Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-07-07, 17:59
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaZeX
Med korken på. Det vill säga: Hur länge läsken behåller sin kolsyra efter att några glas har druckits och flaskan därför har öppnats och tillslutits ett par gånger inom ett dygn eller två.

Många läskedrycker upplever jag är ytterst känsliga för det där med att öppna och stänga deras behållare, varefter kolsyran aggressivt avtar och drycken smakar bara inom kort avslaget. Däremot finns det flera läskedrycksproducenter som tycks ha fixat det här på något vis - de har lyckats skapa en produkt i vilken kolsyran håller sig kvar även om korken skruvas bort och tillsluts igen flertalet gånger. Någon specifik produkt eller tillverkare kan jag dock inte komma på just i detta nu, fast jag återkommer om jag gör det.

Över lag är jag ytterst varsam och försiktig med mina läskflaskor. De plockas ut försiktigt, sätts in försiktigt och jag gör så gott jag kan för att inte skaka flaskan i onödan - likväl var min uppfattning att ICA citron hörde till den första kategorin läskedrycker från stycket ovanför. Men egentligen borde jag nog införskaffa en flaska till och testa återigen. Det kan ju ha varit så att jag var ovarsam och därför själv orsakade kolsyreförlusten.

Jag upplever inte några problem med kolsyran av de typ 10 flaskor jag druckit något glas ur, så det kan såklart varit den specifika flaskan, bra att testa igen och jämföra om du vill och återkomma sen.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Grymt! Tack! Fastar nämligen.

Ja jag har druckit Fanta Lemon tidigare så den här som ICA sålde två för 10 kr har jag slagit till på och köpt en hel del flaskor av och den smakar hur bra som helst om man vill ha något med lågt kcal-innehåll.
Citera
2018-07-15, 20:15
  #26
Medlem
NaZdravis avatar
Köpte hem en flaska av denna idag.
Mycket god!

En bonus att den är nästintill kalorifri också.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback