Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-10, 22:59
  #1
Medlem
flashbackdasens avatar
https://twitter.com/MXCartoons/statu...02851102924800

Citat:
SVT skrattar när Mattias Karlsson 2010 säger att SD har som ambition att bli största parti 2018. Nu skrattar de ej längre.


Vad anser ni om SVT:s partiskhet mot SD när de hånskrattar åt Mattias Karlsson när han säger att de ska bli största parti?

Varför ställs ingen följdfråga om hur de ska gå till väga? Varför byter reportern istället helt ämne?

Vad tror ni samma reporter anser idag?
Citera
2018-06-10, 23:10
  #2
Medlem
Utopiantoss avatar
Värst vad reportern har svårt att hitta ord. Jag hade förväntat mig ett större hånskratt, men ett litet hånskratt hörs allt från reportern. Starkt av Mattias Karlsson att gissa så träffsäkert. Även om (SD) inte blir största parti 2018 så kommer de åtminstone att hamna ganska nära.
Citera
2018-06-10, 23:12
  #3
Medlem
EnGodForlorares avatar
Tunn trådstart. MK intervjuas av en stammande journalist. Något hånskratt hör inte jag.
Citera
2018-06-10, 23:23
  #4
Medlem
Nog hånskrattar han lite, vilket är otrevligt. Men hans fråga var nog menad mer som, vad är planen nu, när ni har kommit in i riksdagen? Vad dom planerar att göra alltså. Då svarar han "vi ska bli sveriges störsts parti" vilket var lite kontsigt. Därför skrattar han.
Citera
2018-06-10, 23:24
  #5
Medlem
krautbrains avatar
Man får titta långt ned i kränkthetshålet för att få det där till hånskratt.
Citera
2018-06-10, 23:31
  #6
Medlem
Sen kanske inte en person kan representera resten av folket där. Kan lova dig att det finns folk som röstar SD i SVT huset
Citera
2018-06-10, 23:36
  #7
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://twitter.com/MXCartoons/statu...02851102924800




Vad anser ni om SVT:s partiskhet mot SD när de hånskrattar åt Mattias Karlsson när han säger att de ska bli största parti?

Varför ställs ingen följdfråga om hur de ska gå till väga? Varför byter reportern istället helt ämne?

Vad tror ni samma reporter anser idag?

Tror inte reportern - John Chrispinsson - anser någonting världsligt mer, där han ligger i sin kista...(eller i sin himmel?)
Citera
2018-06-10, 23:39
  #8
Medlem
flashbackdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Tror inte reportern - John Chrispinsson - anser någonting världsligt mer, där han ligger i sin kista...(eller i sin himmel?)


Jaha, så reportern är död. Han kanske satte skrattet i halsen när SD-opinionen ökade?
Citera
2018-06-10, 23:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tunn trådstart. MK intervjuas av en stammande journalist. Något hånskratt hör inte jag.

Nä det gör inte jag heller, Chrispinsson var en duktig och kompetent journalist, en av de kunniga och pålästa. Han avled förra året tyvärr, alldeles för tidigt. RIP.
Citera
2018-06-10, 23:49
  #10
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Jaha, så reportern är död. Han kanske satte skrattet i halsen när SD-opinionen ökade?

2017: "Johan Chrispinsson hade varit och tränat på ett gym i Stockholm på måndagen. På väg från gymmet föll han ihop och hans liv gick inte att rädda."

Han var väl homosexuell också?
Tydligen många aktiva bögar inom SD Sthlm, också...40% eller så?
Var det därför SD släppte in honom i värmen, till skillnad mot de andra som fick stå ute eller sitta i ett kallt ekande rum
Citera
2018-06-10, 23:51
  #11
Medlem
Utopiantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tunn trådstart. MK intervjuas av en stammande journalist. Något hånskratt hör inte jag.
Okay, jag backar lite. Det är inte alls säkert att det var hånskratt. Det vore att dra en förhastad slutsats. Kan lika gärna vara lite överrasknings-skratt. Dessutom är det faktiskt knappt märkbart.
Citera
2018-06-10, 23:58
  #12
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos
Okay, jag backar lite. Det är inte alls säkert att det var hånskratt. Det vore att dra en förhastad slutsats. Kan lika gärna vara lite överrasknings-skratt. Dessutom är det faktiskt knappt märkbart.
Klart det var ett hånskratt. Man måste komma ihåg att på den tiden när intervjun gjordes var SD synonymt med skinheadnazism för väldigt många människor och framförallt för den öppet homofile Crispinsson, som inte alls var särskilt professionell och så kompetent som det alltid påstås om alla så fort de dött. Han var en halsstarrig och illa omtyckt fjant och det ligger inte alls i orimlighetens riktning att han betraktade Karlsson och framför sig såg ett skinnhuvud i illasittande Dressmankostym som skulle vara glad om partiet överlevde mandatperioden ut.

Crispinsson kunde aldrig i sin vildaste fantasi föreställa sig att SD skulle växa på det här sättet. Jag tror inte ens att han kunde föreställa sig att någon han själv kände i verkligheten ens skulle överväga att rösta på partiet.

Det har hänt oerhört mycket på väldigt kort tid i Sverige. Det får man inte glömma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback