Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 20:16
  #1
Medlem
ReiseReises avatar
Vet inte om detta borde ligga på retro, annars får mod ändra.

Hej jag fick helt plötsligt abstinens av att vilja spela wc3 igen, självklart vill jag spela custom maps på battlenet.

Men! Mina cd keys funkar inte! När jag försöker registrera dem på mitt konto så står bara i stil med:

"An error has occurred.

The code you entered cannot be claimed. Please check the code and try again. If you see this error again, please try again later, as the game or website may be undergoing maintenance.
"

Jag köpte mitt wc3 för typ 15 år sedan. Kollade på att köpa ett nytt men vafan det kostar runt 200 kr för spelet! Måste jag köpa om ett spel bara för min key, och för samma summa som jag skulle betala för Pubg, ett modernt AAA spel?!

Snälla hjälp mig, hur börjar jag spela wc3 igen? Måste jag köpa om skiten?
Citera
2018-06-09, 23:50
  #2
Medlem
Grailguns avatar
Fungerar det inte att aktivera din cd-key på Blizzards hemsida eller via deras launcher så kan du testa att kontakta deras kundsupport så borde det ordna sig efter en väntetid.
Citera
2018-06-10, 10:19
  #3
Medlem
Du kan spela gratis via eurobattlenet om du googlar det. Ungefär som en privat server. Inte så jätte många som spelar nu för tiden(även via battle.Net) så det kan ta 10-15min att starta ett game om det inte är efter kl 22.00.

Lycka till!
Citera
2018-06-10, 10:32
  #4
Medlem
GoUoDs avatar
Minns jag inte fel så är Eurobattle.net ganska kefft i ping-stabilitet, var kanske 3-4 år sedan jag spelade där dock.
Jag spelar faktiskt Wc3 i skrivande stund, http://rankedgaming.com/ är clienten, mest DotA men det finns diverse player vs player towerdefence och säkert andra custom-maps som körs från och till. Några RPG vet jag inte om det hostas dock. Kan snabbt dra de jag är säker på att de finns: PotmWARS, Legion TD, warlock, dota. Tror footwars skall finnas också men aldrig sett hostat.

I skrivande stund är det drygt 4000 inloggade i officiella rum. 10st i Warlock och 36st (/afk) i TD-rummet, mao är det mest dota som liras men är ibland aktivt med Legion TD:

Legion TD läggs upp några gånger om dagen, blir inte sällan 3-4 spel i rad då.
Edit2: Såg Hero TD hostas för någon månad sedan också. Det gäller att hitta någon som kan lägga upp banor i klienten (jag kan bl.a. - efter godkännande av dem som admin godkänt att godkänna et c.)
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-06-10 kl. 10:50.
Citera
2018-06-14, 17:20
  #5
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vet inte om detta borde ligga på retro, annars får mod ändra.

Hej jag fick helt plötsligt abstinens av att vilja spela wc3 igen, självklart vill jag spela custom maps på battlenet.

Men! Mina cd keys funkar inte! När jag försöker registrera dem på mitt konto så står bara i stil med:

"An error has occurred.

The code you entered cannot be claimed. Please check the code and try again. If you see this error again, please try again later, as the game or website may be undergoing maintenance.
"

Jag köpte mitt wc3 för typ 15 år sedan. Kollade på att köpa ett nytt men vafan det kostar runt 200 kr för spelet! Måste jag köpa om ett spel bara för min key, och för samma summa som jag skulle betala för Pubg, ett modernt AAA spel?!

Snälla hjälp mig, hur börjar jag spela wc3 igen? Måste jag köpa om skiten?
För o återkoppla till den klient jag rekommenderar så finns deras servers map-lista här: http://www.rankedgaming.com/docs/mapids.php
2294 olika maps, det inkluderar samtliga uppdateringar av DotA mappen, även insett att det var olika rum för TD och inte TD mappar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback