Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-06-12, 01:33
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knufe
Du är ju fan dum huvudet
Citat:
Ursprungligen postat av knufe
Skriv inget när du inte vet fakta din dumma jövel
Citat:
Ursprungligen postat av knufe
Respekt vet du inte vad det är iallafall dumma jävlar
En mogen lirare skulle ha visat respekt och gett f-n i att leka racing/träning/showoff med ett tävlingsfordon på en plats dit vem som helst har tillträde och kan ofrivilligt hamna i dödsleken.

Detta var alltså ett "frivilligt dödsstraff" som gynnar säkerheten i lokalsamhället.
Citera
2018-06-12, 06:43
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knufe
Skriv inget när du inte vet fakta din dumma jövel

Nej, jag har inte fakta. Det är därför jag vill veta mer. Jag ser två frågetecken i mitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Motorcykeln var inte stulen. Oreggad betyder i det här fallet att det rör dig om ett tävlingsfordon.

Som inte har på gatan att göra i något fall alls, kört av en kille som varken hade körkort eller åldern inne, på en gata man skall köra i moppefart på.
Noll rätt, helt enkelt.
Men det hela rubriceras som "olycka", sorteras in som MC-olycka i statistiken och riktiga motorcyklister drabbas när detta totalt onödiga dödsfall blir ytterligare pålägg på den bajsmacka lagliga motorcyklister tvingas tugga i sig år efter år


Citat:
Ursprungligen postat av knufe
Respekt vet du inte vad det är iallafall dumma jävlar

"Respekt"?
Kom inte dragande med respekt i detta läget!

På vilket sätt respekterade Hampus sin omgivning när han körde oreggad crosshoj på gatan utan behörighet?
När han riskerade andras liv, men trillade dit själv istället?

Respekt förtjänas, det kan aldrig krävas.

Detta dödsfall är en direkt parallell till kraschen i Lillhärdal
(FB) Flicka påkörd av MC - dog. Härjedalen
med den enda skillnaden att här slapp någon oskyldig att dö.
Citera
2018-08-24, 13:50
  #27
Medlem
Var ligger han begravd, Tänkte man skulle visa lite respekt.
Citera
2018-10-23, 09:58
  #28
Medlem
milstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det kan tyckas okänsligt att uttrycka sig så men rent krasst verkar det vara ett fall av Darwin award. Enligt rykten ska "mordvapnet" vara en typ av cross och tillvägagångssättet ca 100km/h på bakhjulet i ett villaområde.
Ett risktagande som tyvärr inte lönade sig..

Tragiskt för familj, ja. Får han skylla sig själv? Ja om ryktet stämmer så kan ingen annan skyllas.

Jag är vän med snubbens bror från farsans sida och jag kan säkerställa att han körde 100 på bakhjulet enligt vittnen som kom på polisrapporten. Hans bror beskrev honom som en simpel man som gick bygg eller el (osäker om detta) och skulle direkt ut på arbetsmarknaden efter plugget vilket han snart skulle varit klar med. han var alltid lite våghalsig av sig och hans profilbild på FB var tillochmed en bild på honom när han stegra på bakhjulet, hans fordon var trimmad vilket var varför det kunde åka sånna hastigheter till att börja med.

det är visserligen lite respektlöst att man skriver att "han får skylla sig själv" eller "darwin awards 2k18". Speciellt dagen efter hans flickvän precis blev änka med barn. Men men så kan det gå när man är oförsiktig.
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
"Oreggad" brukar vara en eufemism för stulen. Vem vet mer?

Omyndig kille dånar runt på någons MC som han inte har behörighet att köra.

Var var föräldrarna...?
Jag kan också säkerställa att hojen inte var stulen. Hans päron visste att han körde. Han hade också moppekort.
__________________
Senast redigerad av milste 2018-10-23 kl. 10:11.
Citera
2018-10-24, 22:07
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milste
Hans päron visste att han körde. Han hade också moppekort.

Kalas. Då finns det någon att hålla ansvarig. Häng ut dem!

"Målsmän ansvarar för sina barn" var en känd strof en gång i tiden. Så icke mer.
Det kostar liv att inte vara förälder för sina barn.
Som tur är endast för den som körde, just denna gång.

"Moppekort" räcker inte långt när man kör tung MC utan att ens vara myndig.
__________________
Senast redigerad av boboboxbox 2018-10-24 kl. 22:10.
Citera
2018-10-25, 13:31
  #30
Medlem
milstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
"Moppekort" räcker inte långt när man kör tung MC utan att ens vara myndig.

En cross är väl ändå inte "tung MC"
Citera
2018-10-25, 16:36
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milste
En cross är väl ändå inte "tung MC"
Enligt lagen är den tung om motorstorleken överstiger 125 ccm eller effekten överstiger 11 kW eller om kvoten effekt/vikt överstiger 0.2 kW/kg. Det är lätt att blanda ihop med den äldre definitionen som innehöll andra parametrar och med de regler som gäller för vilka tunga mc som man får framföra med A2 och inte. Enligt trafikförordningen finns det bara lätt och tung mc (och varianter med olika antal hjul o.s.v.) och jag tror de flesta seriösa crosshojar har mer än 0.2 kW/kg.
Citera
2018-10-26, 04:50
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milste
En cross är väl ändå inte "tung MC"

Jo, allt från 125cc slagvolym och uppåt är tung MC. Körkortsmässigt delas sedan dessa tunga MC in i två olika klasser, där man som exempel behöver vara minst 24 år innan man kan köra upp för körkort till en sådan hoj killen körde ihjäl sig på.

Om den nu hade varit registrerad.
Om nu någon hade brytt sig.

Det är bristande föräldraansvar som ligger bakom mängder av dödsfall varje år, där omyndiga smågangsters som inte har körkortsbehörighet kör ihjäl sig själva.

Hoppas föräldrarna någon gång kan finna tröst i att killen bara körde ihjäl sig själv, istället för att göra en Lillhärdal och döda andra, oskyldiga också.
Citera
2018-10-26, 18:27
  #33
Medlem
W.Irvings avatar
Datum tillagd i rubrik.

/Moderator
Citera
2018-11-14, 11:40
  #34
Medlem
milstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Jo, allt från 125cc slagvolym och uppåt är tung MC.
Jag visste inte det, tack för infon. kan inget om motorcyklar eller deras klassifikationer
Citera
2019-01-14, 02:11
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milste
Jag är vän med snubbens bror från farsans sida och jag kan säkerställa att han körde 100 på bakhjulet enligt vittnen som kom på polisrapporten. Hans bror beskrev honom som en simpel man som gick bygg eller el (osäker om detta) och skulle direkt ut på arbetsmarknaden efter plugget vilket han snart skulle varit klar med. han var alltid lite våghalsig av sig och hans profilbild på FB var tillochmed en bild på honom när han stegra på bakhjulet, hans fordon var trimmad vilket var varför det kunde åka sånna hastigheter till att börja med.

det är visserligen lite respektlöst att man skriver att "han får skylla sig själv" eller "darwin awards 2k18".Speciellt dagen efter hans flickvän precis blev änka med barn. Men men så kan det gå när man är oförsiktig.

Jag kan också säkerställa att hojen inte var stulen. Hans päron visste att han körde. Han hade också moppekort.
. Du hade inte mycket fakta ser ju jag...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback