Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-10, 13:21
  #1
Medlem
Varning för Jakobsdals rostbiff. Den är senig och äcklig, inte alls som ICAs eller andra märken. Har köpt Jakobsdals flera gånger och blivit lika besviken varje gång. Och nu har jag tröttnat på det.
Citera
2018-06-10, 13:49
  #2
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Varning för Jakobsdals rostbiff. Den är senig och äcklig, inte alls som ICAs eller andra märken. Har köpt Jakobsdals flera gånger och blivit lika besviken varje gång. Och nu har jag tröttnat på det.

Varför har du köpt den flera gånger om den inte var bra?
Citera
2018-06-10, 13:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Varför har du köpt den flera gånger om den inte var bra?
Oftast för att det är den enda rostbiffen i butiken och jag inte vill köra till ICA när jag redan handlat på Citygross eller Willys.
Citera
2018-06-10, 13:55
  #4
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Oftast för att det är den enda rostbiffen i butiken och jag inte vill köra till ICA när jag redan handlat på Citygross eller Willys.

Ok, märkligt beteende.
Citera
2018-06-10, 14:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skunken666
Ok, märkligt beteende.
Varför det? I Vetlanda ligger alla butiker, ICA, Lidl, Netto, Willys inom en radie på bara 2-3 km, och då är det inga problem att åka till alla ställen, men oftast ligger butikerna en bra bit ifrån varandra, och då lönar det sig inte att köra för att jaga extrapriser, så jag köper det som finns. I Jönköping har du en Netto på Norrahammarsvägen vid Hovslätt, en Lidl på Ekhagen, Willys på Asecsområdet, Citygross på Batterigatan och ICA Maxi på Herkulesvägen. Det blir några km om du ska köra till alla ställen.
Citera
2018-06-10, 14:23
  #6
Medlem
Gör din egen. Billigt och räcker läänge.
Blir så rosa du vill ha den. Framförallt godare
Citera
2018-06-10, 14:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Gör din egen. Billigt och räcker läänge.
Blir så rosa du vill ha den. Framförallt godare
Jo, jag har ätit (känner en som drev restaurang) men aldrig gjort det själv. För bökigt.
Citera
2018-06-10, 15:33
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jo, jag har ätit (känner en som drev restaurang) men aldrig gjort det själv. För bökigt.

Lättare än du tror och ofta billigt kött på kampanjer.
Citera
2018-06-10, 18:26
  #9
Medlem
ps870s avatar
Det är därför man provsmakar innan man köper rostbiff, skinka, salami med mera. Gör så nästa gång och testa olika sorter.
Citera
2018-06-10, 18:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Det är därför man provsmakar innan man köper rostbiff, skinka, salami med mera. Gör så nästa gång och testa olika sorter.
Men det förutsätter att det finns en manuell chark. Har jag aldrig sett på Willys. Kan ju bli en smärre chock om det inte smakar bra! Nä, våga vägra hjärtinfarkten i charken säger jag bara!
Citera
2018-06-10, 18:45
  #11
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Oftast för att det är den enda rostbiffen i butiken och jag inte vill köra till ICA när jag redan handlat på Citygross eller Willys.
Men citygross har ju mycket bra kött , har inte dom bra rostbiff
Citera
2018-06-10, 18:49
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Men citygross har ju mycket bra kött , har inte dom bra rostbiff
Jakobsdals är inte bra, men den säljs av flera kedjor. Det är alltså de färdigförpackade i kylen jag köpt och blivit besviken på. Köpte den på Citygross i Kalmar, för den ligger inte långt från E22 och jag känner inte till andra butiker med bra parkering, med plats för långtradare, i Kalmar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback