Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2019-07-21, 10:35
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianGuy
Låter bra! Men hur ska jag ta mig från "vad dom gör här" till ligg? Annars var ett bra tips men jag kommer nog "ragga" i klubben, hur ska jag ta mig tillväga där? Har hört att kroppspråk är väldigt viktigt. Hur använder man sig av kroppspråket på ett behagligt sätt?

Det bästa kroppsspråkstricket visade Anders Borg upp. Har en kompis som var före honom faktiskt. Kallas helikoptern. Ta ut dasen och veva runt med den i en sekund per varv. Lägg dig sedan ner på rygg och öka varvtalet betydligt. Helikoptern alltså. Har alltid funkat för mig.
Citera
2021-10-28, 14:15
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Glöm pitch, inövad raggningsreplik eller något sådant...

Utan mod, drick tills du får det (men inte så du är "full"). Leta upp ett bord med en eller flera tomma stolar där det sitter 2-3 tjejer. Gå fram säg hej! Är denna stol ledig?

Acceptera ett nej och säg tack och gå där ifrån... Många gånger säger dom öööh visst...
Sedan presentera dig och fråga vad "dom" vad dom gör här (och här blir det ganska tydligt om dom ångrar sig eller är bara uptight) så återigen, lämna eller så berättar dom varför dom är "här" och lyssna. Det kan ju vara alltifrån företagsfest, möhippa, kompisgäng osv osv... Och ta det därifrån, företagsfest... fråga i sådana fall vilket företag osv... Men var alltid intresserad och lyssna mer än prata själv...

Och det fungerar bara om det är fler tjejer än 1, i grupp är dom tryggare och kan släppa lite på spärrarna... Samt att du är troligen den enda killen vid bordet :-)

Om du har tur kommer det bli lite "tävling" för tjejerna. Någon av dem är singel och så behöver du bara ge henne lite mer uppmärksamhet eller lyssna lite mer på henne och ställ intressanta och relaterande frågor så brukar det sluta väl...

Gjorde detta ofta när jag var yngre och det fungerar oerhört väl. Så alltså, leta upp ett gäng tjejer, prata mindre lyssna mer och när du pratar relatera till det som sägs... så är du oftast hemma.


Det där gav mig en bra väckarklocka då jag noterade på mitt nya jobb att då jag gör intervjuer inom olika ärenden och hade det inspelat pratade jag mer än dem. Vore som att jag var själv den som skulle bli intervjuad


I många fall gällande tjejer kan det bli stelt att bara gå in och lyssna. De liksom säger på baren att de skall gå till sitt bord etc etc. Det där med att sitta med ett gäng tjejer gör att det finns alltid någon tjej som är mindre intresserad eller att någon tjej där säger att hon är singel med mera och kan semi-wingmana.

Synd man är 30 + och inte insåg det gör tidigare som ung. Mycket att mitt liv har bestått av osäkerhet och att man tror man inte är en spännande kille. Trots det har jag fått ligga med runt 20 tjejer och I många fall via nätet och utbytesstudenter
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback