Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 15:13
  #1
Medlem
Tjena flashbackare, jag behöver råd hur jag ska sluta att festpunda, kvällarna börjar med några öl på krogen sen hämtas det alltid kola, det blir kola race i ett dygn eller så att man stress ringer alla polare när krogen har stängt för att kolla vem som har efterfest eller vem som kan styra med kola, jag drar till och med från bruden för att köra på, vad fan ska jag göra? det är som att man blir helt besatt av det...
hur har ni det? är detta bara jag som är såhär eller?
Citera
2018-06-10, 15:20
  #2
Avstängd
Halloween2s avatar
Ja du är ensam om detta, skriv en bok.

Annars radera alla kontakter på din mobil/facebook som håller på med sånt här och se dig själv i spegeln. Gå på NA möten, börja träna, fiska. Ge det några veckor och du kommer inse att du inte behöver göra detta varje helg. Hoppas det löser sig för dig, har själv varit nykter i några veckor nu och mår bra för första gången på flera år, sömnen dock är lite jobbig.
Citera
2018-06-10, 15:29
  #3
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Centralstimulantia --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-06-10, 15:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ja du är ensam om detta, skriv en bok.

Annars radera alla kontakter på din mobil/facebook som håller på med sånt här och se dig själv i spegeln. Gå på NA möten, börja träna, fiska. Ge det några veckor och du kommer inse att du inte behöver göra detta varje helg. Hoppas det löser sig för dig, har själv varit nykter i några veckor nu och mår bra för första gången på flera år, sömnen dock är lite jobbig.

hur hittar du motivationen när det är fredag kväll och polarna ringer och frågar om ni ska mötas på någon krog? eller hur har du gått till väga?
Citera
2018-06-10, 16:02
  #5
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetstek
hur hittar du motivationen när det är fredag kväll och polarna ringer och frågar om ni ska mötas på någon krog? eller hur har du gått till väga?
Antingen struntar du i att festa eller så accepterar du att du blir pundig på Kalle Anka-tjacket.
Citera
2018-06-10, 16:46
  #6
Medlem
SophieNeveus avatar
Går ut såpass sällan att det inte riktigt blir ett problem för mig.

Tycker nästan inte att det är kul att gå ut på klubben om man inte har kola. Däremot räcker det gott och väl för mig med en gubbe per utgång och när det är slut så är det slut, lägger ingen tid på att försöka lösa mer, det är bara idiotiskt. Det är ju inte "kul"att bara sitta och dra lina på lina.

Mitt råd till dig är att helt enkelt sluta festa eftersom att du har så svårt att hantera det. Om du fortsätter kommer det bara att straffa sig i längden, satans dyrt är det också.
Citera
2018-06-10, 16:49
  #7
Medlem
paras0nics avatar
Har varit i samma sits nyligen, slutade med alkohol helt en period. Hämtar ju inte kola utan bärs, så då eliminerade jag två problem samtidigt.
Citera
2018-06-11, 13:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Har varit i samma sits nyligen, slutade med alkohol helt en period. Hämtar ju inte kola utan bärs, så då eliminerade jag två problem samtidigt.

Det vore ju kul att kunna dricka utan att få reptilhjärna efter två bärs och känna att man måste hämta kola lixom. Tar nog rygg på dig och tar det lugnt ett tag, målet är att kunna gå ut och bara dricka, helst med måtta.
Citera
2018-06-11, 13:54
  #9
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetstek
Det vore ju kul att kunna dricka utan att få reptilhjärna efter två bärs och känna att man måste hämta kola lixom. Tar nog rygg på dig och tar det lugnt ett tag, målet är att kunna gå ut och bara dricka, helst med måtta.

Det går, men det beror ju väldigt mycket på ens umgänge, och eftersom jag inte ville sluta hänga med de så fick jag pausa med alkoholen, började träna 4-5 pass i veckan, och äcklades av kola.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback