Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-10, 21:31
  #1
Avstängd
Santals avatar
Funderar köpa Iphone X, alltså 64gb versionen så det blir väl 10.500ca

Iphone 8 ligger ute på låga 7490kr bara, en del skillna ändå 3k ish.

Tycker designen på Iphone X är lite finare med inga kanter osv men, det kan jag vara utan, kameran och ljudet/hastigheten är väl det viktigaste för mig.

Vad tycker ni?
Citera
2018-06-10, 21:45
  #2
Medlem
Om du är en sån som använder mobilen precis hela tiden är det värt att skaffa X. Priset per använd timme blir så låg ändå. Om du bara ringer och kollar flashback på söndagarna, köp den billigare.
Citera
2018-06-10, 21:55
  #3
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santal
Funderar köpa Iphone X, alltså 64gb versionen så det blir väl 10.500ca

Iphone 8 ligger ute på låga 7490kr bara, en del skillna ändå 3k ish.

Tycker designen på Iphone X är lite finare med inga kanter osv men, det kan jag vara utan, kameran och ljudet/hastigheten är väl det viktigaste för mig.

Vad tycker ni?

Personligen hade jsg inte tyckt X var värt det och själv hade jag valt iPhone 6 av den enkla anledningen att de har tagit bort aux uttaget på alla senare modeller.

Så man måste hålla på med adapter och skitt de gånger man inte har bluetooth.

Dock gillar jag bäst storleken på iPhone 5/5S och iPhone 4 egentligen.
Citera
2018-06-10, 22:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Personligen hade jsg inte tyckt X var värt det och själv hade jag valt iPhone 6 av den enkla anledningen att de har tagit bort aux uttaget på alla senare modeller.

Så man måste hålla på med adapter och skitt de gånger man inte har bluetooth.

Dock gillar jag bäst storleken på iPhone 5/5S och iPhone 4 egentligen.

Jättesvårt sånt, gå till butik och känn på dem. Jag blev såld på skärmen, den är så stööööört bra, så även jag som gillade SE (tyckte det var den perfekta storleken) testade en X, och sen var jag hooked.

Sen när man väl har den så funkar faceid klockrent och man vill aldrig gå tillbaka till touchid efter en veckas användning. Men skärm/kamera/snabbhet är top notch.
Citera
2018-06-10, 22:18
  #5
Medlem
Personligen ÄLSKAR jag X. Men köper aldrig helt nya mobiler från affären. Det finns alltid de som köpt och ångrat sig så man kan ju köpa på blocket och få en splitterny X för 6500kr typ.

Det gjorde jag. Tacka Gud för folk som inte planerar sina köp
Citera
2018-06-10, 22:29
  #6
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pasco
Jättesvårt sånt, gå till butik och känn på dem. Jag blev såld på skärmen, den är så stööööört bra, så även jag som gillade SE (tyckte det var den perfekta storleken) testade en X, och sen var jag hooked.

Sen när man väl har den så funkar faceid klockrent och man vill aldrig gå tillbaka till touchid efter en veckas användning. Men skärm/kamera/snabbhet är top notch.

Japp kameran har de verkligen lyckats med blir sjukt fina foton speciellt utomhus i natur på personer.
Citera
2018-06-11, 00:29
  #7
Medlem
Croissants avatar
Jag köpte en Iphone X. Baksidan repas otroligt lätt. Min gamla Iphone 6 kan/kunde jag köra utan skal med bara skärmskydd. Blir tvungen att ha skal på Iphone X.

Å andra sidan är Face-ID riktigt fint.

Jag hade köpt en Iphone 8 nu med det jag vet i efterhand.
Citera
2018-06-11, 04:09
  #8
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Croissant
Jag köpte en Iphone X. Baksidan repas otroligt lätt. Min gamla Iphone 6 kan/kunde jag köra utan skal med bara skärmskydd. Blir tvungen att ha skal på Iphone X.

Å andra sidan är Face-ID riktigt fint.

Jag hade köpt en Iphone 8 nu med det jag vet i efterhand.
Faceid är nog det sämsta med iphone x. Var mycket bättre med fingeravtryck.
Citera
2018-09-12, 01:55
  #9
Medlem
iPhone x utan knapp och Face ID är oslagbart
Citera
2018-09-13, 09:03
  #10
Medlem
MurrayHewitts avatar
Kommer iPhone x reas ut i de svenska butikerna i den mån det nu finn några lager nånstans? Eller håller Apple ett sånt punggrep att iPhone x ska tillbaka till Apple för att inte störa försäljningen av Xr och XS?

Jag sitter på iPhone 6 som jag har varit nöjd med nu i fyra år men nu har jag hållit ut till den hösten. Såg framemot eventet igår när det ryktades om en prissänkning men 13 000 kr för telefon är naturligtvis absurt. Xr känns också rätt snål för 10 000 kr.

Återstår att hitta en x eller iPhone 8 för min del därför.
Citera
2018-09-13, 11:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Kommer iPhone x reas ut i de svenska butikerna i den mån det nu finn några lager nånstans? Eller håller Apple ett sånt punggrep att iPhone x ska tillbaka till Apple för att inte störa försäljningen av Xr och XS?

Jag sitter på iPhone 6 som jag har varit nöjd med nu i fyra år men nu har jag hållit ut till den hösten. Såg framemot eventet igår när det ryktades om en prissänkning men 13 000 kr för telefon är naturligtvis absurt. Xr känns också rätt snål för 10 000 kr.

Återstår att hitta en x eller iPhone 8 för min del därför.

Iphone x i nyskick går ju på 6-7k på blocket eller på andra forum. Är ganska prisvärt
Citera
2018-09-20, 10:23
  #12
Medlem
Är det fortfarande värt och köpa Iphone X? eller kommer dessa ny imorgon vara så mycket bättre ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback