Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-10, 22:27
  #1
Medlem
tomyhockeys avatar
hej jag vill åka utomlands på en kort sol semester max 2 timmars flyg
ser att Alanya tar 4 timmar, spanien 3 timmar , 3 Italien byta flyg .
någon som kan rekomenndera något sol semester max 2 timmars flyg
Citera
2018-06-10, 22:31
  #2
Medlem
Varför kan du inte flyga längre, är ju jättebilligt?
Citera
2018-06-10, 22:31
  #3
Medlem
Briasccas avatar
Det blir nog med den korta restiden Baltikums många fina Östersjöstränder, också norra Polen och Tyskland har magnifika sandstränder och sommarsoligt. Flyg till Tyskland ligger också inom den tidsmarginalen och ner mot södra Tyskland kryper sommartemperaturen numera upp till 35-40 grader.
Citera
2018-06-10, 22:31
  #4
Medlem
Berlin å prag typ 2 timmar.
Citera
2018-06-10, 22:33
  #5
Medlem
ElvisFans avatar
Kroatien kanske? Tar 2.45 Arlanda till Split.

Så pass bra geografi kan du väl att du förstår att det inte finns solparadis på 2 timmars avstånd?
Citera
2018-06-10, 22:34
  #6
Medlem
C8H11Ns avatar
På max 2 timmar kommer du inte långt... men Split i Kroatien det ca 2:30 från Arlanda eller Landvetter.
Citera
2018-06-10, 22:34
  #7
Medlem
Om du inte bor i kiruna då varmt å skönt här.
__________________
Senast redigerad av triglycerider 2018-06-10 kl. 22:36.
Citera
2018-06-10, 22:38
  #8
Medlem
2 timmar från vilken utgångspunkt? Stor skillnad på start i Luleå och Malmö/Köpenhamn.
Citera
2018-06-10, 22:41
  #9
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Kroatien kanske? Tar 2.45 Arlanda till Split.

Så pass bra geografi kan du väl att du förstår att det inte finns solparadis på 2 timmars avstånd?

Bästa förslaget, alternativet är Mallorca och hoppas på medvind när man flyger ner då kan man komma under 3 timmar
Citera
2018-06-10, 22:43
  #10
Moderator
tobess avatar
Vilken flygplats flyger du från då? Är ju viss skillnad på om det är ARN eller t.ex. CPH som du flyger från.

Är det Arlanda som gäller så kommer du ungefär i höjd med Paris på runt 2h. Eftersom du ville ha en "solsemester" så är det alltså kusterna i norra Frankrike, UK, Belgien, Holland, Tyskland, Polen och Baltikum som står på menyn om kravet är ~2h flygresa.

Flyger du från CPH så kan du ta dig ner till Rivieran, Norra Italien eller Kroatien.
Citera
2018-06-10, 22:57
  #11
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Vilken flygplats flyger du från då? Är ju viss skillnad på om det är ARN eller t.ex. CPH som du flyger från.

Är det Arlanda som gäller så kommer du ungefär i höjd med Paris på runt 2h. Eftersom du ville ha en "solsemester" så är det alltså kusterna i norra Frankrike, UK, Belgien, Holland, Tyskland, Polen och Baltikum som står på menyn om kravet är ~2h flygresa.

Flyger du från CPH så kan du ta dig ner till Rivieran, Norra Italien eller Kroatien.

jag flyger från Göteborg landevetter, åkte flyg till Italien resan gick från Landvetter till Berlin tyskland sedan byte jag flyg till Italien, men flygplanen från berlin till Italien var gammal med plast motorer aldrig mer att jag åker och det tog nästan 2 timmar tyskland italien. Jag har blivit flygrädd för vi fick ha bälten under hela resan och hela flyplanen vibrerade med varningslampor
Citera
2018-06-10, 23:00
  #12
Medlem
Memmajemmas avatar
Om du är flygrädd så kan du faktiskt åka tåg ner till Medelhavet 😀 som bonus får du se fler länder och städer. Bekvämt också.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2949214

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback