, en ökning med 50% sedan förra året.
- Fler än 650 olika kriminella nätverk
- Brottslingar använder frätande syra mot sina offer
- Sjukhus beskriver situationen som"war zone with 'blood all over the floors'.

Hur kommer detta sig?

455 syraattacker i London under 2016
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/s...oblem-i-london

Just syraattackerna ser onekligen ut som en indikation på att det är just det här med att plocka in nya spännande kulturer som gjort samhället mera spännande.

De andra typerna av kaos har ju inte samma tydliga signum av främmande kulturyttring. Men jag kan inte riktigt komma på vilken annan utvecklingskurva som följer denna ökning av kaos.

I Sverige skyller vi alla skattehöjningar och nya avgifter på 40-talisterna som gått i pension. Kan det vara något liknande, att det är Londons 40-talister som fått för mycket fritid på ålderns höst?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Han sitter inne för att han vill avslöja muslimska pedofila våldtäktsmän. Jag antar att du tycker man skall tysta ned att muslimer våldtar barn? Eftersom du tycker det är rätt att han sitter inne för att belysa det?

Citat:
Ursprungligen postat av DocMarten
Media är förbjudna att skriva om det hela

Som jag förstått saken var media förbjudna att "skriva" om det så länge som rättegången fortgick.

Som jag förstått det hela var "misstaget" han gjorde att inte vänta till efter rättegången med att posta sina reportage.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Äsch! Du bara tycker en massa. Din anekdotiska bevisföring är inte vatten värd. Oavsett om du bor där.

Så tycker du. Jaha. Och det ska vi så klart bara acceptera.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback