Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 15:23
  #1
Medlem
brianmolkos avatar
Nyligen några veckor sen skaffat mig iPhone (SE)
Har inte hållt på med appar osv än, nöjt mig med Safari så länge som webläsare så länge. En sak stör mig och jag vet inte hur jag ska få bort den i Safari eller om den ligger i tangentbordet.
Det är funktionen som byter ut vissa ord (autofyll) till ett annat, hur får jag bort den, sjukt störande
Fyller i med svenska ord även om det man söker på är engelska, och man måste söka om
Hur får jag bort/stänger av funktionen ?
Citera
2018-06-10, 15:26
  #2
Medlem
Bland dina inställningar såklart. Tror funktionen heter autocorrect
Citera
2018-06-10, 15:39
  #3
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Nyligen några veckor sen skaffat mig iPhone (SE)
Har inte hållt på med appar osv än, nöjt mig med Safari så länge som webläsare så länge. En sak stör mig och jag vet inte hur jag ska få bort den i Safari eller om den ligger i tangentbordet.
Det är funktionen som byter ut vissa ord (autofyll) till ett annat, hur får jag bort den, sjukt störande
Fyller i med svenska ord även om det man söker på är engelska, och man måste söka om
Hur får jag bort/stänger av funktionen ?
Inställningar - allmänt - tantentbord - Automatisk korrigering
Citera
2018-06-10, 16:16
  #4
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Inställningar - allmänt - tantentbord - Automatisk korrigering


Tack jag fann den själv sen, trodde nog först inställningen skulle ligga under webläsarens inställningar
Citera
2018-06-10, 16:17
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Bland dina inställningar såklart. Tror funktionen heter autocorrect


Klart jag fattade att det skulle vara i inställningar, trodde det var uppenbart.... men visste inte var
Citera
2018-06-10, 20:09
  #6
Medlem
Autokorrekt kan vara irriterande många gånge ja, men det tar även lite tid att vänja sig själv hur det funkar. Och med tiden lär det sig mer och mer hur du skriver och vilka ord du föredrar etc.

Är det ett ord den gör fel på så testa att skriva det flera gånger på rad och klicka bort det förslag det ger och skriv det du vill ha. Efter några gånger så brukar det börja föreslå/rätta till det ord du vill ha.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback