Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-09, 20:23
  #1
Medlem
cmdQs avatar
Försöker hitta klassiska kontantkort som man bara behöver fylla på när dom tar slut.
Problemet är att alla jag hittat hittills har en bindningstid på 30-90 dagar, sen töms dom automatiskt.
Jag vill ha ett backupsystem som inte blir obrukbart efter en kort tid.

MVHEn som har abonnemang och Wifi privat men som vill ha ett vanligt kontantkort vid sidan.
Citera
2018-06-09, 20:27
  #2
Medlem
Tingtongmakmaks avatar
Finns i alla affärer att köpa. Bara att gå och handla ett nu.
Ha det bra
Citera
2018-06-09, 21:36
  #3
Medlem
Tingtongmakmaks avatar
Comviq kontantkort kostar 35kr i alla affärer och självklar behöver du inte registrera dig någon stans. Vissa kiosker har gratis kort vet jag men du får väll gå runt och fråga om du inte har 35kr
Citera
2018-06-09, 22:15
  #4
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingtongmakmak
Finns i alla affärer att köpa. Bara att gå och handla ett nu.
Ha det bra

Samtliga modeller hos tre, hallon tele2 och telia har en bindningstid på mellan 30 och 90 dagar sen försvinner pengarna.
Känner du till att någon av dom eller någon annan återförsäljare har ett vanligt alternativ?
Inget jag lyckats hitta på nätet eller när jag frågat i butik.


Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Frågan är var man kan få tag på comviq kontantkort gratis? I eget fall brukas dessa väldigt fort. Kanske finns det någonstans man kan få dessa gratis? Utan att gå in på comviq och vara tvungen och registrera sig innan man får hem det via egen brevlåda såklart! Säljer någon kanske något hundratals för en billig peng? Eventuellt några kontantkort som ligger hemma och dammar? (Som är giltiga såklart). Är intresserad så PMa gärna mig isåfall!


Nja, fråga är inte " var man kan få tag på comviq kontantkort gratis" utan var man kan köpa vanliga kontantkort utan bindningstid operatören spelar ingen roll och det finns inget önskemål om att det ska vara gratis.


Citat:
Ursprungligen postat av Tingtongmakmak
Comviq kontantkort kostar 35kr i alla affärer och självklar behöver du inte registrera dig någon stans. Vissa kiosker har gratis kort vet jag men du får väll gå runt och fråga om du inte har 35kr


Exempelvis pressbyrån säljer kort för 35kr men när man laddar på kontantkortet så försvinner det man laddar på efter 30-90 dagar även om man inte använt upp allt.
Citera
2018-06-09, 22:20
  #5
Medlem
Blygfisens avatar
Min lokala kiosk säljer alla sortens sim-kort för 30kr styck och det finns både "Fast Pris" samt "saldo" att köpa för att ladda kortet.

Jag själv klarar mig utmärkt att ladda mitt Comviq Saldo med 100kr varje kvartal.
Fast Pris är inget för mig, jag surfar ej och mestadels av sociala kontakten sker på fritiden eller via internet.

På jobbet är min telefon avstängd.
Citera
2018-06-10, 01:20
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Min lokala kiosk säljer alla sortens sim-kort för 30kr styck och det finns både "Fast Pris" samt "saldo" att köpa för att ladda kortet.

Jag själv klarar mig utmärkt att ladda mitt Comviq Saldo med 100kr varje kvartal.
Fast Pris är inget för mig, jag surfar ej och mestadels av sociala kontakten sker på fritiden eller via internet.

På jobbet är min telefon avstängd.


35 kr? Här kostar alla comviq kontantkort 50 kr minst, ofta 60. Jag efterlyser något ställe där man kan köpa 50 till 100 st kontantkort för en billig peng. Någon?
Citera
2018-06-10, 02:59
  #7
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
35 kr? Här kostar alla comviq kontantkort 50 kr minst, ofta 60. Jag efterlyser något ställe där man kan köpa 50 till 100 st kontantkort för en billig peng. Någon?
Du kan alltid beställa gratis direkt från Comviq eller valfri operatör.
Citera
2018-06-10, 07:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Försöker hitta klassiska kontantkort som man bara behöver fylla på när dom tar slut.
Problemet är att alla jag hittat hittills har en bindningstid på 30-90 dagar, sen töms dom automatiskt.
Jag vill ha ett backupsystem som inte blir obrukbart efter en kort tid.

Väldigt vad många snurriga - och därmed felaktiga - svar du fått.

Telia säljer Kontantkort med ett års Giltighetstid.

Kod:
https://www.telia.se/privat/support/info/kom-igang-med-telia-refill

Citat:
Kontantkortet gäller tillsvidare och upphör automatiskt om du inte gjort ett utgående samtal, skickat ett sms/mms eller surfat, alternativt laddat på kontantkortet under en sammanhängande period om 12 månader.
Citera
2018-06-10, 15:47
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Du kan alltid beställa gratis direkt från Comviq eller valfri operatör.


Fast comviq släpper ju knappast kontantkort gratis ur luften bara sådär utan hållhake. Var och enskild som beställer måste registrera sig och beställa till sin folkbokföringsadress. Det alternativet är uteslutet just därför och jag letar efter något ställe, ev internetsite eller annat som säljer comviq kontantkort till ett billigt belopp.
Citera
2018-06-10, 22:03
  #10
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Fast comviq släpper ju knappast kontantkort gratis ur luften bara sådär utan hållhake. Var och enskild som beställer måste registrera sig och beställa till sin folkbokföringsadress. Det alternativet är uteslutet just därför och jag letar efter något ställe, ev internetsite eller annat som säljer comviq kontantkort till ett billigt belopp.
Du får väl helt enkelt köpa 100st för 30-60kr styck ifall du vill vara olaglig, vilket är enda anledningen till att man vill ha så många kontantkort.
Citera
2018-06-11, 01:24
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Du får väl helt enkelt köpa 100st för 30-60kr styck ifall du vill vara olaglig, vilket är enda anledningen till att man vill ha så många kontantkort.


Fast i detta fall efterfrågar jag 30 kronors kontantkort. Där jag befinner mig finns bara 60 kr plus. Var hittar man 30 kronors kontantkort online du syftar på? Dvs ej fysisk butik?
Citera
2018-06-11, 01:35
  #12
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glandin
Fast i detta fall efterfrågar jag 30 kronors kontantkort. Där jag befinner mig finns bara 60 kr plus. Var hittar man 30 kronors kontantkort online du syftar på? Dvs ej fysisk butik?
Har aldrig skrivit att jag köpt kontantkort för 30kr online.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback