Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 07:12
  #1
Medlem
Det som jag har märkt på kvinnor som t.ex skulle kunna ha Borderline/ger stora drag till att ha diagnosen, verkar ha enklare att ta initiativ till sexualia handlingar.

Detta gäller även andra kvinnor med andra psykiska ohälsa/ger utslag av att de har problem i psyket. Hur kommer det sig egentligen?

Sex är ju någonting som är givande för många, och borde det inte vara så att det borde vara enkelt för alla att ta initiativ oavsett om man har psykiska problem eller inte. Eller är det mer kanske för att det är någon form av självskadebeteende och då blir man mer desperat att få själva handlingen för att ha enklare att bära på det psykiska smärtan?

Eller när dessa kvinnor med dessa specifika psykiska problem får begränsad av blyghet?
Citera
2018-06-10, 07:19
  #2
Medlem
spyder123s avatar
Översexualitet är associerat med sämre impulshandling och ett starkt känsloliv, vilket är typiskt för diagnosen Borderline. Det kan också vara så att de som har låg självkänsla endast tycker att de duger till sex, och därför försöker höja upp sig självvärde genom det.
Citera
2018-06-10, 08:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Översexualitet är associerat med sämre impulshandling och ett starkt känsloliv, vilket är typiskt för diagnosen Borderline. Det kan också vara så att de som har låg självkänsla endast tycker att de duger till sex, och därför försöker höja upp sig självvärde genom det.
Okej, intressant! Ja, men det är ju du ju! Du brukar ge kloka inlägg, tycker jag!

Någonting som jag kom att tänka på nu. Är att det känns även som om de med låg begåvning har också någonting med att tycka sex är extremt viktigt eller svårt att stå emot.

Jag minns i skolan. Där man även påträffande elever som gick i en särklass. Detta gällde även mellanstadiet och högstadiet. Där eleverna ifrån särskolan hade extremt svårt att tacka nej till en kvinna. En tjej kunde liksom nästan få en kille ifrån särskolan göra i princip vad som helst.

Och en tjej ifrån särskolan kunde bli oerhört lätt att bli förälskad i vilken kille som helst.

Har även det någonting med lågbegåvning att göra torr du?

Jag kan ju självfallet vara helt ute och cyklar nu. Det är lite därför som jag frågar. För att få det helt bekräftat.
Citera
2018-06-10, 08:51
  #4
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Okej, intressant! Ja, men det är ju du ju! Du brukar ge kloka inlägg, tycker jag!
Tack.
Citat:
Någonting som jag kom att tänka på nu. Är att det känns även som om de med låg begåvning har också någonting med att tycka sex är extremt viktigt eller svårt att stå emot.

Jag minns i skolan. Där man även påträffande elever som gick i en särklass. Detta gällde även mellanstadiet och högstadiet. Där eleverna ifrån särskolan hade extremt svårt att tacka nej till en kvinna. En tjej kunde liksom nästan få en kille ifrån särskolan göra i princip vad som helst.

Och en tjej ifrån särskolan kunde bli oerhört lätt att bli förälskad i vilken kille som helst.

Har även det någonting med lågbegåvning att göra torr du?

Jag kan ju självfallet vara helt ute och cyklar nu. Det är lite därför som jag frågar. För att få det helt bekräftat.
Jag tror att du delvis har rätt eftersom högre intelligens tvärtom ofta innebär att man har, eller i alla fall har förmåga till, bättre impulsförmåga och bättre kontroll över sitt känsloliv. Jag tror man kan koka ned det lite till att kaotiska människor ofta har högre sexdrift. Naturligtvis beroende på andra faktorer också såsom genetik och ålder.
__________________
Senast redigerad av spyder123 2018-06-10 kl. 08:54.
Citera
2018-06-10, 09:40
  #5
Medlem
Likgiltighet har varit den största anledningen för mig under åren med psykisk ohälsa. Generellt lär sig tjejer att inte leva ut sin sexualitet (dock under utveckling senaste tiden), och när man t.ex är deprimerad har man inte ork öht att bry sig om dessa normer.
Sedan jag blivit relativt frisk i skallen/medicinering så är det stor skillnad. Rör inte någon om jag inte har känslor för personen. Tyvärr kanske.
Citera
2018-06-10, 12:09
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Översexualitet är associerat med sämre impulshandling och ett starkt känsloliv, vilket är typiskt för diagnosen Borderline. Det kan också vara så att de som har låg självkänsla endast tycker att de duger till sex, och därför försöker höja upp sig självvärde genom det.
Det är i alla fall min erfarenhet av kvinnor med borderline och/eller låg självkänsla.
Citera
2018-06-10, 13:25
  #7
Medlem
Nykulas avatar
De försöker bevisa för sig själva att de fortfarande har makten över sitt liv på något sätt.
Citera
2018-06-10, 23:14
  #8
Medlem
Sex kan vara ångestdämpande med , därav deras stora apptit på sex. Sen kan det även vara ett självskade beteende.
Citera
2018-06-10, 23:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Det som jag har märkt på kvinnor som t.ex skulle kunna ha Borderline/ger stora drag till att ha diagnosen, verkar ha enklare att ta initiativ till sexualia handlingar.

Detta gäller även andra kvinnor med andra psykiska ohälsa/ger utslag av att de har problem i psyket. Hur kommer det sig egentligen?

Sex är ju någonting som är givande för många, och borde det inte vara så att det borde vara enkelt för alla att ta initiativ oavsett om man har psykiska problem eller inte. Eller är det mer kanske för att det är någon form av självskadebeteende och då blir man mer desperat att få själva handlingen för att ha enklare att bära på det psykiska smärtan?

Eller när dessa kvinnor med dessa specifika psykiska problem får begränsad av blyghet?

Självskadebeteende kan vara en orsak.
Ångestdämpning en annan.
Men även brist på självkontroll.
Alla tre orsakerna i kombination,
ja då har du sannolikt att göra med en borderline bitch som kommer driva dig till vansinne
och en ond bråd död i värsta fall.
Citera
2018-06-11, 09:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggus-Diccus66
Sex kan vara ångestdämpande med , därav deras stora apptit på sex. Sen kan det även vara ett självskade beteende.
Bra analys tycker jag.
Citera
2018-06-18, 07:39
  #11
Medlem
NiveaBodylotions avatar
För det krävs en psykstörd kvinna för intiativ till sex om det iaf är med främmande män. Det makes no fucking sense naturligt att kvinnor ska vara intiativtagare till sex förutom när samhället säger att dom ska vara "sexuella" eller slampiga.
Citera
2018-06-18, 11:20
  #12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Dålig integritet, lättövertalade, dålig impulskontroll, använder sex för att dämpa ångest, dåligt konsekvenstänk.
Ju bättre psykisk hälsa, desto mer noga är både män och kvinnor med valet av sexuell partner.
Men främst kvinnor, mem tanke på de risker de utsätter sig för.

Fört var det bara pedofilirganisationerna som menade att promiskuöst leverna var sunt och naturligt. Nu har dom fått sällskap av feministerna och hbtq-folket.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback