Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 20:57
  #1
Medlem
https://www.svd.se/den-feministiska-...ar-borjat-tina
Citat:
– Man ser en massa fenomen, Irland, Spanien, hela metoo-rörelsen – på något sätt känns det som att det är en andra våg, där kvinnor kräver riktig handling och inte bara symbolåtgärder. Det verkar hända saker, säger Mikael Törnwall.

Samtidigt konstaterar Annie Reuterskiöld att tonen är en annan i ett annat land.

– Det är bara i Sverige som det är helt tyst kring de här frågorna. De har lyst med sin frånvaro i årets valrörelse.

I artikeln applåderas de feministiska framgångarna i bland annat Saudiarabien och på Irland, men samtidigt så konstateras att i sverige, ja här lyser den feministiska debatten med sin frånvaro.

Jag frågar mig då? Är det verkligen nödvändigt med kamp enbart för kampens skull?

I sverige har vi aldrig haft någon större debatt om abortfrågan eftersom vi varit ett mycket sekulärt och öppet samhälle jämfört med de flesta andra länder, även jämfört med länder i Europa.

Att vi nu börjat få större problem med värderingar och kvinnosyn i samhället har mycket att göra med Religionen Islams utbredning i sverige.

Detta är dock ingenting som svenska feminister gillar att tala om.

Men bortsett från detta så är sverige ett relativt bra land att leva i som kvinna. I alla fall om man inte lever i ett utsatt område.

Kan det vara så att debatten saknas helt enkelt för att alla, åtminstone på politisk nivå är överens i dehär frågorna? Sverige har ju som bekant en feministisk regering.
__________________
Senast redigerad av krakelibrankel 2018-06-10 kl. 21:14.
Citera
2018-06-10, 21:42
  #2
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Tyst? Feministerna har väl redan tagit ner männen från maktpositionerna och etablerat sin hegemoni. Alla filmer, dokumentärer och serier jag inte tittar på är influerad av skiten. I Sverige sker det på djupet i den kulturella sfären för att hjärntvätten ska sitta så djupt som möjligt.
Citera
2018-06-11, 08:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Tyst? Feministerna har väl redan tagit ner männen från maktpositionerna och etablerat sin hegemoni. Alla filmer, dokumentärer och serier jag inte tittar på är influerad av skiten. I Sverige sker det på djupet i den kulturella sfären för att hjärntvätten ska sitta så djupt som möjligt.
SVT är i full gång med att "feminisera" och snappa upp mer illavarslande dolda politiska budskap.
(FB) SVT hånskrattar när SD:s Mattias Karlsson säger att SD ska bli största parti 2018
Att leva med så mycket fel från SVT morgon idag 11/6-18 är pinsamt. Det är bittra människor.

De är ett feministiskt bitterfittsgäng som hanterar nyheterna. Bara fula faces utåt med bitterhet och skratt och hån. Pinsmat mot att ta poäng till feminister eller omöjligt när det är en partisk nyhetsredaktion.
Citera
2018-06-11, 19:28
  #4
Medlem
ENTPs avatar
Om den här Reuterskiöld och den här panelen Mellan Radera kunde ställa ifrån sig sina caffe latte i fem minuter så skulle hon förstå att det finns ett helt parti som har feminism som sin enda grej.

Herregud vilket stolpskott, ibland undrar jag om media låter dessa komma till tals för att de ska göra bort sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback