Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 16:39
  #1
Medlem
cyber_zekes avatar
Då är den släppt, Oculus Go. Beställde min direkt från Oculus och fick den levererad på 3 dagar. Det är min första VR upplevelse och är riktigt nöjd med den.
Nu när man har börjat sätta sig in i den, kommer suget efter bra appar. Själv har jag hittills bara installerat gratis appar så som Netflix, några 3D VR filmer och Dead and Buried (som är riktigt kul).

För övrigt älskar jag själv problemlösnings appar och plattformsspel.
Någon annan som har en Go och vill dela med sig av vilka appar som ni tycker är värda att köpa.
Var hänger ni någonstans i VR världen? Det finns ju några platser att välja på.
Citera
2018-08-16, 15:36
  #2
Medlem
McHummers avatar
Jag har köpt min Go enbart för film, jag kör Netflix och Skybox, har också kollat på SVT Play via browser, skall prova Viaplay om det är någon bra match idag.

Ligger oftast i sängen och "tittar" i taket, kör VOID Theater så kan man flytta filmduken till taket. Jag är svinnöjd.

Har köpt rengöringstrasor för att hålla rent på de delar som ligger mot ansiktet, Non-Alcohol, Antibacterial.

Tycker jacket för micro usb är lite skakigt, känns som att man kan få i kontakten snett om man inte är noga.

Grym upplevelse att kolla på film med bra tätslutande lurar.

Väntar nu på MEG i 3D :-)

/niklas
Citera
2018-08-16, 18:54
  #3
Medlem
cyber_zekes avatar
Det tog lite tid innan tråden kickade igång, hoppas att fler hittar hit så småningom.
Jag har ju haft min ett tag nu, och är i stort sätt ganska nöjd. En sak som är lite tråkig är att lag lyckats få solskador på displayen. Jag hade OGO ut i ca 20 sekunder, och då lyckades en solstråle leta sig in i linsen och brände in fem små gula märke, jäkla surt.
Den applikationen som jag använder mest just nu är Wander. Det är som streetview, fast i vr, en rätt häftig upplevelse att klättra på mount Everest i 360 fast man sitter soffan.
Ett tips gällande laddkablen är att föra som många andra, kör med magnet kabel. Det gör verkligen skillnad.

Vad är MEG?
Citera
2018-08-26, 19:47
  #4
Medlem
Luxuss avatar
Hur är den att glo netflix med?
Frugan vägrar sovrumsTV och det är sådär att glo film på paddan.
Funderar på att införskaffa en OGO för att kunna glo film ordentligt liggandes i sängen?
Citera
2018-08-27, 05:51
  #5
Medlem
cyber_zekes avatar
Jodå, det funkar. Du kan välja vilken storlek du vill ha på skärmen, och bilden är bra. Om man läser på forumen så älskar vissa att titta på Netflix i den, men personligen så tycker jag att det blir lite instängt och titta längre stunder, jag brukar köra pass på under 30 minuter innan jag vilar ögonen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback