Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 21:41
  #1
Medlem
Sitter just nu lite i panik. Jag har under en tid färgat mitt hår mörkare brunt och skulle för någon timme sedan färga min utväxt. Jag gjorde som vanligt, väntade i cirkus 10 minuter och kommer sedan fram till spegeln och ser med en gång hur färgen i håret nästan är svart.

Jag sköljer ur och står nu med en spegel vid fönstret och inser hur sjukt det ser ut. Skulle jag varit lite mer försiktig kanske det kunde fått en ombre vibb, men någonting gick nog snett när jag blandade färgen. Rötterna är riktigt mörka och håret som är i bakhuvudet körde jag på och tänkte inte så mycket på så jag har några mörka slingor som ser åt helvete ut.

Kan jag färga igen? Har kvar lite i förpackningarna, så det räcker. Men är samtidigt rädd att det ska bli värre. Någon med en ide? Ska iväg på massa saker den här veckan så det vore synd om man såg helt sjukt ut. Använder mig utav en Loreal toning som inte skadar håret lika mycket, tror även att färgen kan försvinna lite i tvätt.
Citera
2018-06-10, 21:45
  #2
Medlem
Lägg inte i någon mer färg, det kommer inte hjälpa. Du får helt enkelt leva med att se ut som skit i håret i några dagar, det kommer lägga sig efter några tvättar. I promise.
Citera
2018-06-10, 22:27
  #3
Medlem
Det försvinner gradvis med tvättarna. Hårfärg på burk är alltid så. Blir alltid mörkare än vad man trott även om man haft skitet bara i 5 minuter. Men efter 1-2 veckor ljusnar det märkbart.
Citera
2018-06-10, 23:52
  #4
Medlem
Tack så jätte mycket för snabba svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback