Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 21:28
  #1
Medlem
min laptop installerade en uppdatering igår och därefter så brukar den förlora wifi. den kan hitta andra wifi signaler men inte våran... våran wifi fungerar på andra enheter förutom min laptop. problemet har aldrig funnits förrän uppdateringen...wifi kommer och går

jag har uppdatera drivrutinen. restartat routern. felsökt. bockat av energisparfunktionen och gjort nätet privat...jag har inte hittat fler lösningar. så hjälp mig är ni snälla

jag har windows 10

tack på förhand!
Citera
2018-06-10, 21:35
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojtaba
min laptop installerade en uppdatering igår och därefter så brukar den förlora wifi. den kan hitta andra wifi signaler men inte våran... våran wifi fungerar på andra enheter förutom min laptop. problemet har aldrig funnits förrän uppdateringen...wifi kommer och går

jag har uppdatera drivrutinen. restartat routern. felsökt. bockat av energisparfunktionen och gjort nätet privat...jag har inte hittat fler lösningar. så hjälp mig är ni snälla

jag har windows 10

tack på förhand!

Är det möjligt att göra systemåterställning till före problemet? Jag kan inte win10, men det e värt ett försök isåfall..
Citera
2018-06-10, 21:45
  #3
Medlem
det har jag inte kollat upp än..jag tänkte ta det som en sista utväg typ...kan inte mycket om windows 10 heller :/
Citera
2018-06-10, 22:09
  #4
Medlem
hur många ghz är signalen på?
Citera
2018-06-10, 22:11
  #5
Medlem
har routern OCH datorn ett 5ghz nätverk?
Citera
2018-06-10, 22:14
  #6
Medlem
det är på 2.4.

nää, min router är ny. köptes för två månader sedan
Citera
2018-06-10, 22:28
  #7
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojtaba
min laptop installerade en uppdatering igår och därefter så brukar den förlora wifi. den kan hitta andra wifi signaler men inte våran... våran wifi fungerar på andra enheter förutom min laptop. problemet har aldrig funnits förrän uppdateringen...wifi kommer och går

jag har uppdatera drivrutinen. restartat routern. felsökt. bockat av energisparfunktionen och gjort nätet privat...jag har inte hittat fler lösningar. så hjälp mig är ni snälla

jag har windows 10

tack på förhand!

Det är garanterat ett resultat efter uppdateringen av Windows, om du ser nätverket med till exempel en smartphone.

Hör löst detta på några datorer efter uppdatering av W10. Du behöver leta efter en äldre drivrutin till nätverkskortet och installera den.
Citera
2018-06-10, 23:09
  #8
Medlem
hmm...det ska jag och kolla upp om jag hittar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback