Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-06-11, 19:54
  #49
Medlem
MrLevaLivets avatar
Det är länge sedan jag höll på med kampsport, men vill minnas att jag fick det förklarat som att man programmerar kroppens muskelminne och balans. Att rörelserna ska fungera effektivt trots att tankarna är någon annanstans och kroppen skriker lägg av.
Att gå på med energikrävande rörelser sliter i långa matcher.
Samt det är ju skönt för tränaren också som kan slappna av när folk står och slår/sparkar på mitsar istället för varandra.

Edit, jag tror det är vanligt.
__________________
Senast redigerad av MrLevaLivet 2018-06-11 kl. 19:56.
Citera
2018-06-11, 19:56
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Det är länge sedan jag höll på med kampsport, men vill minnas att jag fick det förklarat som att man programmerar kroppens muskelminne och balans. Att rörelserna ska fungera effektivt trots att tankarna är någon annanstans och kroppen skriker lägg av.
Att gå på med energikrävande rörelser sliter i långa matcher.
Samt det är ju skönt för tränaren också som kan slappna av när folk står och slår/sparkar på mitsar istället för varandra.

Det gör jag även med mitt sätt att slå. Muskelminne är muskelminne oavsett hur du vill slå. Jag har aldrig problem med balans.
Citera
2018-06-15, 05:55
  #51
Medlem
Du låter som en svensk Charlie Zelenoff
Citera
2018-06-15, 07:30
  #52
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Du låter som en svensk Charlie Zelenoff

hahaha faktiskt.
Citera
2018-06-15, 23:47
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Du låter som en svensk Charlie Zelenoff

Haha! Tack! Visste att jag hört exakt samma visa nyligen någonstans. Charlie Zelenoff.....
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback