Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 10:07
  #1
Medlem
70-talsfilms avatar
Något som alltid händer när man uttalar sig kritiskt om kvinnor i allmänhet och feminister i synnerhet är alla "White Knights" som ska rycka in och nedgöra krtikern. Det är ett enkelt (och lite billigt) sätt att säga "Kolla tjejer, jag repsekterar er och min kuk är ledig", en tillgjord gentlemannamässighet som vill signalera potens. Någon figur som kallar sig knasen79 skrev följande i en annan av mina trådar:

"Du började morgonen med att skriva inlägget "Jag pissar på judar!" för att sedan följa upp det med det här. Stackars sate! Dra upp persiennerna i din skitiga hyresetta och släpp in lite dagsljus, för det kan du behöva. Kliv ut i verkligheten och umgås med riktiga människor. Ditt näthat är självdestruktivt. Du kommer inte kunna stå ut med dig själv om du fortsätter på det här sättet."

Ett typexempel av en White Knight. Istället för att replikera på ett värdigt sätt måste denna knasen visa att hans kuk är hård och duglig. Dessa White Knights stärker i själva verket feminismens ideologiska hegemoni i detta landet och skapar splittring mellan män.
Citera
2018-06-10, 12:29
  #2
Medlem
Och ändå får inte White knights mer fitta för det. Det är ett tragiskt beteende att se. Tur att jag är skadeglad.
Citera
2018-06-10, 12:29
  #3
Medlem
Jernmaskens avatar
Nu är det ju inte i kuken som intelligensen sitter.
Om du bara vill provocera så tror jag inte du lyckas men om du vill visa hur intetsägande du är, har du fullt pott nu.
Citera
2018-06-10, 12:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Nu är det ju inte i kuken som intelligensen sitter.
Om du bara vill provocera så tror jag inte du lyckas men om du vill visa hur intetsägande du är, har du fullt pott nu.

Att bete sig smart är inte samma som att vara intelligent heller.
Alltså kan man tänka med kuken i vissa lägen, se t.ex Anders Borg.
Djuriska drifter vinner över logiken.
Citera
2018-06-10, 12:54
  #5
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Nu är det ju inte i kuken som intelligensen sitter.
Om du bara vill provocera så tror jag inte du lyckas men om du vill visa hur intetsägande du är, har du fullt pott nu.

Och du borde heta Jernkuken.
Citera
2018-06-10, 13:08
  #6
Medlem
70-talsfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trifecta
Och ändå får inte White knights mer fitta för det. Det är ett tragiskt beteende att se. Tur att jag är skadeglad.

Du har helt rätt. Dessa White Knights tror att tjejerna tänker logiskt, att tjejerna känner tacksamhet för att de leker gentlemän. Beteendet skiner igenom vilket verkar helt avtändande på tjejerna. Riktiga stollar.
Citera
2018-06-10, 13:40
  #7
Medlem
Europes avatar
Jag har alltid rakryggat stått mot all idiotisk PK, svensk statsfeminism och svenska regimens lögner. Det är sant att det har fått många svenska kvinnor att gå bat shit crazy på sociala medier, samt även någon enstaka gång IRL. Likväl har jag aldrig haft svårt att få ligga (förvisso har jag nu i många år varit sambo och endast varit med henne), inte ens med s.k. 'radikalfeminister'. Och då har jag inte varit rik, socialt framgångsrik och jag är dessutom autistisk (Aspergers syndrom), d.v.s. jag har inga egenskaper som generellt brukar göra det lättare att få kvinnor. Jag ser förvisso kanske inte extremt illa ut, men jag ser definitivt inte ut som Brad Pitt, utan jag menar snarare att jag inte ser så illa ut att de vuxna tystnar och barnen brister ut i gråt när jag kommer in i rummet.

Som jämförelse är många av mina gamla manliga (f.d.) vänner extremt PK och låtsas stödja svenska statsfeminismen och det övrigt påbjudna paketet här i Sverige. Jag bor i Stockholm och många av mina manliga barndomskamrater är svenskar, så det är kanske inte så överraskande. Jag skriver "låtsas", för det är inte som att de är ens lika hyggliga mot kvinnor IRL som jag själv har varit, men lögnerna och hyckleriet är alltid en del av att vara PK och lojal till den svenska regimen och den påbjudna svenska överideologin. Något som är säkert är att de har i stort sett alla definitivt haft det svårare att träffa kvinnor än jag har. Faktum är att jag lärde mig att hålla käften om mina egna kärleksbekymmer (t.ex. när jag har fått flera kvinnor på halsen och inte vet vad jag ska göra, speciellt som jag - som typisk aspie - ibland har svårt för att säga "nej" för att inte såra någon ifråga om mer personliga relationer, alternativt att jag har varit förälskad i en kvinna och kan inte slita mig från henne, trots att hon uppenbarligen inte är intresserad av något mer seriöst förhållande än regelbunden sex) när ämnet kom upp, då en del av dem kunde bli sura och anse att det är "lyxproblem" när deras problem är att de inte kan hitta en kvinna överhuvudtaget.

Det bör dock nämnas att IRL är jag faktiskt inte värst mycket för traditionella könsroller i mina egna förhållanden, då jag är svagast för väldigt begåvade, självständiga och kreativa kvinnor, samt jag kan själv göra val som är snarare "normbrytande" för det manliga könet, medan många av de PK-män jag känner har varit mindre "normbrytande" och t.o.m. har varit kvinnomisshandlare och en massa annat som går mindre bra ihop med PK-feminismen de fäktar om (återigen det där med PK och det ständigt medföljande hyckleriet). Det är bara att jag aldrig tänker svälja lögner, hyckleri och mentalt efterblivna trosdogmer, vilket är ett krav för att bli PK och hålla med om stolligheterna i den svenska offentligheten.
Citera
2018-06-10, 14:39
  #8
Medlem
Europes avatar
Som ett tillägg till mitt förra inlägg, så vill jag alltså poängtera att jag ifrågasätter kopplingen att som man vara PK och uttalad feminist jämfört med att bara vara ärlig, intelligent och rakryggad skulle göra det lättare att träffa villiga kvinnor.

Nu bör vi minnas att jag är autistisk och psykologi knappast är mitt område, men kanske - och bara kanske - kan det vara så att man i längden tjänar på att vara ärlig och rakryggad, istället för ett hycklande, ljugande och lismande PK-hjon? Nu ser jag till att ärligt stå för det jag vet är sant, även om det kan leda till obehagligheter och repressalier, för att jag behöver det för min själsfrid och för att kunna se mig själv i spegeln. Ja, det är väl sannolikt en starkare drift för mig, då aspiesar är kända för att vara väldigt ovilliga till att medvetet ljuga. Men samtidigt kanske det helt enkelt är en attraktiv egenskap att vara ärlig och rakryggad? Även om det är jobbigt, smärtsamt och man riskerar att bli angripen för det? Speciellt är det kanske en attraktiv egenskap hos en man? Eller gillar kvinnor svaga, oärliga, lismande och ryggradslösa män bättre?

Sedan säger jag inte att det inte spelar roll hur man är det. Att jag är intelligent, vetenskapligt lagd och ofta kunnig om det ämnet som diskuteras, samt därför är även bra på att förklara varför jag inte håller med, varför jag anser det jag anser, samt kan peka ut logiska brister i de resonemang som framförs, lär förmodligen underlätta för att få igenom min poäng. Att jag ofta är saklig och undviker att vara aggressiv och förolämpande lär också underlätta, samt att jag även kan vara rätt humoristisk, men jag undviker att i första hand använda ironi och sarkasm för att trycka ned den jag talar med (IRL, på nätet gör jag mig skyldig till det). Åtminstone humor om personen i sig, medan jag kan möjligtvis framföra ett försiktigt skämt för att tydliggöra de logiska bristerna i själva argumentationen.

Och likväl kan jag definitivt bli bättre. Om ni tycker att det är stressande och obehagligt att befinna er i en situation där alla vänder sig som en PK-pöbel mot er, hur tror ni det känns för mig som är autistisk och redan kände mig stressad och ett visst obehag redan före p.g.a. att jag befinner mig i en social situation till att börja med? Jag har lovat mig själv att trots stressen i sådana sociala situationer försöka hålla mig ännu lugnare, samt i ännu högre grad vara hövlig och inte dras med i en hätsk stämning. Inte minst behöver jag jobbar på att verkligen lyssna på vad folk säger. Det är lätt hänt när någon till synes börjar med en typisk PK-rant eller PK-floskel att jag antar att jag kommer få höra samma skit som alltid, men jag bör lära mig att lyssna klart och inte vara inställd på att omedelbart vifta bort det med ett färdigt argument. Ja, jag har lovat mig själv att jag inte bara ska lyssna klart, utan t.o.m. hjälpa personen att formulera sina argument klarare (för många gånger är de inte värst klara och begripliga, speciellt om det trots allt är mer eller mindre floskler). Det kanske kan uppfattas som man "hjälper" den andra med argumentationen, men faktiskt brukar det bara göra det lättare att peka på felaktigheterna och de logiska bristerna i personens argument när de är klarare. Samt om jag nu mot förmodan inte skulle kunna det, så är det kanske trots allt jag som har fel? Eller åtminstone har missat något? Jag har allt att vinna på det, samt jag vill påstå att vara lugn och visa att man verkligen lyssnar på vad folk säger brukar faktiskt ha en lugnande effekt på andra. Jag har redan många gånger i mitt liv fått folk att i diskussioner backa och medge att det finns svagheter i det de framför, så jag skulle tro att om jag lyckas med ovanstående, så kommer det snarare att bli ännu vanligare. Och trots allt är det väl vad som är poängen med att diskutera saker, d.v.s. att ta in vad den andra säger och eventuellt komma fram till något nytt?

Sedan finns det även andra saker som kan vara värda att tänka på. T.ex. kan det möjligtvis vara värt att påpeka för TS att om denne irriterar sig på ett vanligt beteende hos många kvinnor, så skulle jag rekommendera att skriva kritiskt om just detta beteende, inte om kvinnor generellt. Speciellt som generaliseringar om exakt alla kvinnor sällan är korrekta, då det finns allt från undantag till många som inte stämmer in på beskrivningen. Samma gäller om man kritiserar t.ex. trosdogmer inom den svenska statsfeminismen. Kritisera dem, inte alla kvinnor. Det kommer bli betydligt svårare för eventuella PK-white nights att få grepp om dem. Obs, att de sannolikt kommer själva försöka generalisera det till att handla om alla kvinnor, men då är det ju de som inför allas ögon uppvisar sin ohederlighet.

knasen79 är dock ett av Flashbacks ökändaste PK-troll, snarare än just specifikt en s.k. 'white night', så det är bara att ignorera.
Citera
2018-06-10, 15:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nu bör vi minnas att jag är autistisk och psykologi knappast är mitt område.
Verkligen? Jag tycker du verkar väldigt insiktsfull på det området.
Citera
2018-06-10, 17:46
  #10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Verkligen? Jag tycker du verkar väldigt insiktsfull på det området.
Högpresterande autism kan vara en gåva.
Några av de mest insiktsfulla jag vet har den egenskapen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback