Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-10, 06:42
  #1
Medlem
Hittar ingen tråd om detta. Igår körde en kille i övre tonåren ihjäl sig på mc. Enligt Jönköpings-posten körde han rakt in i en lyktstolpe och avled. Någon som vet mer?
Citera
2018-06-10, 07:11
  #2
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Larmet kom in vid 15.12. En motorcyklist ha råkade då ut för en singelolycka på Smedtorpsgatan på Egna hem. Föraren, en man i övre tonåren, körde in i en lyktstolpe och avled av sina skador.

– Han avled på plats. Det fanns en del vittnen vid platsen som vi håller på att prata med för att få en bild över vad som hänt, sa Magnus Holmström, vakthavande befäl på polisen, vid 18-tiden.

Mannen är hemmahörande i Huskvarna. Anhöriga till den avlidne har underrättats.

Det finns ingen brottsmisstanke i samband med olyckan, meddelade polisen senare under kvällen. Motorcykeln togs i beslag för att undersökas för eventuella tekniska fel.

https://www.smt.se/article/ung-man-a...ter-mc-olycka/
Citera
2018-06-10, 09:00
  #3
Medlem
GvD371s avatar
Inget namn på killen?
Citera
2018-06-10, 09:55
  #4
Medlem
#ampus #ill (#=H)
Skall tydligen vara "medlem" eller fd, i nåt litet buskörar kompisgäng som kallar sig för "Husky Maniacs" blev uppmärksammade i media för nåt år sen då dom la upp en Youtube film att dom körde cross igenom ett köpcenter i huskvarna.
I vilket fall som helst så är det väldigt tragiskt då killen även verkar ha en liten dotter.
Citera
2018-06-10, 10:25
  #5
Medlem
PaulPaljetts avatar
Tråkigt för familjen, men jag förutsatte att det var en buskörare då det hände mer eller mindre bland villor i ett villaområde. Annars sker liknande olyckor på landsvägar,.
Citera
2018-06-10, 12:16
  #6
Medlem
Nu behöver det ju inte vart buskörning bara för att killen har haft lite bus för sig för några år sen, kommer man fel vid en vurpa eller som i detta fall krock med lyktstolpe så kan dödsolyckor ske även i låga hastigheter. Vittnen finns ju tydligen så är så fallet så kommer det väl fram.
Citera
2018-06-10, 12:49
  #7
Medlem
ScorchPipes avatar
Jag kör ofta i Huskvarna. Om det är samma personer jag tänker på är jag inte förvånad att en strukit med nu.

Jag kör själv hoj, men jisses hur man skäms när man ser såna komma farandes.
Citera
2018-06-10, 15:37
  #8
Medlem
17år. Tragiskt men när man är så dum i huvudet så förtjänar man det. Tråkigt för familj och vänner.
Citera
2018-06-10, 17:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
17år. Tragiskt men när man är så dum i huvudet så förtjänar man det. Tråkigt för familj och vänner.
Vet du namn?
Citera
2018-06-10, 17:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Vet du namn?
Killens Facebook profil
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002852420173
Citera
2018-06-10, 17:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.J95
Killens Facebook profil
https://www.facebook.com/profile.php?id=100002852420173
Tack!
Citera
2018-06-10, 18:29
  #12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjernfall
Nu behöver det ju inte vart buskörning bara för att killen har haft lite bus för sig för några år sen, kommer man fel vid en vurpa eller som i detta fall krock med lyktstolpe så kan dödsolyckor ske även i låga hastigheter. Vittnen finns ju tydligen så är så fallet så kommer det väl fram.

Det är raksträcka med lite lutning där olyckan hände. Det är dessutom en trottoar mellan vägen och lyktstolpen i fråga och det är 40 som högsta hastighet (kan t.o.m. va 30). Jag tror att det är stor sannolikhet att det är buskörning inblandat. Mest troligt åka på bakhjulet och tappat kontrollen.

Tragiskt. Verkar vara ung och dessutom även nyss farsa. Tyvärr har inte vettet kommit med papparollen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback